Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان اداری و استخدامی که معاونت رئیس جمهور قرار دارد، علی رغم پیگیری‌های متعدد و درخواست‌های مکرر حاضر به شفاف سازی و پاسخگویی دغدغه کاربران در مورد آزمون استخدامی نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، این رسانه در راستای احترام به افکار عمومی و بالا بردن فرهنگ پاسخگویی به مخاطبان جهت تنویر اذهان و پیگیری سوژه‌ها و دغدغه و مشکلات مردمی امکانی را تحت عنوان فارس من در سایت ایجاد کرد تا بعد از ثبت مشکلات و حمایت مخاطبان، آن را از مسئولان مربوطه پیگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا تاکنون بسیاری از موضوعات مطرح شده که با توجه به سطح حمایت مخاطبان از آن سوژه در اولویت رسیدگی از پایین‌ترین تا بالاترین مقامات قرار گرفته است. 

طی ماه‌های اخیر سوژه ها و سوالات متعددی از سوی کاربران خبرگزاری از سازمان اداری و استخدامی که رئیس آن معاون رئیس جمهور است مطرح شده اما بعد از گذشت چندین ماه همچنان بدون پاسخ مانده است.

سوالات مطرح شده و بدون پاسخ سازمان اداری و استخدامی بدین شرح است:

1-چرا فرایند استخدام کند و پیچیده است؟

در توضیح و شرح این ماجرا آمده است: فرایند استخدام از طریق آزمون چند سالی هست که توسط دولت برگزار می‌شود و داوطلبان باید وقت بگذارند و از بین کلی داوطلب قبول شوند و بعد قبولی وارد مرحله رقابت برای مرحله سه برابر ظرفیت می‌کنند و بعد این مرحله نفرات نهایی مشخص شده و وارد مرحله معاینات پزشکی و گزینش می‌شوند و پس از طی این مراحل باید در انتظار شروع به کار باشند.

ما الان یک سال بیشتر است که قبول شدیم، ولی هنوز شروع به کار نکردیم. بعد مراحل بسیاری را پشت سرگذاشته و هزینه‌های زیادی برای آزمایش پرداخته‌ایم، اما الان شاهد هستیم که ادارات و سازمان ها بسیار سخت و مشکل داوطلبین را جذب می‌کنند. اما فرایند استخدام بسیار کند و ناامید کننده هست در حالی که شاهد هستیم افرادی که بدون آزمون و با پارتی استخدام شدند بسیار سریع‌تر از ما شروع به کار کردند و ارج و ازرش آن‌ها برای دستگاه بسیار بیشتر است. این درد و مشکل را به کی بگیم؟ چطور به گوش مسئولان محترم برسانیم؟ چرا باید این همه آزمون استخدامی برگزار شود در حالی که آزمون‌های استخدامی قبلی شروع به کار نکردند؟ اگر ملاک استخدام آزمون هست چرا ما که با آزمون شرکت کردیم اینقدر کند و دیر انجام می‌شود؟

2-نتایج مصاحبه آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی ششم را اعلام کنید

در توضیح این موضوع مخاطبان عنوان کردند: جوانانی که در اسفند ماه سال قبل آزمون استخدامی دادند منتظر جواب مصاحبه‌ها هستند و چندین هزار جوان منتظر اعلام نتایج هستند با توجه به اینکه فقط مصاحبه دو دستگاه مانده و چهارده دستگاه بیش از یک ماه از تاریخ مصاحبه می‌گذرد و دستگاهها نتایج را به سازمان اداری استخدامی و جهاد دانشگاهی اعلام کرده‌اند خواهشمندیم پیگیری کنید نتایج را اعلام وتکلیف ما جوانان را روشن کنند... پیگیری از سازمان جهاد دانشگاهی و سازمان اداری استخدامی.

به گزارش فارس، باتوجه به اینکه برخی موضوعات مشمول زمان بوده و پاسخ آن مشخص می شود، اما سازمان اداری و استخدامی برای مخاطبان و افکار عمومی ارزش قائل نشد و پاسخی به موضوع ارائه نکرد.

3-به کارگیری گسترده بازنشستگان در آموزش و پرورش چرا؟

در توضیح این موضوع مخاطبان نوشته اند: چرامعلمان بازنشسته به صورت گسترده در مدارس دولتی به کارگیری می‌شوند ؟ درحالی که بسیاری از جوانان برای اشتغال در کشور با مشکل مواجه هستند، در آموزش و پرورش به طور گسترده معلمان بازنشسته در حال فعالیت هستند. معلمینی که به علت کهولت سن و همچنین نداشتن روحیه جوانی از کارایی خوبی برخوردار نیستند و اختلاف سن بالای آنها با دانش اموزان و دور بودن آنها با فضای کودکان و نوجوانان عملا کلاس‌هایی کسالت بار را به دانش آموزان عرضه می کنند. معلمان بازنشسته در هیچ کلاس ضمن خدمتی نیز دیگر شرکت نمی کنند، چون عملا دیگر ارتقا درجه ای برای آنان مطرح نیست لذا از تمام روش های روز تدریس و هوشمندسازی مدارس و کلاس های درس نیز بی اطلاع هستند. به کارگیری معلمان بازنشسته با هفته ای 8 ساعت در هفته کلید خورد وامروز با 15 ساعت ادامه دارد و خبرها حکایت از ادامه آن در سال جدید تحصیلی با 24 ساعت در هفته به گوش می رسد. چرا باید در قانون منع بکارگیری بازنشستگان که بخش های نیمه خصوصی را نیز شامل می شود به یکباره در یک وزارتخانه با این شدت نادیده گرفته شود ؟ آمار معلمان بازشسته و ساعات تدریس آنها در آموزش و پرورش چقدر است؟

به گزارش فارس، باتوجه به قانون منع بکارگیری بازنشستگان که در سال جاری اجرایی شد، بنا به اعلام مخاطبان و کاربران فارس همچنان از افراد بازنشسته در ادارات به ویژه آموزش و پرورش استفاده می شود.

4-شرایط آزمون استخدامی آموزش و پرورش چیست؟

شرایط عمومی آزمون های استخدامی طبق قانون خدمات کشوری با دایره نیروی انسانی وزارت مربوطه می باشد که باید به تایید سازمان های مربوط اداری و استخدامی کشور برسد. به تازگی جناب آقای خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در اظهارتی بدون توجه به شرایط حاکم بر جامعه و بخصوص جامعه جوان و تحصیلکرده شرایطی را در جذب نیرو در آزمون استخدامی فارغ التحصیلان دانشگاهی به نام ماده 28 داشته اند که موجی از نگرانی و یاس را در بین فارغ التحصیلانی که از چندین ماه پیش شروع به مطالعه در راستای آزمون استخدامی داشته اند ایجاد کرده است.نمونه اظهار نظر ایشان در دو تاریخ درج و سپس خواسته ما داوطلبان آزمون استخدامی بیان خواهد شد. 1علاقه مندان به معلمی که زیر ۳۰ سال هستند و در رشته‌های مورد نیاز ما فارغ‌التحصیل شده‌اند، می‌توانند در آزمونی که .... منبع خبرگزاری ایسنا 19 خرداد 1398 2 در تلاش هستیم از طریق ماده ۲۸ که فارق التحصیلان دانشگاهی زیر ۳۰ سال و با معدل ۱۵ به بالا هستند.....خبرگزاری میزان 26 خرداد 1398 اظهار نظرهایی که بشدت عرصه را در امکان اشتغال به کار جوانان دچار اختلال خواهد کرد.شرایط آزمون استخدامی از آزمون چند سال پیش از نظر سن فوق دیپلم 30 ،کارشناسی 35 ،ارشد 40 و دکتری 45 اعلام شده که با توجه به اینکه تورم بیکاری در بین دهه شصتی ها به وفور یافت می شود موجی از امید برای اشتغال در بین جوانان در این سن ایجاد کرده و این محدودیت سنی توسط سازمان اداری و استخدامی برای تمامی ارگان های دولتی مشمول قانون خدمات کشوری اعلام و ابلاغ گردید در رابطه با معدل نیز با توجه به اظهار کارشناسان و با توجه به اینکه شرایط دانشگاه های کشور از نظر سطح علمی با معدل قابل قیاس نمی باشد شرط معدل از شرایط استخدامی آزمون ها از سال های قبل حذف گردید حالا سوال ما این است آیا یک مقام مسئول که ریاست دانشگاه فرهنگیان که وظیفه و ماموریت ایشان فقط تربیت نیرو می باشد چگونه قادر به تغییر تمام شرایط عمومی استخدامی هستند؟اصلا قانون های جاری کشور این اجازه را به مسئولی که نه مسئولیت نیروی انسانی وزارت خانه و نه مسئولیت سازمان اداری و استخدامی را دارد امکان تغییر تمام شرایط جذب و استخدام را بدون هیچ کار کارشناسی خواهند داشت؟ مقام مسئول محترم با کدام کار کارشناسی حداکثر سن دواطلبان را تغییر داده یا شرط معدل که سال هاست از استخدام ها حذف گرده اید را قرار می دهند؟ خواهشمندیم هرچه سریعتر این موضوعات را به گوش مسئولین مربوطه سازمان اداری و استخدامی یا نیروی انسانی وزارت رسانده تا با تاکید اینکه شرایط استخدامی مانند قبل بدون تغییر خواهد بود این نگرانی داوطلبانی که ماه هاست در حال تلاش برای آزمون استخدامی هستند رفع شود.

به گزارش فارس، این سوژه ها از چندین ماه قبل توسط کاربران خبرگزاری فارس به ثبت رسیده و خبرنگاران ما حسب وظیفه و ارج نهادن به موضوعات و مشکلات مخاطبان پیگیری و شفافیت و پاسخگویی را در دستور کار خود قرار داده اند، اما علی رغم پیگیری‌های مکرر از روابط عمومی سازمان اداری و استخدامی که نظارت بر اجرای قوانین را در دستگاه ها برعهده دارد و دیگر دستگاه ها را از نظر پاسخگو بودن و شفافیت پالایش می‌کند و در جشنواره‌های گوناگون رتبه بندی می‌کند، غیرشفاف عمل کرده و پاسخگو نبود حال این سوال مطرح می شود که چه ارگان یا نهادی یا شخصی باید به معاونت ریاست جمهوری نظارت کند؟

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: افکار عمومی آموزش و پرورش مخاطبان آزمون استخدامی سازمان اداری و استخدامی معلمان بازنشسته آزمون استخدامی آموزش و پرورش شروع به کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۶۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون استخدامی معلم پرورشی و ورزش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،، رئیس جهاد دانشگاهی استان گفت: در این آزمون ۸ هزار و ۱۵ نفر شرکت کردند که ۶ هزار و ۴۷۵ نفر خانم و هزار و ۵۴۰ نفر آقا هستند.
سیروس رضائی افزود: این آزمون در ۶ حوزه انتخابیه برگزار شد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان هم گفت: در آزمون مشاغل کیفیت بخشی مربی پرورشی، ورزشی، مراقب سلامت و مشاور جذب خواهند شد که از اول مهر امسال وارد آموزش و پرورش می‌شوند.
امیریان با اشاره به این که آزمون مرحله اول سال گذشته برگزار شد، گفت: آزمون مرحله سوم ویژه دبیری و هنر آموزی است که پایان اردیبهشت برگزار می‌شود.
وی گفت: نتیجه آزمون استخدامی معلم پرورشی و ورزش نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان
  • ببینید | چند پرسش و پاسخ مهم برای دختران جوان و زنان!
  • جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی برگزار شد
  • حضور ناشران پخته‌خوار در نمایشگاه کتاب محدود می‌شود
  • آیا وضو یا تیمم با وجود آرایش و لاک ناخن صحیح است؟
  • پاسخ به مهم‌ترین پرسش هواداران استقلال؛ مدیرعامل آینده آبی‌ها کیست؟
  • رقابت بیش از ۱۱ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • برگزاری آزمون گسترده استخدامی مشاغل کیفیت بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاد دانشگاهی هرمزگان
  • آزمون استخدامی آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی در اردبیل
  • برگزاری آزمون استخدامی معلم پرورشی و ورزش