Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-03@14:14:33 GMT

سیارکی بزرگی اردیبهشت ماه از نزدیکی زمین عبور می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۴۶۴۶۹

خرداد: محققان سازمان فضایی آمریکا (ناسا) می‌گویند: سیارک بزرگی با پهنای تقریبی ۱.۱ تا ۲.۵ مایل (۱.۶ تا ۴.۰۲ کیلومتر) در تاریخ ۲۹ آوریل (دهم اردیبهشت ۹۹) از نزدیکی زمین عبور می‌کند اما جای نگرانی نیست، این سیارک با زمین برخورد نمی‌کند.
به گزارش خرداد ،ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی سی.ان.ان، این سیارک که ۵۲۷۶۸ (۱۹۹۸ OR۲) نامیده می‌شود، برای اولین بار در سال ۱۹۹۸ کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سیارک با سرعت ۱۹ هزار و ۴۶۱ مایل در ساعت از فاصله ۳ میلیون و ۹۰۸ هزار و ۷۹۱ مایلی زمین عبور خواهد کرد.
بر اساس ارزیابی‌های کارشناسان ناسا، انتظار می رود که این سیارک روز چهارشنبه ۲۹ آوریل (۱۰ اردیبهشت) ساعت ۴:۵۶ دقیقه صبح به وقت منطقه زمانی شرقی از نزدیکی زمین عبور کند.
این سیارک به دلیل عبور از نزدیکی مدار زمین در طبقه اجرام آسمانی بالقوه خطرناک قرار می‌گیرد اما در حال حاضر در فهرست ناسا در زمینه رویدادهای آتی بالقوه تاثیر گذار بر زمین قرار ندارد.
ستاره‌شناسان می‌گویند احتمال اینکه چنین اجرام آسمانی به زمین برسند یک در ۵۰ هزار است و هر ۱۰۰ سال یک بار ممکن است رخ دهد. بنابراین احتمال برخورد این سیارک با زمین بسیار کم است و جای نگرانی نیست. برچسب ها: ناسازمین ، فضا

منبع: خرداد

کلیدواژه: فضا زمین عبور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۶۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز بمب افکن‌های روسی در نزدیکی مرز آمریکا

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روسیاالیوم، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو فروند بمب‌افکن راهبردی «توپولوف -۹۵» با قابلیت حمل کلاهک‌های اتمی، ۱۱ ساعت بر فراز آب‌های نزدیک آلاسکا و مرز آمریکا پرواز کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: که دو بمب افکن راهبردی روسیه بر فراز آب‌های بی طرف در دریای برینگ در نزدیکی ساحل غربی آلاسکا اقدام به گشت زنی هوایی کردند.

همچنین وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک جنگنده سوخو نیز این بمب افکن‌ها را همراهی کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پرواز بمب افکن‌های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر تیتکانلو خراسان شمالی را لرزاند
  • تلسکوپ فضایی هابل به زندگی برگشت
  • ناسا برای طوفان‌های شدید خورشیدی در مریخ آماده می‌شود
  • انتقال پیام لیزری توسط ناسا به زمین
  • زلزله چهار وهفت دهم ریشتری درفاریاب
  • ناسا پس از نیم‌قرن نقشه آبی زمین را دوباره ترسیم کرد/ عکس
  • تسلیحات لهستان ۱۵ اردیبهشت در نزدیکی مرز روسیه مستقر می‌شود
  • چرا حضور مجدد انسان در ماه سخت است؟
  • عبور از دژاووی بورسی