Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@10:04:17 GMT

سفر خلیلزاد به کابل پس از امضای توافق صلح با طالبان

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۴۶۶۰۴

سفر خلیلزاد به کابل پس از امضای توافق صلح با طالبان

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان پس از امضای توافق صلح با طالبان، برای دیدار با سیاسیون افغان به کابل سفر کرد. ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان پس از چهار روز از امضای توافق صلح با طالبان، امروز به کابل سفر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریاست اجرایی دولت افغانستان اظهارداشت که عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت با خلیلزاد دیدار کرده است.

گفته می‌شود که نماینده ویژه آمریکا با اشرف غنی رئیس جمهور شمار دیگری از سیاسیون نیز دیدار خواهد کرد.

خلیلزاد در حالی به کابل سفر کرده است که روز شنبه (10 اسفند) توافق صلح با طالبان را در قطر امضا کرد و بر اساس تعهد آمریکا، طی روزهای آینده باید 5 هزار زندانی طالبان از زندانهای افغانستان آزاد شوند.

بر اساس توافقنامه قطر، قرار است که مذاکرات بین‌الافغانی تا 20 اسفند ماه سالجاری آغاز شود.

این در حالی است که رئیس جمهور افغانستان، آزادی زندانیان طالبان را در صلاحیت دولت این کشور دانسته و عبدالله عبدالله نیز با تاکید بر تقلب، پیروزی اشرف غنی را نپذیرفته است.

«خلیلزاد» از تیم انتخاباتی «عبدالله» خواستار معرفی فهرست مذاکره کننده با طالبان شدوزارت صلح افغانستان: فقط دولت افغانستان صلاحیت آزادی زندانیان طالبان را داردمعاون دفتر سیاسی طالبان: عدم آزادی زندانیان آغاز مذاکرات بین‌الافغانی را با چالش روبرو می‌کندآسوشیتدپرس: مذاکرات بین‌الافغانی طولانی‌ و سخت‌تر از مذاکرات طالبان-آمریکا است

طلوع نیوز گزارش داد که چهره‌های نزدیک به عبدالله عبدالله می‌گویند؛ آنها در هماهنگی با دیگر احزاب و جریانهای سیاسی هیئتی را برای مذاکره با طالبان آماده کرده‌اند.

به هر حال، صدیق صدیقی سخنگوی رئیس جمهور افغانستان نیز گفته است که بزودی هیئتی را برای مذاکره با طالبان معرفی خواهد کرد.

برخی می‌گویند که بدلیل عدم توافق درباره هیئت مورد قبول همه طرفها در افغانستان، احتمال تاخیر در برگزاری مذاکرات بین‌الافغانی وجود دارد.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان مذاکرات بین الافغانی توافق صلح با طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۶۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرده است که این گروه در نشستی با هیأت ترکمنستانی روی موضوعات مختلف اقتصادی و تجارتی گفت‌وگو کرده‌ است.

این وزارت روز جمعه، ۷ ثور از برگزاری این نشست خبر داده و گفته است در این نشست بر روی ایجاد مرکز بزرگ و مشترک لوژستیکی در تورغندی و توافق‌نامه ترانزیتی سه‌جانبه میان طالبان، ترکمنستان و قزاقستان گفت‌وگو شده است.

وزارت تجارت طالبان همچنان گفته است که در این نشست بر افزایش صادرات سنگ‌های معدنی افغانستان از جمله مرمر، آهک و سمنت تاکید صورت گرفت.

انکشاف خط‌آهن افغانستان، تسهیل انتقال نفت و گاز، رفع قرنطینه بر کالاهای صادراتی افغانستان و توسعه روابط بانکی از دیگر محورهای بحث هیأت‌های دو طرف عنوان شده است.

دو طرف همچنان بر سر برگزاری نشست سه‌جانبه میان افغانستان، قزاقستان و ترکمنستان توافق کرده‌اند.

هیأتی از ترکمنستان به ریاست محمدخان چاقییف، رییس اداره ترانسپورت و ارتباطات کابینه ترکمنستان سه روز پیش به کابل آمد و طی این سفر با مقام‌های مختلف طالبان در کابل دیدار کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد