Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوی تعفن فاضلاب و پساب رهاشده در دریا از طریق خور گورسوزان موجبات اعتراض اهالی محله سیم بالا(آیت الله غفاری جنوبی) را فراهم کرده است و ساکنان این محله خواهان پایان دادن به وضعیت موجود هستند. ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲ استانها هرمزگان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، یکی از چالش‌هایی که شهر بندرعباس سال‌هاست با آن دست و پنجه نرم می‌کند و هر مسئولی آمده وعده‌هایی برای حل آن داده و هنوز هم ظاهرا به سرانجام نرسیده بحث ورود آب فاضلاب به دریا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای مشترکان فاضلاب بوشهری پرداخت می‌شود75 هزار نفر در خوی زیرپوشش فاضلاب شهری قرار گرفتنددرخواست مدیر آب و فاضلاب پرند از مردم برای رعایت الگوی مصرف آب

موضوعی که همیشه نقل محافل رسانه‌ای بوده است و تقریبا سالیانه در برهه‌ای از زمان میل رسانه‌ها را به خود اختصاص می‌دهد یک مطالبه عمومی که مسئولین سعی می‌کنند بگویند مشکل را حل کرده‌اند و دیگر فاضلابی به دریا نمی‌رود اما تماس‌های مکرر مردم و اعتراضاتشان از وضعیت موجود چیز دیگری را نشان می‌دهد.

رهاسازی پساب و فاضلاب در دریا علی رغم اینکه محیط زیست و دریا را آلوده می‌کند، انباشته شدن گنداب حاصل از آن موجب ایجاد بوی تعفن نیز می‌شود و همین امر در فصول مختلف سال باعث اعتراض مردم و در سال‌های مختلف موجب کشیدن صدایش حتی به خطبه های نماز جمعه شود اما متاسفانه هر سال که می‌گذرد با وجود وعده‌های فراوان سال بعد دوباره شاهد این مشکل هستیم و خورهایی که قرار بود نماد زیبایی شهر بندرعباس باشند به نماد تعفن تبدیل می شوند.

طبق اعلام احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در آبان ماه سال 97 هر ثانیه 700 لیتر فاضلاب به دریا ریخته می‌شود که البته از سال 97 تاکنون هم اظهارات فراوانی صورت گرفته است که بعنوان آخرین اظهار می‌توان نطق اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور را مثال زد که در 20 آذر 97 گفت: امروز حاشیه ساحل بندرعباس قدم زدم که مردم با بنده حرف زدند و مشکلات ورود فاضلاب به دریا را مطرح کردند. 

نیت از بیان این تاریخ‌ها این است که تاکید شود هم اکنون در اسفند 98 هستیم و سال 98 هم رو به اتمام است اما باز هم مردم مشکلات ورود فاضلاب به دریا را مطرح می‌کنند. 

مردم محله سیم بالا در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم پیگیری‌های مستمر خود و نگارش نامه به تمام مسئولان استان و متولیان کشوری خبر می‌دهند اما می‌گویند علیرغم پیگیری‌ها وضعیت بوی تعفن خورها هیچ تغییری نکرده است. 

خبرگزاری تسنیم به دنبال متهم کردن ارگان خاصی نیست اما آقایان مسئول و متولی این امر بالاخره این موضوع را برای مردم هم باید روشن کنید یا خیر؟ آیا سریال تکراری رنج مردمان محله سیم بالا بازهم با سهل‌انگاری مسئولان تداوم خواهد یافت یا با درایت و پیش بینی تمهیدات لازم و اختصاص بودجه مناسب این مشکل را حل و موجبات خرسندی شهروندان فراهم خواهد ‌شد؟ 

 

 

گزارشگران: فاطمه رستخیز و علی َستاری 

انتهای پیام/862/ی

R7555/P1549/S6,58/CT16

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فاضلاب به دریا بوی تعفن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۶۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمه کاره رها شدن پروژه گازرسانی در بخش کوهنانی از زبان اهالی

بیش از یکسال از پروژه گازرسانی در بخش کوهنانی شهرستان کوهدشت استان لرستان می گذرد اما به صورت نیمه کاره باقی مانده و مشکلاتی را برای اهالی به وجود آورده است. به گفته شهروندخبرنگار ما پیگیری‌های مداوم اهالی این روستا نتیجه‌ای در بر نداشته است.

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیامی خواستار رسیدگی به این موضوع شد. 

متن پیام شهروندخبرنگار

لطفا صدای ما مردم منطقه محروم بخش کوهنانی شهرستان کوهدشت استان لرستان را به گوش مسئولان برسانید. گازرسانی به روستا‌های این منطقه بیش از یک سال است به حال خود رها شده و هیچ گونه کاری انجام نمی‌شود. یک سال است مردم این منطقه محروم چشم انتظار فعال شدن این پروژه و تکمیل گازرسانی در این منطقه هستند ولی خبری نیست. چندین بار به اداره گاز مراجعه کردیم و اطلاع دادیم. خواهش می‌کنم رسیدگی کنید.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • تصاویر و مستندات جدید از نیکا شاکرمی به روایت خبرگزاری قوه قضاییه/ هشدار؛ تصاویر ناراحت‌کننده است
  • چرا بی‌بی‌سی آبرو و اعتبارش را به حراج گذاشت؟
  • چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!
  • عکس| واکنش‌ها به ادعای بی‌اساس بی‌بی‌سی در مورد نیکا شاکرمی بالا گرفت
  • پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • نیمه کاره رها شدن پروژه گازرسانی در بخش کوهنانی از زبان اهالی
  • سرآسیاب قدیمی ترین حسینیه محله کن
  • بوی خون و تعفن در میدان بهمن | وجود کابلهای فشار قوی مردم اطراف راه آهن را آزار می دهد
  • وعده‌های پوچ نمکی بر زخم اهالی شهرک ابریشم چهارباغ