Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود بهمنی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفت‌وگو با خبرآنلاین، با اشاره به اجازه رئیس مجلس از مقام معظم رهبری برای تعیین تکلیف لایحه بودجه ۹۹، گفت: نمایندگان مجلس در دو هفته اخیر مصمم به بررسی لایحه بودجه و تصویب آن در صحن علنی مجلس بودند، اما متأسفانه ستاد مقابله با کرونا با برگزاری جلسات مخالفت کرد، زیرا احتمال وجود داشت که بیماری از طریق نمایندگان به مردم حوزه های انتخابیه منتقل شود، البته جلسات کمیسیون تلفیق بودجه با وجود مخالفت ستاد مقابله با کرونا برگزار شد و این نشان دهنده عزم مجلس برای تعیین تکلیف بودجه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدون قانون بودجه، دولت برای دخل و خرج اختیار نداشت

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عدم برگزاری جلسات علنی و ارسال مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس به شورای نگهبان تصمیمی فراقوه ای بود، افزود: با توجه شیوع بیماری کرونا و نامه رسمی رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا، چاره ای جزء عدم برگزاری جلسات علنی نبود، هر چند که نمایندگان مجلس پیشنهادات مختلفی همچون تصویب چنددوازدهمی لایحه بودجه و استفاده از امکانات الکترونیکی برای برگزاری جلسات مطرح کردند، که هیچ کدام به دلایل مختلف امکان پذیر نبود.

وی گفت: عدم تصویب لایحه بودجه سال ۹۹، کشور و دولت را در سال آینده وارد یک فضای بلاتکلیفی می کرد، از طرف دیگر با توجه به افزایش تورم، حقوق کارمندان و کارگران باید افزایش یابد، حال اگر بودجه مصوب نمی شد، این اقدامات صورت نمی گرفت، از این رو بدون قانون بودجه، دولت برای دخل و خرج اختیار نداشت.

نمی توان با جان مردم بازی کرد

وی ادامه داد: تصمیم رئیس مجلس برای ارسال نامه به رهبر معظم انقلاب و اذن معظم له برای تصویب مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۹ و ارسال مصوبه به شورای نگهبان اقدامی به موقع و مناسب بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس تابع تصمیم گیری ها و مصوبات ستاد مقابله با کرونا و شورای عالی امنیت ملی است، از این رو با توجه به شیوع بیماری کرونا، برگزاری جلسات علنی به مصلحت نبود و این امر صورت گرفت، زیرا نمی توان با جان مردم بازی کرد.

۲۷۲۱۵

کد خبر 1360417

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: لایحه بودجه بودجه 99 ویروس کرونا مقابله با کرونا برگزاری جلسات لایحه بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۶۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی مجلس و در پاسخ به تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی درباره لزوم قرائت گزارش تفریغ بودجه پیش از بررسی جداول در مجلس گفت: دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به مجلس ارائه کرده است که کمیسیون تلفیق در زمان بررسی لایحه بودجه به این گزارش توجه کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در ماه‌های گذشته مجلس درگیر بررسی لوایح برنامه و بودجه بود، فرصتی برای قرائت این گزارش در صحن فراهم نشد که در زمان خود در مجلس قرائت می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در جلسات هفته جاری مجلس
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت