Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@14:41:35 GMT

۲۱ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی ورامین آزاد شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۴۷۵۷۳

۲۱ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی ورامین آزاد شد

محسن بنائیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ورامین در راستای حراست از اراضی کشاورزی و با هماهنگی دستگاه قضایی، طی دو مرحله نسبت به تخریب ۸ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در این شهرستان اقدام کرد.  

وی اظهارداشت: این ساخت و ساز غیر مجاز به استناد تبصره یک و دو ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی کشاورزی و با حضور نمایندگان فرمانداری، نیروی انتظامی و نماینده دستگاه قضایی تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ورامین بیان کرد: با تخریب این ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی روستاهای بخش مرکزی و جوادآباد ورامین ۲۱ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی ورامین آزاد شد.  

بنائیان تصریح کرد: شهروندان پیش از خرید هر گونه زمین کشاورزی و باغ، وضعیت آن را از طریق مدیریت جهاد کشاورزی پیگیری کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف مرتبط با ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی، مراتب را با استفاده از سامانه ۱۳۱ اطلاع رسانی کنند.  

ورامین بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل محدودیت های منابع آبی تنها ۳۸ هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی می رود.  

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی ورامین تغییر کاربری اراضی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی ورامین تغییر کاربری اراضی وزارت جهاد کشاورزی ورامین تغییر کاربری اراضی اراضی کشاورزی جهاد کشاورزی غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۷۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل جهاد کشاورزی استان گفت:همزمان با سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به بخش ناغان در شهرستان کیار، طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی به بهره برداری رسید.
حسین برزگر افزود: طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای آبشاران علیا در سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شد و دارای یک ایستگاه پمپاژ و باشیوه آبگیری ثقلی، ۱۲۰ هکتار از اراضی این روستا را تحت پوشش قرار داده است
وی ادامه داد: میزان مجوز آب این طرح ۵۰ لیتر بر ثانیه بوده است و خط انتقال آن به میزان ۴ هزار و ۴۰۰ متر لوله گذاری فولادی و با اختلاف ارتفاع ۲۱۳ متر از سطح رودخانه سرتنگ محمودی به اجرا درآمده است.
مدیر کل جهاد کشاورزی استان با اعلام اینکه برای اجرای این طرح ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است گفت: با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال ۸۰ نفر بصورت مستقیم فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد