Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منبع امنیتی از اقدامات جدید آمریکا در پایگاه‌های خود در عراق و ارسال قریب‌الوقوع سامانه پدافنی پاتریوت به پایگاه عین الأسد پرده برداشت.

به گزارش ایسنا، شبکه سومریه نیوز به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد: نیروهای آمریکا در پایگاه‌های عراق همکاری خود را با شرکت‌های داخلی و طرف‌های ارائه دهنده خدمات که عملیات‌های آماده سازی و تجهیزاتی را برای اردوگاه‌های آمریکایی انجام می‌دادند، لغو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای آمریکایی همچنین بالن‌های نظارتی جدیدی را برافراشته‌اند.

این منبع افزود: سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت نیز در آستانه ورود به عراق و به ویژه پایگاه عین الأسد است، در همین راستا، اقداماتی در داخل این پایگاه در حال انجام بوده که با استقرار این سامانه در عین الأسد در ارتباط است. آمریکایی‌ها همچنین آماده سازی پناهگاه‌ها در داخل این پایگاه را ازسرگرفته‌اند و این روند به شکلی در حال انجام است که نشان نمی‌دهد آنها به خروج از عراق فکر کرده و یا برای آن برنامه ریزی می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: پهپادهای آمریکا بار دیگر پرواز بر فراز سفارت واشنگتن در بغداد و اطراف پایگاه‌های نظامی عراق را که نیروهای آمریکا نیز در آن حضور دارند، از سرگرفته‌اند و انتظار می‌رود که در دوره آتی اقدامات جدیدی مانند لغو حضور نیروهای آمریکا در پایگاه‌های "التاجی" در بغداد و "بلد" در صلاح الدین انجام شود تا بدین واسطه حضور اصلی آن تنها به پایگاه‌های عین الأسد در الانبار، "حریر" در اربیل، فرودگاه بغداد، کاخ‌های ریاست جمهوری در موصل و پایگاه "الحبانیه" در شرق رمادی محدود شود.

در همین حال، یک منبع مسئول در منطقه الخضراء بغداد گفت که واشنگتن به دولت عراق اطلاع داده است که نیروهای آمریکا در عراق تغییراتی را در مواضع، پناهگاه‌ها و حتی اردوگاه‌ها خود ایجاد کرده‌اند. همچنین تغییراتی در وظایف ویژه نیروها و حضور امنیتی صورت گرفته است.

طبق گفته این منبع، نیروهای ایالات متحده با موشک‌های پاتریوت که "به زودی" وارد عراق می‌شود، از خود حفاظت خواهند کرد. واشنگتن همچنین بغداد را در جریان تحولات صورت گرفته میدانی و استقرار نیروهایش در عراق قرار داده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران سیامند رحمان محمد مصدق روز درختکاری کشتار مسلمانان در هند دعای هفتم صحیفه سجادیه آمریکا عراق عین الاسد کروناویروس کرونا در ایران سیامند رحمان محمد مصدق روز درختکاری کشتار مسلمانان در هند دعای هفتم صحیفه سجادیه آمریکا در پایگاه نیروهای آمریکا عین الأسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۷۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن

وزیر خارجه آمریکا، که هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی واشنگتن به تایوان به چین سفر کرده، گفت که واشنگتن به‌دنبال رقابت اقتصادی سالم با پکن است.

به گزارش مشرق، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که با هدف حل تنش‌ها میان واشنگتن و پکن با هدف توسعه روابط دوجانبه به چین سفر کرده است، از پکن خواست تا زمینه فعالیت شرکت‌های آمریکایی در این کشور را فراهم کند.

بلینکن آنچه را که واشنگتن به‌عنوان رویه‌های تجاری ناعادلانه چین توصیف می‌کند، در نشست با مقامات دولتی محلی چین در مرکز مالی شانگهای مطرح کرد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: بلینکن با مقام ارشد شهر، دبیر حزب حاکم ملاقات کرد و نگرانی‌های خود را در مورد سیاست‌های تجاری چین و شیوه‌های اقتصادی آن مطرح کرد.

بلینکن تاکید کرد که آمریکا به‌دنبال رقابت اقتصادی سالم با چین و زمینه بازی برابر برای کارگران و شرکت‌های آمریکایی فعال در چین است.

در این بیانیه آمده است: دو طرف بر اهمیت روابط بین مردم آمریکا و چین، از جمله گسترش مبادلات بین دانشجویان، دانش‌پژوهان و بازرگانان تاکید کردند.

واشنگتن و چین به‌طور فزاینده‌ای بر سر نحوه عملکرد شرکت‌های آمریکایی در چین و صادرات و ظرفیت تولید چین اختلاف نظر دارند. این اختلافات همچنین در پی آنچه حمایت پکن از مسکو در جنگ با اوکراین خوانده شده، تشدید شده است.

انتظار می‌رود سفر بلینکن به چین که تازه‌ترین ارتباط میان مقامات ارشد دو کشور است، شامل رایزنی درباره مسائل مختلفی از اقتصادی گرفته تا سیاسی و نظامی باشد.

هم‌زمان با ورود آنتونی بلینکن به چین، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با امضای مصوبه کنگره مبنی بر اعطای بسته کمکی چند میلیارد دلاری آمریکا به تایوان، آن را اجرایی کرد. این بسته شامل ۸ میلیارد دلار کمک در جهت مقابله با حمله نظامی احتمالی چین است.

بلینکن قرار است روز جمعه در پکن با وانگ یی، وزیر خارجه چین دیدار کند. همچنین احتمالا او قرار است دیداری نیز با شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین داشته باشد.

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • امیرعبداللهیان: برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با دانشجویان معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها نگران کننده است
  • آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب