Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@05:15:16 GMT

لزوم پرهیز از شوخی‌های رسانه‌ای درباره مبارزه با کرونا

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۴۸۷۹۳

لزوم پرهیز از شوخی‌های رسانه‌ای درباره مبارزه با کرونا

‍‍‍‍‍‍

دریافت 18 MB

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو بین المللی چین، گویا چند روزی است ویدئویی در فضای مجازی ایران پخش شده که در آن دو مجری تایوانی در حال صحبت درباره سرایت کرونا جدید در جهان هستند و در آن به ایران هم اشاره می‌کنند. نخست اینکه این دو مجری نماینده رسانه‌های گروهی منطقه تایوان هستند و سخنانشان نماینده مواضع دولت و مردم خاک اصلی چین نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مشکل دیگر و بزرگ‌تر این است که گویا کسی که این بریده ویدئویی را به فارسی زیرنویس کرده، سخنان کاملاً غیرمرتبطی با محتوای اصلی سخنان مجریان جاگذاری کرده و مثلاً به شیوه خود از ناکافی بودن تلاش دولت و مردم ایران در مبارزه با کرونا جدید انتقاد کرده است.

باید به همه دوستان ایرانی بگوییم که چنین ویدئوهایی را جدی نگیرند، زیرا غیر از آنکه مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه ممکن است باعث برانگیخته شدن احساسات منفی و نادرست و بی پایه بین مردم چین و ایران دو کشور و آسیب دیدن دوستی سنتی دو کشور شود. همین قدر کافیست که بدانید زیرنویس فارسی این بریده ویدئویی جعلی و کاملاً ساختگی است. مردم چین و مردم ایران که هر دو درگیر مبارزه با شیوع بیماری واگیردار کرونا ۲۰۱۹ هستند، از یکدیگر پشتیبانی می‌کنند و امیدواریم رنج‌هایی که ما در چین تحمل کردیم، از شما دور باشد. ما در بخش فارسی رادیو و تلویزیون مرکزی چین ویدئوهای دیگری در جهت اطلاع رسانی درباره مبارزه علمی با کرونا جدید ساخته ایم و امیدواریم هر چه زودتر همگی بر این ویروس غلبه کنیم. مطمئن باشید، همیشه همراه شما هستیم!
 

کد خبر 4870280

منبع: مهر

کلیدواژه: رادیو بین المللی چین ویروس کرونا تایوان گروه خودروسازی سایپا کسب و کار ویروس کرونا ایران کیش صنعت خودروسازی رپرتاژ آگهی لوازم خانگی فروشگاه اینترنتی قیمت دلار بیمه همراه اول کارت هدیه سیستم گرمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۸۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد

 کتاب «نقش ما» به قلم «امیرحسین طالب علی» با موضوع واکاوی جهش تولید با مشارکت مردم و با هدف آشنایی عموم مردم با این مقوله حیاتی که امسال مورد تاکید مقام معظم رهبری است؛ نوشته شده که نویسنده آن تلاش کرده به صورت چکیده و با زبانی ساده به بررسی مفهوم جهش تولید در حوزه‌های مختلف، نقش مردم در پیشبرد آن و راهکار‌ها و راهبرد‌های مختلف برای افزایش جهش تولید در کشور بپردازد.

این کتاب شامل پنج فصل با موضوعاتی همچون مفهوم جهش تولید با مشارکت مردم، اهمیت جهش تولید در توسعه اقتصادی کشور، تحولات اقتصادی و اجتماعی مؤثر بر جهش تولید، فرصت‌ها و چالش‌های جهش تولید در ایران و نقش مناطق ویژه اقتصادی ایران در جهش تولید در ۸۰ صفحه نوشته و به همت منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به چاپ رسیده است.

طالب علی از خبرنگاران و فعالان رسانه با سابقه است که سابقه فعالیت در خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف از جمله خبرگزاری مهر و همچنین صاحب امتیاز و مدیر مسؤولی ماهنامه فرهنگی اجتماعی کریمه را در سوابق کاری خود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • دستاوردسازی خیالی اسرائیل درباره رامین یکتاپرست ؛ کسی که یک فاحشه‌خانه را در آلمان اداره می‌کرد | یکتاپرست وابسته به سپاه بود؟
  • دستاوردسازی خیالی اسرائیل و رسانه‌هایش درباره رامین یکتاپرست
  • لزوم امید آفرینی در لرستان/ رسانه‌ها از روی حدس و گمان قلم نزنند
  • رسانه‌های خارجی جنبش دانشجویی آمریکا را وارونه سازی می‌کنند
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • ویدئویی که یمنی ها از نیروهای زیر زمینی خود منتشر کرده اند
  • وی‌ای‌آر چینی در لیگ برتر ایران!
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور
  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی