Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@18:06:37 GMT

آغاز طرح ملی کنترل کرونا از امروز

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۴۹۱۶۵

آغاز طرح ملی کنترل کرونا از امروز

سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشستی که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بر موضوع انعقاد تفاهم‌نامه میان سازمان بسیج مستضعفین و این وزارتخانه برگزار شد، گفت: با همکاری وزارت بهداشت از چند نقطه مشخص طرح ملی را آغاز می‌کنیم و از ظرفیت‌های بسبج در این مسیر استفاده خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: همه ظرفیت‌های درمانی بهداشتی و کادر‌های تخصصی خود را آماده کردیم که در حجم وسیع و در جغرافیای مورد نظر با هماهنگی کادر‌های بهداشت و درمان استان‌ها و تحت نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور این جهاد مقدس را توسعه دهیم.

سعید نمکی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست خاطرنشان کرد: در کل کشور بیش از ۱۷ هزار خانه بهداشت و بیش از ۹ هزار مرکز جامع سلامت در شهر‌ها و روستا‌ها داریم؛ بنا داریم کاری سازمان یافته در این مراکز و پایگاه‌های بسیج آغاز کنیم و از طریق سامانه‌ها و تماس تلفنی با خانواده‌ها، موارد مشکوک به مبتلا را به این مراکز دعوت کنیم.

وی گفت: پس از دعوت، افراد دارای علایم در این مراکز بررسی می‌شوند تا اولا دارو‌ها و آموزش‌های لازم را برای مراقبت در منزل دریافت کنند و بعد هم با پیگیری روزمره وضعیتشان بررسی شود.

وزیر بهداشت افزود: این افراد هر روز از طریق سامانه یا تماس تلفنی ارزیابی خواهند شد، اگر بعد از ۳ روز از لحاظ جسمی بهبود نداشتند به بیمارستان‌ها معرفی می‌شوند، یا اگر نیاز بود با حضور تیم درمان، منازل گندزدایی و سایر اعضای خانواده ایزوله می‌شوند.

نمکی اظهار کرد: ارتباط ما با مردم از طریق سامانه و تلفن خواهد بود. همچنین در گلوگاه‌های شهر‌هایی که دچار شیوع شده اند هم، کنترل خواهیم داشت.

وی گفت: این طرح ابتدا از ۳-۴ نقطه کشور آغاز می‌شود و پس از ۳ روز کار را در سایر استان‌ها توسعه خواهیم داد، امیدواریم با یک همکاری مشترک، خبر خوش مهار کردن بیماری را به مردم اعلام کنیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه «آنچه امروز درباره مدیریت کرونا در کشور داریم از روز‌های قبل بسیار سازمان یافته‌تر است»، خاطرنشان کرد: اگر امروز تعداد مبتلایان افزایش یافته، به خاطر افزایش تعداد آزمایشگاه‌ها در کشور است که در تسریع شناسایی بیماران افزایش یافته است. فاصله مرگ‌ها با موارد ابتلا افزایش یافته و میزان بهبود یافته‌ها نیز حدود ۲۵ درصد مبتلایان است.

نمکی افزود: بنده سال‌ها پیش در بسیج واکسیناسیون کشور با سازمان بسیج مستضعفین همکاری‌های خوبی داشتم و این تجربه را در مبارزه با کرونا تکرار خواهیم کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ویروس کرونا شیوع کرونا در ایران طرح ملی کنترل کرونا وزارت بهداشت بسیج سازمان بسیج مستضعفین وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۹۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز آمار پروژه‌های آغاز شده، به اتمام رسیده و یا در مرحله کار نهضت ملی مسکن کشور از دو میلیون و ۵۴۰ هزار واحد عبور کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، مهرداد بذرپاش صبح امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در آئین افتتاح ۸۴۰۴ واحد به اتمام رسیده نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی اظهار کرد: رشد خوبی را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد هستیم که اگر شبکه بانکی کمک کند، سرعت پیشرفت افزایش می‌یابد.

وی باب یان اینکه امروز آمار پروژه‌های آغاز شده، به اتمام رسیده و یا در مرحله کار نهضت ملی مسکن کشور از دو میلیون و ۵۴۰ هزار واحد عبور کرد، افزود: افتتاح پروژه‌های امروز نهضت ملی مسکن، نتیجه زحمات و تلاش بخش‌های مختلف در کشور است که تأمین مالی و زمین را انجام می‌دهند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز همچنین عملیات اجرایی ۱۰۲۲۱ واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای سهند، مراغه، میانه، آذرشهر و سراب نیز آغاز می‌شود که امیدواریم هرچه سریع‌تر تقدیم متقاضیان شود.

بذرپاش با بیان اینکه عزم دولت در حل مشکل مسکن جدی است و یکی از کارهای اصلی دولت تأمین مسکن برای مردم است، اعلام کرد: آمارهای مراجع مختلف کشور از رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته خبر می‌دهد.

کد خبر 748054

دیگر خبرها

  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها چیست؟/ جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن»
  • جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن» / ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا