Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-08@15:32:01 GMT

از سادگی تا موفقیت

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۴۹۲۹۴

از سادگی تا موفقیت

در سال‌های اخیر فیلم‌های کوتاه ایرانی در عرصه جهانی افتخارات بزرگی کسب کردند. تا به حال 8 فیلم کوتاه ایرانی واجد شرایط رقابت در اسکار شدند که «کلاس رانندگی» یکی از آنهاست. فیلم‌های کوتاه ایرانی در جشنواره‌های جهانی جایگاه خاصی پیدا کردند و مدیران و برنامه‌ریزان بسیاری از جشنواره‌های معتبر جهانی تمایل دارند هر سال در برنامه‌شان نماینده‌ای از سینمای کوتاه ایران داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تم، فضاسازی و داستان‌های منحصر بفرد فیلم‌های کوتاه ایرانی طرفداران زیادی در همه جای جهان دارند. علاوه بر این خاورمیانه و ایران به‌دلیل موقعیت خاص جغرافیایی برای مخاطبان جشنواره‌های جهانی کنجکاوی برانگیز است. برای مخاطبان غربی که به دیدن فیلم‌های هالیوودی و بیگ پروداکشن عادت دارند؛ قصه‌های شرقی و ساختار ساده روایی جذاب است.
به‌نظرم یکی از دلایل مهم موفقیت «کلاس رانندگی» در عرصه جهانی همین است. این فیلم خیلی ساده و مینیمال قصه‌اش را روایت می‌کند. علاوه بر این تم و داستان زنانه فیلم خیلی مورد توجه جشنواره‌ها بوده. مسائل و مشکلات مربوط به زنان در نقطه «فوکوس» خیلی از جشنواره‌هاست که «کلاس رانندگی» هم شانس حضور در بسیاری از آن جشنواره‌ها را داشته. خوشبختانه من شانس همکاری با 4 بازیگر بسیار همدل و همراه را در این فیلم داشتم. لیندا کیانی، علیرضا ثانی‌فر، سالار خمسه و ساناز مصباح بازیگران «کلاس رانندگی» هستند. بازی خوب و یکدست این چهار نفر در موفقیت فیلم نقش بسزایی داشت. هر چهار نفر به درک درستی از نقش‌ها رسیده بودند و دقیقاً آن چیزی که در ذهنم بود را اجرا کردند. تقریباً در بیانیه هیأت داوران همه جشنواره‌هایی که فیلم جایزه گرفت؛ کار گروهی بازیگران تحسین شد.
علاوه بر این لیندا کیانی جایزه بهترین بازیگر زن دوازدهمین جشنواره‌ فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو امریکا را برای «کلاس رانندگی» دریافت کرد. پیش‌تر و مهم‌تر از همه این موارد به‌نظرم فیلمنامه «کلاس رانندگی» به نویسندگی مرجان ریاحی که با وجود سادگی، زیرمتن‌های بسیاری دارد؛ یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت فیلم است.

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کلاس رانندگی کوتاه ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۹۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلیمانی: تاریخ انتخابات فدراسیون ژیمناستیک تغییر نمی‌کند/فدراسیون جهانی از مواضع خود کوتاه نمی‌آید

محسن سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اینکه منابع غیررسمی خبری احتمال لغو مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک را در تاریخ ۲۴ اردیبهشت مطرح کرده‌اند، اظهار کرد: انتخابات در تاریخ مقرر برگزار خواهد شد و شایعاتی که مطرح می‌شود اصلاً صحت ندارد. هیچ کسی نمی‌تواند تاریخ انتخابات را به تعویق بیندازد و ممکن نیست بر حسب حدس و گمان و ادعا انتخابات را به تعویق انداخت.

وی ادامه داد: دیروز جلسه آنلاین یک ساعته‌ای با فدراسیون جهانی ژیمناستیک برگزار شد و تمامی اعضای مجمع انتخاباتی فدراسیون ایران مورد تأیید قرار گرفتند. تا به الان هیچ مشکل و مانعی برای عدم برگزاری مجمع انتخاباتی وجود نداشته است. دو نماینده فدراسیون جهانی به ایران می‌آیند و با توجه به اینکه مدارک آنها برای کمیته ملی المپیک ارسال شده، مشکلی هم بابت اخذ ویزا برای این دو نفر ایجاد نمی‌شود. 

دبیر فدراسیون ژیمناستیک تصریح کرد: خیریت در این است که مجمع انتخاباتی تا ۱۵ می (۲۶ اردیبهشت) برگزار شود. اگر شاهد لغو مجمع انتخاباتی باشیم فدراسیون جهانی از مواضعی که دارد کوتاه نخواهد آمد. نمایندگان فدراسیون جهانی با کمیته ملی المپیک جلسه برگزار کرده‌اند تا دیگر تاریخ انتخابات به تعویق نیفتد و نهایتاً ۱۳ می (۲۴ اردیبهشت) برای برگزاری انتخابات اعلام شده است. اتمام حجت شده و اگر در تاریخ مقرر برگزار نشود فدراسیون جهانی اقدام به تعلیق فدراسیون ایران خواهد کرد، چون به وعده‌ای که داده شده عمل نشده است.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «در سایه سرو» به جشنواره مورد تایید اسکار در اسپانیا راه یافت
  • حمام مینیمال: زیبایی در اوج سادگی (عکس)
  • سلیمانی: تاریخ انتخابات فدراسیون ژیمناستیک تغییر نمی‌کند/فدراسیون جهانی از مواضع خود کوتاه نمی‌آید
  • «با قید محرمانگی» از اوبرهاوزن جایزه گرفت
  • «آوای ابرها» راهی ایتالیا می‌شود 
  • جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان | گزارش مهم یک پایگاه تحلیلی نظامی
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در عملیات میدانی
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان عملیاتی
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی