Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و حائز اهمیت بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.   زمان برگزاری اختتامیه جشنواره‌های دانشجویی اطلاع رسانی می‌شود محمد هادی عسگری، مدیرکل فرهنگی وزارت علوم، ، در خصوص برگزاری اختتامیه جشنواره‌های دانشجویی که قرار بود در اسفندماه برگزار شود، گفت: به دلیل پیش گیری از شیوع ویروس کرونا برگزاری برنامه‌های دانشجویی به تاخیر افتاد.

وی در خصوص زمان برگزاری این جشنواره‌ها گفت: به محض کنترل ویروس کرونا و فراهم شدن شرایط، زمان برگزاری جشنواره‌ها را اطلاع رسانی خواهیم کرد.     پسر رئیس دانشگاه آزاد، آزاد / از اجرای پنهانی سند بیست سی تا پروژه نفوذ در روز‌های قبل اسنادی از تخلفات جواد جاسبی، پسر رئیس اسبق دانشگاه آزاد در فضای مجازی انتشار یافت. از چگونگی استفاده بیت المال به صورت چندین برابر حقوق یک فرد عادی، گرفته تا رسیدن به مناصب کاغذی و کاذب در ازای دریافت حقوق از بیت المال که واکنش‌های زیادی را به همراه داشت.

حال با گذشت چند روز از این موضوع، اسناد دیگری از جواد جاسبی در فضای مجازی منتشر شده که علاوه بر تایید اسناد قبلی، نشان‎‌دهنده تخلفات دیگر او در حوزه بین‌الملل است. تا جایی که این اسناد بیان می‌کند که پسر رئیس اسبق دانشگاه آزاد، با انجام فعالیت‌هایی در خارج از کشور در پی اجرای طرح سند ۲۰۳۰ در داخل کشور می‌باشد.  
برگزاری اعتکاف دانشگاه تهران به ماه رمضان موکول شد
 مسجد دانشگاه تهران در اطلاعیه‌ای از برگزاری اعتکاف این دانشگاه در دهه سوم ماه رمضان خبر داد.

بر اساس این گزارش، در این اطلاعیه آمده است؛ با توجه به شرایط پیش آمده و با عنایت به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس، برگزاری مراسم معنوی اعتکاف به دهه سوم رمضان المبارک سال ۱۳۹۹ موکول شد.  
آخرین اقدامات قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا بسیج دانشجویی تهران 
عبدالله زاده، عضو قرارگاه مبارزه با کرونا بسیج دانشجویی ، با اشاره به اقدامات این قرارگاه در شهر تهران گفت: قرارگاه مبارزه با کرونا را با محوریت شهر تهران تشکیل دادیم که این قرارگاه با محوریت دانشگاه‌های شاهد، علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، بقیت الله، آزاد و علوم پزشکی ایران در چندین بخش تقسیم بندی شده و هرکدام از مسئولین جهادی دانشگاه‌های علوم پزشکی‌های تهران وظایفی برای آن‌ها تعریف شده است که هرکدام از این کمیته‌ها فعالیت خاص خود را دارند.

وی افزود: محوریت این قرارگاه با دانشگاه‌های علوم پزشکی است، دانشگاه‌های تهران با هر امکانات و تجهیزاتی پای کار آمده اند و هر ظرفیتی که دارند به میدان آورده اند. دانشگاه‌هایی که علوم پزشکی نیستند در بحث تولید ماسک و مواد بهداشتی کمک می‌کنند، که کارگاه‌ها تولید این محصولات در تهران در حال راه اندازی است. مواد اولیه این تجهیزات بهداشتی از کارخانه‌هایی که مورد تایید وزارت باشد تامین خواهد شد و با کمک دانشجویان رشته داروسازی دانشگاه شهید بهشتی و دانشجویان جهادی تهران و گروه‌های جهادی تهران آماده می‌شوند که این کارگاه‌ها تا دو سه روز آینده راه اندازی شوند و تولید انبوه ماسک و مواد ضدعفونی کننده دست را داشته باشیم.   پویش دانشجویی «زندگی، دست یاری‌گر توست...» برای مقابله با بیماری کرونا راه‌اندازی شد معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم از راه‌اندازی پویش دانشجویی «زندگی، دست یاریگر توست...» به منظور کمک به مقابله با بیماری کرونا خبر داد.
غلامرضا غفاری با اعلام این خبر افزود: از آنجا که شیوع بیماری کرونا در شرایط کنونی موجب بروز یکی از بزرگترین چالش‌ها و مخاطرات اجتماعی در بیش از چهل کشور دنیا و از جمله کشور ما شده است، غلبه بر این بیماری علاوه بر بهره گیری از ظرفیت‌های درمانی، نیازمند تقویت زیر ساخت‌های اجتماعی است.

وی تقویت امید، اعتماد و همبستگی را از مهم‌ترین ملزومات اجتماعی برای فائق آمدن بر این چالش عنوان نمود و خاطرنشان کرد: دانشگاه به عنوان موتور محرک اجتماع نقش به سزایی در تقویت بنیان‌های اجتماعی داشته و می‌تواند در کاهش این قبیل تلاطم‌ها ایفای نقش نماید.  
یک کاروان حج تمتع به اساتید دانشگاه‌های تهران و البرز اختصاص یافت
 حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطهری پور؛ رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: پیرو در خواست‌های مکرر دانشگاهیان ارجمند، به فضل پروردگار و عنایات خاصه رسول الله (ص) و اهل بیت طاهرینش (علیهم اسلام) و با پیگیری‌های انجام شده ستاد و موافقت حجت الاسلام والمسلمین نواب؛ نماینده محترم، ولی فقیه در سازمان حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و مسئولان محترم سازمان حج و زیارت، زمینه اعزام کاروان ویژه اساتید و اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی جهت تشرف به حج تمتع سال ۱۳۹۹ به صورت محدود فراهم گردید.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور گفت:. اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان تهران و البرز که دارای سند ودیعه حج تا قبل از تاریخ ۱۳۸۶/۰۲/۱۵ باشند، می‌توانند در این کاروان ثبت نام نمایند.     اقدامات جمعیت امام حسن (ع) در قرارگاه مبارزه با کرونا بسیج دانشجویی   حسینی، نماینده گروه دانشجویی جمعیت امام حسن (ع) و عضو قرارگاه مبارزه با کرونا بسیج دانشجویی ، گفت: جمعیت امام حسن که در محلات حاشیه نشین کشور فعال است فراخوانی را به گروه‌های فعال در عرصه آسیب‌های اجتماعی و حاشیه نشین دادیم مبنی براینکه با توجه به شیوع کرونا اقداماتی با رویکرد آموزشی برای مردم داشته باشند. مردم ساکن حاشیه شهر‌ها بخش اعظمی از جمعیت شهر‌های بزرگ را تشکیل می‌دهند و، چون در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند به احتمال زیاد از حداقل بهداشتی برخوردارند و از نظر جمعیتی هم، جمعیت قابل توجهی را شامل می‌شوند.

وی افزود:محلات حاشیه نشین فاقد مراکز بهداشتی و سلامت هستند بنابراین در این زمینه فعالیت خواهیم کرد، اقداماتی که در این زمینه برنامه ریزی شده در ۲۰ استان و نهایتا در کل کشور که هر استان ۱ تا ۳ گروه فعال باشند.    
ثبت‌نام نیروی متخصص جهادی در قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا آغاز شد    قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا معاونت عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی، در راستای ارتقا و تسهیل سطح خدمات درمانی در کشور درخصوص بیماری کرونا، اقدام به جذب نیرو در تخصص‌های پزشکی، پرستاری، دانشجوی پرستاری (ترم ۷ و ۸)، بهیاری، کمک بهیاری، خدماتی در مراکز درمانی می‌نماید.

همچنین آن دسته از علاقه مندانی که تمایل به خدمت در مشاوره تلفنی سامانه ۴۰۳۰ جهت مشاوره به مردم در خصوص این بیماری را دارند نیز می‌توانند ثبت نام کنند.  
جزوه ایده بخش ویژه نقش آفرینی گروه‌های جهادی در مقابله با ویروس کرونا رونمایی شد 
مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی از جزوه «ایده بخش ویژه نقش آفرینی گروه‌های جهادی در مقابله با ویروس کرونا» رونمایی کرد. این جزوه به عنوان بسته‌ای کاربردی اطلاعات لازم را در اختیار گروه‌های جهادی قرار می‌دهد.

بیماری کرونا چندیست کشور را ملتهب ساخته و باعث نگرانی مردم عزیزمان شده است. عشق به وطن، فداکاری برای حفظ جان مردم از دیروز تا امروز و ملتی که قدردان سربازان وطن هستند و اینبار لباس سربازان وطن به رنگ سفید است.   قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا بسیج دانشجویی سوالات متدوال مردم را پاسخ می‌دهد 
کرونا سوالات بسیاری را در ذهن مردم در مناطق مختلف به وجود آورده است. کمیته محتوایی قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا بسیج دانشجویی به سوالات متدوال مردم درخصوص ویروس کرونا با حضور اسماعیلی مسئول گروه جهادی رویش‌های انقلاب پاسخ قطعی سوالات را می‌دهد.   مهلت ثبت نام وام‌ها و تسهیلات دانشجویی تا ۳۱ فروردین تمدید شد   صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با عنایت به شیوع و همه گیر شدن بیماری نوپدید کرونا و تعطیلی بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، این صندوق مهلت ثبت وام‌ها و تسهیلات دانشجویی را تا ۳۱ فروردین ماه سال ۱۳۹۹ تمدید کرد.  

رئیس صندوق رفاه دانشجویان، برای رفاه حال دانشجویان و کارکنان مراکز آموزش عالی طی بخشنامه‌ای تمدید مهلت ثبت نام وام‌ها و تسهیلات دانشجویی را به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ابلاغ کرد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا ویروس وام های دانشجویی جشنواره های دانشجویی قرارگاه مبارزه با کرونا بسیج دانشجویی مبارزه با کرونا بسیج دانشجویی قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا قرارگاه مبارزه با کرونا مراکز آموزش عالی گروه های جهادی بیماری کرونا ویروس کرونا دانشگاه ها علوم پزشکی جشنواره ها راه اندازی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۹۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روس‌ها: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده است/ باید کار را تمام کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به اینکه طرف اوکراینی در خط مقدم جبهه، به شدت وحشت زده شده است، گفت که روسیه حالا باید عملیات نظامی را به سرانجام برساند.

پسکوف تاکید کرد: در خط مقدم جبهه، طرف اوکراینی به شدت ترسیده است. اطلاعات دسته اولی که در اختیار داریم حاکی از آن است که در آن سوی میدان جنگ، ترس رو به افزایش است. نکته حائز اهمیت این است که همین روند و تحرک را حفظ کنیم. خیلی اهمیت دارد که متوقف نشویم و اهداف عملیات نظامی را محقق کنیم.

اظهارات پسکوف در حالی است که پنتاگون به‌تازگی از بسته کمک نظامی «بی‌سابقه» آمریکا به اوکراین به ارزش ۶ میلیارد دلار رونمایی کرد. علاوه بر این، بسته ۶۱ میلیارد دلاری کاخ سفید سرانجام پس از ماه‌هاست بن‌بست در کنگره آمریکا، به تصویب مجلس نمایندگان رسید. در عین حال، وزارت دفاع روسیه از افزایش شمار قربانیان ارتش اوکراین در خط مقدم جبهه خبر داده است.

کد خبر 6091076

دیگر خبرها

  • مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم یکی از آرمانهای اصلی انقلاب است
  • پسکوف: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده؛ باید کار را تمام کنیم
  • روس‌ها: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده است/ باید کار را تمام کنیم
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان