Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-08@02:44:45 GMT

امیدی به خرید بسته‌های سفر توسط مردم تا مدت‌ها نیست

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۴۹۹۵۰

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود طباطبایی (مدیرعامل گروه علی بابا) بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در توییتر منتشر کرده که در آن آمده است: «سال ۹۸ برای کسب و کارهای صنعت گردشگری ایران سال پرتلاطمی بود. به رغم همه این تلاطم‌ها که امسال با آن دست و پنجه نرم کردیم و خدمات شایسته‌ای را به مردم کشورمان ارائه دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باجود آنکه شروع این سال با بلاهای طبیعی همراه بود و ما توانستیم رشد فوق‌العاده‌ای را در علی بابا رقم بزنیم. فصل پاییز و اتفاقاتی که از نیمه آن تا به امروز رقم خورد بدون استثنا صنعت گردشگری را متضرر کرد. 

در آخرین مورد که وضعیت نا مشخصی را برای همه ما رقم زد شیوع ویروس کرونا باعث شد در آمد خود را در آستانه ششمین سالگرد تاسیس علی بابا از دست بدهیم. بر اساس استراتژی گروه علی بابا برای خلق ثروت از طریق توسعه گردشگری و پرقدرت عمل کردن در سال‌های آتی برای عبور از شرایط فعلی ناشی از کاهش ۸۰ درصدی سفرها علی‌رغم میل باطنی مان متاسفانه نتوانستیم امکان تمدید قرارداد ۱۸۲ نفر از ۷۵۴ نفر از همکاران ما را فراهم کنیم...»

طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، درخصوص چرایی تعدیل نیرو در علی بابا گفت: از اواسط فصل پاییز به این طرف در صنعت گردشگری شاهد وقوع اتفاقات مختلف بودیم که آسیب زیادی را متوجه این صنعت کرد و در نهایت شیوع ویروس کرونا سبب شد تا کسب و کارهای آنلاین صدمات زیادی را ببیند. واقعیت آن است که با شیوع ویروس کرونا و به‌دلیل رعایت توصیه‌های بهداشتی بسیاری از سفرها لغو شد و همین موضوع موجب کنسل شدن حجم بسیار زیادی از سفر‌ها را برای علی بابا به همراه داشت، در واقع می‌توان گفت بخشی از فروش بهمن و اسفند ماه کنسل شد. در عین حال بهمن و اسفند ماه‌هایی هستند که اوج فروش برای سفرهای نوروزی اتفاق می‌افتد اما در اسفند ماه هفته به هفته شاهد لغو سفرها بودیم و تمام پروازهای خارجی نیز کنسل شدند. 

او تصریح کرد: با توجه به لغو سفرها، نه تنها مجبور بودیم بلیط‌های فروخته شده را مسترد کنیم که حتی فروش جدیدی هم نداشتیم. استرداد و موج کنسلی‌ها همچنان ادامه دارد چنانکه تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد تومان از سفرها کنسل شده است و برخی از ایرلاین‌ها و هتل‌ها درخصوص بازگشت هزینه‌های کنسلی با مشکل روبه‌رو هستند. در واقع علاوه بر آنکه نتوانستیم کمیسیونی بابت فروش دریافت کنیم پیش‌بینی‌های‌مان در خصوص فروش اسفند ماه نیز محقق نشده و در واقع درآمدی کسب نکرده‌ایم.

هرچند طباطبایی تاکید دارد که گروه علی بابا موفق شده است رشد فوق‌العاده‌ای را در ۹ ماه ابتدایی سال رقم بزند حال این سئوال مطرح می‌شود که چنین مجموعه‌ای چگونه در چنین شرایطی و با بوجود آمدن چنین بحرانی در صدد عدم تمدید قرارداد نیروهای خود آن هم ۱۸۲ نفر برآمده است؟ طباطبایی دراین خصوص گفت: با توجه به این وضعیت و صدماتی ناشی از شیوع ویروس کرونا به کسب‌و‌کارهای آنلاین، نمی‌توان به این امر امیدوار بود که تا مدت‌ها شاهد خرید بسته‌های سفر توسط مردم باشیم. درواقع مردم طی این ماه‌ها درآمدی کسب نکرده‌اند تا بتوانند بعد از گذر از این بحران به بحث سفر بپردازند. از دولت و مجموعه‌های خصولتی این انتظار می‌رفت که ازکل صنعت گردشگری ایران در مقابل بحران شیوع ویروس کرونا حمایت کند و نه اینکه در بخش‌هایی خواسته یا ناخواسته به آن دامن زده و موجب خسارت بیشتر کسب‌و‌کارهای فعال در این صنعت شود.

او ادامه داد: وقتی تمام این مباحث را کنار هم می‌گذاریم، با توجه به موقعیت زمانی‌ای که در آن قرار داریم، تغییرات جدیدی در استراتژی کلی گروه اعمال کردیم و ناچار شدیم در یکی از چند اقدام برنامه‌ریزی شده با چند تن از افراد مجموعه قرارداد را برای سال آینده تمدید نکنیم. باید بگویم همچنان پرامید به ادامه مسیر خود در راستای خلق تجربه شایسته سفر برای هموطنان‌مان متعهد و پایبندیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کرونا علی بابا تعدیل نیرو عدم تمدید قرارداد کنسلی سفر شیوع ویروس کرونا صنعت گردشگری کسب و کارهای اسفند ماه علی بابا کنسل شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۹۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷۷ هزار خانوار کردستانی در قالب طرح کالابرگ خرید کردند

فرزاد پیشکاری روز شنبه در بازدید از اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی در سنندج اظهار کرد: مردم استان در قالب طرح کالابرگ الکترونیکی یک میلیون و ۶۵۰ هزار تراکنش خرید انجام داده اند که ۱۷ هزار میلیارد ریال نقدی و ۱۰ هزار میلیارد ریال از اعتبار یارانه‌ای بوده است.

وی ادامه داد: در مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی برای دهک‌های اول تا هفتم جامعه به ازای هر نفر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی  شارژ شده است.

پیشکاری یاد آور: افراد بهره‌مند از این یارانه تشویقی می‌توانند تا ۱۸ اردیبهشت اعتبار آن را هزینه کنند و ذخیره شدن برای استفاده در ماه‌های دیگر نیست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان تاکید کرد: خرید باید توسط سرپرست خانوار انجام شود، اما محدودیت استفاده از کارت وجود ندارد و از هر کارت بانکی می‌توان خرید کرد.

وی از مردم خواست برنامه کاربردی «شما» را روی گوشی موبایل خود نصب کنند تا اطلاعات دقیق درباره طرح فجرانه کالابرگ را به دست آورند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به تفکیک صنفی صورت گرفته افزود: ضرورتی ندارد که مردم حتما ۱۱ قلم کالا را با هم خریداری کنند تا از اعتبار کالابرگ بهره‌مند شوند، بلکه هر قلم را می‌توانند جداگانه خریداری و در هر بار خرید از مقدار تخفیف آن استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • نور آفتاب و انجماد، بطری های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • در حمله غیرمنتظره قسام 10 نظامی اسرائیلی زخمی شدند؛ امیدی به زنده ماندن4نفر نیست
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • خرید امن و آسان از علی بابا با سپاهان همراه
  • مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تمدید می‌شود؟
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی در قالب طرح کالابرگ خرید کردند