Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@02:11:07 GMT

بهبودی ۱۸ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۵۰۷۸۰

بهبودی ۱۸ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد جمالیان در تشریح آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان ۱۴۹ مورد می‌باشد که در شهرستان اراک ۳۷ مورد، ساوه ۴۵ مورد، دلیجان ۲۱ مورد، خمین ۱۰ مورد، محلات ۱۱ مورد، آشتیان ۴ مورد، تفرش ۷ مورد، فراهان ۸ مورد، شازند ۲ مورد و کمیجان ۴ مورد گزارش شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلاء به ویروس کرونا تاکنون ۱۱ مورد و ۱۸ نفر از مبتلایان پس از بهبودی نیز از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس پیش بینی مطالعات اپیدمیولوژیک در ۱۰ روز آینده پیک افزایش این ویروس را شاهد خواهیم بود و پس از دو هفته پیک ویروس ثابت خواهد شد و به سمت کاهش ویروس می‌رویم.

جمالیان تاکید کرد: به منظور پیشگیری از ابتلاء به این بیماری مردم باید در منزل بمانند و از حضور در اماکن پر ازدحام خود داری کنند. مردم حتماً باید از از ماسک استفاده و بهداشت دست و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: مردم در صورت مشاهده هر گونه علائم ابتلاء به این ویروس با شماره ۳۸۳۹ تماس گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در شهرستان‌های ساوه و دلیجان با مشکلات ناشی از ابتلاء به این ویروس مواجه هستیم که وضعیت دلیجان در حال بهبود است و بازرسی‌های زیستی در تمامی ورودی و خروجی این شهرستان در حال انجام است و شورای پدافند زیستی فردا در این دو شهرستان برگزار می‌شود تا تمهیداتی در این راستا اندیشیده شود.

جمالیان بیان داشت: در حال حاضر مبادی ورودی و خروجی شهرستان‌های ساوه، دلیجان، آشتی، فراهان، اراک و تفرش در حال کنترل است.

وی بیان کرد: توزیع ماسک در داروخانه‌های خصوصی از امروز آغاز شده و در حال برنامه ریزی برای توزیع روزانه آن هستیم و الکل به میزان کافی در دسترس است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: متأسفانه در مرکز شهر دستفروشان در حال فروش هستند و مردم نیز در همان نقاط حضور دارند و ممکن است همین محیط‌ها محل مناسبی برای انتقال این ویروس باشد و آمار مبتلایان را به صورت چشمگیر افزایش دهد. روز گذشته خیابان‌ها شلوغ و پر ازدحام بود که از مردم درخواست می‌شود به جز موارد ضروری به خیابان‌ها مراجعه نکنند.

کد خبر 4870623

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد جمالی دانشگاه علوم پزشکی اراک ویروس کرونا ویروس کرونا انتخابات 98 بوشهر ایلام سیلاب گرگان مجلس شورای اسلامی قزوین تعطیلی مدارس شهرکرد بارش باران شیراز ماسک طبی بیرجند ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۰۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه دولت به مشارکت و امنیت خاطر مردم در سرمایه‌ گذاری‌ ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ نماینده ولیّ‌فقیه در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته اراک، گفت: یکی از راهکار‌های تحقق شعار سال، جلب مشارکت و امنیت خاطر برای مردم در سرمایه‌گذاری‌های بخش اقتصادی است که باید در دستور کار بخش دولتی قرار بگیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: استان مرکزی از ظرفیت‌های تولیدی ارزشمندی برخوردار است که با همت‌ بلند و توکل برخدا می‌توان از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کرد. بنا بر این آحاد جامعه باید در فرآیند تولید در همه بخش‌های اقتصادی، کشاورزی و خدماتی سهیم باشند و به صورت شبانه روزی در راستای آبادانی ایران اسلامی گام بردارند.

خطیب جمعه اراک با اشاره به عملیات طوفان‌الاقصی گفت: اتفاقات هشت ماه گذشته در غزه و عملیات وعده صادق، جامعه جهانی را نسبت به جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه و فلسطین مظلوم بیدار کرد.

او افزود: اکنون دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های مختلف جهان به خصوص در آمریکا به حمایت غزه و فلسطین به پا خواستند و در روز‌های گذشته بیش از دو هزار دانشجو و استاد دانشگاه در آمریکا زندانی شده‌اند.

دیگر خبرها

  • سرزمین آفتاب در سالروز شهادت ششمین اختر آسمان ولادت غرق ماتم است
  • سیستم بانکی و ارز کشور باید در خدمت تولید باشد
  • اعتراضات دانشجویان در آمریکا تحول بسیار عظیم جهانی است
  • مشارکت مردمی و تامین امنیت خاطر در سرمایه‌گذاری‌ها در دستور کار دولت
  • لزوم توجه دولت به مشارکت و امنیت خاطر مردم در سرمایه‌ گذاری‌ ها
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • لزوم روزآمدی مربیان عقیدتی
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد