Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک استاد حوزه علمیه با بیان‌اینکه امروز باید بیش از هر زمان دیگر به اهل بیت(ع) متوسل شویم، گفت: کادر پزشکی و پرستاران و آنها که برای سلامت مردم اقلام بهداشتی تولید می‌کنند در زمره مجاهدان فی‌سبیل الله هستند.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «مهدی ماندگاری» شامگاه چهارشنبه، ۱۴ اسفند به مناسبت ولادت باسعادت امام جواد(ع) در مراسمی که به صورت مجازی از آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، با استناد به روایتی از امام رضا(ع)، اظهار کرد: تولد هیچ مولودی بابرکت‌تر از حضرت امام جواد(ع) نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اهل‌بیت(ع)  معلم و مربی‌های انسانیت، خیر و نیکی برای بشر هستند که آنها را هدایت می‌کنند، تصریح کرد: ائمه معصومین(ع) صرفا به هنگام شرایط عادی راهنمای انسان‌ها نیستند بلکه حتی در مواجهه با بحران نیز به مدیریت پیروان خود می‌پردازند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه مشکلات و بحران سبب رشد انسان می‌شود، ابراز کرد: امروز با توجه به شرایطی که داریم باید بیش از هر زمانی به اهل‌بیت(ع) توجه و توسل داشته باشیم.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به روایتی از ائمه معصومین(ع) مبنی بر اینکه هر کس بر خداوند توکل کند از بحران‌ها نمی‌هراسد، گفت: طبق آیات و روایات وسوسه‌های شیطان امری بسیار جدی و واقعی است اما این امر نباید سبب ترس انسان شود زیرا شیطان صرفا یک دعوت‌کننده است.

 

وی افزود: هنگام جنگ در دوران دفاع مقدس مردم کشورمان مبارزه با دشمن را امری جدی می‌دانستند اما از آن نمی‌ترسیدند امروز هم ما در مبارزه با کرونا باید جدی باشیم اما نباید از آن بترسیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: مومنان حقیقی به توفیق الهی و با یقین به یاری خداوند متعال در مواجهه با بحران‌ها و مشکلات مقاومت و ایستادگی دارند.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان در مقابله با بحران‌ها نیاز به توفیق الهی دارد که با تلاش و کوشش به دست می‌آید، ابراز کرد: بدون تلاش نمی‌شود به توفیق الهی دست یافت، امروز ما برای مقابله با ویروس کرونا باید با دوری از ترس، مراقبت‌های بهداشتی و یاری یکدیگر به عافیت و سلامت دست پیدا کنیم.

 

وی با بیان اینکه اینکه هر کس به احتکار وسایل بهداشتی بپردازد خبیث و خائن به ملت است، اظهار کرد: امروز کادر پزشکی و پرستاران در شرایط سخت و بحرانی مشغول خدمت به هموطنان خود هستند و افرادی هم که برای کمک به بیماران وسایل بهداشتی تولید می‌کنند مجاهدان فی‌سبیل‌الله هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه مجاهدان فی‌سبیل‌الله با نشستگان تماشاچی یکسان نیستند، گفت: تا دیروز برخی در خیانت به وطن به دشمن، گِرا می دادند امروز هم کسانی که احتکار می‌کنند پیروز همان خائنین هستند.

 

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه همه مردم سفارشات بهداشتی را رعایت کنند، ابراز کرد: امروز کشور ما در کنار رعایت توصیه‌های پزشکی، با نگاه توحیدی، فعالیت جهادی جهادگران و استعانت از خداوند متعال قبل از سایر کشورها کرونا را شکست خواهد داد.

 

وی در پایان با بیان اینکه مومنان به خداوند توکل دارند، خاطرنشان کرد: ما در گذشته از مشکلات و بحران‌های سخت‌تر از کرونا عبور کردیم امروز هم با توکل و یاری خداوند، رعایت مسائل بهداشتی و یاری یکدیگر از این بحران عبور خواهیم کرد.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: حجت الاسلام ماندگاری سبک زندگی اسلامی استاد حوزه علمیه حجت الاسلام والمسلمین فی سبیل الله اهل بیت ع بحران ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۰۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟

به گزارش خبرآیلاین، هر روز صبح چه کارهایی می‌کنید؟ برای سرحال شدن می‌دوید و بعد دوش آب سرد می‌گیرید؟ پیش از بیرون آمدن از رختخواب سه بار زنگ ساعت را خاموش می‌کنید؟ هر کس روز خود را به نحوی شروع می‌کند اما ویدیویی در تیک تاک که می‌گوید همه باید بخشی از مناسک صبحگاهی را شکلی مشخص انجام دهیم، بارها دیده شده است.

آنا پترسون از اسکس، درمانگر دندان است. (از کارکنان بخش بهداشت و درمان که برخی کارهای ساده‌تر دندانپزشکی را انجام می‌دهد) پترسون در ویدیویی که در صفحه کاری‌ خود در تیک‌تاک منتشر کرده است می‌گوید که هرگز نباید دندان‌ها را بعد از صبحانه مسواک زد، بلکه همیشه پیش از آن باید این کار را انجام داد.

به گزارش همشهری آنلاین، او در توضیح این مسئله به دنبال‌کننده‌های (فالوئر) خود می‌گوید: «برای این توصیه‌ام دو دلیل دارم: وقتی صبحانه می‌خوریم، دهانمان اسیدی می‌شود. اگر دندان‌ها را پس از صبحانه مسواک بزنیم، در واقع دندان‌ها را بیشتر به این اسید آغشته می‌کنیم و این باعث از بین رفتن مینای دندان‌ها می‌شود. ضمنا مسواک زدن پیش از صبحانه از دندان‌ها در برابر غذایی که می‌خواهیم بخوریم محافظت می‌کند.»

رهنمودهای او توصیه شرکت خمیر دندان «کولگیت» را که اعلام کرده بود مسواک زدن پس از خوردن غذا «گاهی» بر مینای دندان اثر منفی دارد، تایید می‌کند.

شاید این خبر آن دسته از افرادی را که گمان می‌کردند مسواک زدن پس از صبحانه بهتر است زیرا دندان‌ها را از شر بقایای غذایی که خورده بودیم خلاص می‌کند، غافلگیر کرده باشد.

در بخش نظرات این ویدیو یکی از دنبال‌کنندگان نوشته‌ است: «همه دندان‌پزشکان با این حرف موافق نیستند. بعضی از آنان می‌گویند اگر مسواک زدن ۳۰ دقیقه پس از خوردن یا نوشیدن باشد، ایرادی ندارد.»

گروه بهداشتی بوپا نیز اعلام کرده است که اگر می‌خواهید پس از غذا خوردن مسواک بزنید، بهتر است دست‌کم یک ساعت صبر کنید تا بزاق فرصت داشته باشد اسیدهایی را که غذا در دهان ایجاد کرده است، خنثی کند.

در تارنمای سازمان ملی خدمات بهداشتی در مورد مسواک زدن پیش یا پس از صبحانه رهنمود خاصی داده نشده است. در این تارنما توصیه شده است برای حفظ بهداشت دهان و دندان همواره دو بار در روز، هر بار حدود دو دقیقه، دندان‌ها را با خمیردندان فلورایددار مسواک بزنیم.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900363

دیگر خبرها

  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است
  • هوادار خاص استقلال: نکونام گفت دعا کن قهرمان شویم
  • استقلال: نکونام گفت دعا کن قهرمان شویم
  • بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟
  • تمرینات عالیشاه و بیرانوند همچنان زیر نظر کادر پزشکی
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی لرستان در بیمارستان تخصصی دلفان