Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@10:16:59 GMT

جوان اردبیلی ربات جایگزین پرستار ساخت

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۵۰۹۸۱

جوان اردبیلی ربات جایگزین پرستار ساخت

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهزاد کهنی، مدیر شرکت الکترونیک پردازش سبلان گفت: این ربات در طول چهار روز توسط شرکت الکترونیک پردازش سبلان با دستور استاندار به منظور حمایت از جامعه پرستاری استان و کشور و با حمایت و پیگیری‌های رییس پارک علم و فناوری اردبیل طراحی و ساخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این ربات در راستای پیشگیری از ویروس کرونا و خدمات دهی در بیمارستان‌ها ساخته شده و به تولید انبوه می‌رسد و از هفته آینده در بیمارستان امام خمینی اردبیل اسکان می‌یابد.

مدیر شرکت الکترونیک پردازش سبلان افزود: این رباط به عنوان دومین ربات پرستار که به نام حکیم نام گذاری شده است بعد از چین در ایران توسط فناوران اردبیل ساخته شد.

کهنی ادامه داد: از قابلیت‌های ربات پرستار حکیم متصل به شبکه اینترنت وایرلس، شارژی و مجهز به دوریبن مدار بسته، مجهز به میکروفون و بلندگو، فرمان پذیری از طریق کامپیوتر و موبایل، مجهز به تب سنج لیزری، سرعت بالای عملیاتی، حمل دارو و غذا ال ۱۵ کیلوگرم، ارتباط صوتی و تصویری آنلاین است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ساخت ربات ویروس کرونا پرستار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۰۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد

رامین نسیمی دوست در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با اهدای عضو دومین ایثارگر از استان اردبیل در سال جاری و اعزام پیکر ایشان به تهران شاهد روند روبه رشد اهدای عضو و فرهنگسازی این امر پسندیده در اردبیل هستیم.

وی خاطرنشان کرد: زنده یاد گلی حمیدیان ۶۱ ساله اهل و ساکن شهرستان اردبیل به دنبال خونریزی مغزی در بخش ICU جراحی مغز و اعصاب بیمارستان فاطمی اردبیل بستری شده بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: علیرغم مراقبت‌های درمانی و وجود علائم مرگ مغزی این بیمار و پس از تشخیص و تایید توسط متخصصین و کوردیناتورهای واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با رضایت خانواده ایشان ساعت 4:30 روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه برای اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران اعزام شد.

کد خبر 6094106

دیگر خبرها

  • صافکار متخلف اردبیلی نقره داغ شد
  • بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد
  • سیمای معلم در آثار کاریکاتوریست اردبیلی
  • مرزبانی باید به سیستم‌های رصد و پایش الکترونیک دریا مجهز باشد
  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • تولید متانول سبلان ۶۹درصد افزایش یافت
  • حمایت بیش از ۲۵۰۰ معلم اردبیلی از ایتام
  • تولید متانول سبلان ۶۹ درصد افزایش یافت
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند