Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: 4 هزار و 36 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی در سطح استان صورت گرفته است.

فرزاد سردارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: در مجموع 4 هزار و 36 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی در سطح استان صورت گرفته است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: در این بازرسی‌ها 195 پرونده به ارزش 2 میلیارد و 184 میلیون ریال تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردارزاده با بیان اینکه در این ایام در مجموع 79 گشت مشترک با دستگاه‌های ذیربط برگزار کرده‌ایم، عنوان کرد: در این گشت‌ها 12 مورد احراز تخلف و تشکیل پرونده به ارزش ریالی 402 میلیون ریال تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: همزمان 228 گزارش مردمی در رابطه با تخلفات به صورت حضوری و یا مکتوب پیگیری شده است که 35 مورد از این گزارش‌ها موجب احراز تخلف و تشکیل پرونده برای متخلفین شده است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اذعان داشت: 193 از 228 مورد شکایت‌های مردمی نیز یا تخلف احراز نشده و یا شاکی و متشاکی سازش کرده‌اند.

به گفته سردارزاده، در پی گزارشات مردمی و رسیدگی به شکایات آنها برای واحدهای صنفی متخلف یک‌میلیارد و 453 میلیون ریال جریمه در نظر گرفته شده است.

اجرای 100 گشت مشترک در بحث نظارت بر عرضه مواد شوینده و ضدعفونی‌

وی در مورد نظارت بر عرضه مواد شوینده و ضدعفونی‌ها در قالب برگزاری گشت‌های مشترک در استان نیز عنوان کرد: بیش از 100 مورد گشت مشترک توسط دستگاه‌های متولی در سطح استان از واحدهای تولیدی و عرضه کننده مواد شوینده و ضدعفونی و میوه‌فروشی‌ها صورت گرفته است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطرنشان کرد: در مجموع بازرسی از واحدهای عرضه مواد شوینده و ضدعفونی، میوه فروشی و غیره 29 پرونده به ارزش 530 میلیون ریال برای متخلفین تشکیل شده است.

سردارزاده تصریح کرد: همزمان با شیوع کرونا در بحث نظارت بر واحدهای توزیع کننده ماسک، الکل سفید، مواد ضدعفونی و غیره با حساسیت خاص در سطح استان اقدام شده است.

رشد تقاضا دلیل اصلی افزایش قیمت میوه در کردستان 

وی در مورد دلیل افزایش قیمت میوه در سطح استان و اقدامات صورت گرفته در این خصوص عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت میوه که البته زیاد محسوس نیست افزایش تقاضای مردم به دنبال شیوع بیماری کرونا ویروس است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین توصیه‌های پزشکان برای مقابله و پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس استفاده از میوه است در نتیجه تقاضا نیز افزایش پیدا کرده و همین موضوع موجب بالارفتن قیمت برخی از میوه‌ها شده است.

سردارزاده در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف واحدهای صنفی اعم از کم فروشی، گرانفروشی و غیره مراتب را با شماره تلفن 124 موارد تخلف گزارش کنند.

گفتنی است؛ تماس تلفنی مردم در ارتباط با گرانی کالاها همچنان از طریق شماره ۱۲۴ امکان پذیر است و این سامانه تلفنی شبانه روز برای دریافت شکایت، انتقادات، پیشنهادات و نظارت مردمی فعال است و شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف اقتصادی در راستای عدم درج قیمت، صدور فاکتور، تقلب، گرانفروشی را از این طریق اعلام کنند.

بیش از ۶۵ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد، بیش از ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر است و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: کردستان بازرسی صنعت تجارت رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت مواد شوینده و ضدعفونی معدن و تجارت کردستان بازرسی از واحدهای واحدهای صنفی سطح استان میلیون ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۱۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر

 عبدی اظهار کرد: در ادامه اجرای طرح نظارت بر اماکن عمومی ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی شهرستان اهر به همراه نمایندگان اتحادیه‌های صنفی نظارت بر فعالیت صنوف را در سطح این شهرستان در دستور کار خود قرار داده و از واحد صنفی بازدید کردند.

وی افزود: در اجرای این طرح طی هفته جاری از تعداد ۷۲ واحد صنفی بازدید به عمل آمد که تعداد ۱۸ واحد صنفی متخلف اعم از (سمساری، خواربار، کافه خانه و دفتر مشاوره ازدواج) به علت عدم رعایت قوانین صنفی و عدم توجه به اخطار‌هایی داده شده پلمب شد و متصدیان واحد‌های صنفی متخلف با تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر با اعلام تداوم و تشدید این طرح‌ها و اقدامات کنترل و نظارت پلیس گفت: با صنوف و افرادی که شئونات اسلامی را رعایت نکنند نیز برخورد قانونی خواهد شد و از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • خواسته‌های بحق جامعه کارگری، تشکیل تشکلات کارگری در واحد‌های تولیدی