Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر هر گونه اسناد محرمانه در چارچوب توافقنامه صلح میان این گروه و دولت آمریکا را رد کرد.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در یک توئیت کوتاه نوشت: «میان ما و آمریکا هیچگونه اسناد مخفی وجود ندارد.»

وی افزود: یکی توافقنامه است که در مطبوعات آمده و دیگری تشریح توافقنامه است که هر بند توافقنامه را تشریح می‌کند و میکانیزم تطبیق یا ضمایم خوانده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر تاکید کرد که علاوه بر این، دیگر هیچ سندی وجود ندارد.

این در حالی است که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا پیش از این گفته بود: توافق صلح آمریکا با طالبان دو عنصر اجرایی محرمانه دارد.

پمپئو اظهار داشت: دو عنصر محرمانه وجود دارند که به کنگره ارائه خواهند شد، آنها اسناد اجرایی نظامی هستند که برای حفظ نظامیان مان مهم است. هر عضو کنگره فرصت دیدن این اسناد را خواهد داشت.

توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان در تاریخ ۱۰ حوت/ اسفند در شهر دوحه قطر امضا شد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سهیل شاهین دفتر سیاسی طالبان در قطر توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۱۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنیه: توافق باید جامع و دارای مراحل پیوسته باشد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تأیید جدیت و مثبت بودن رویکرد مقاومت برای دستیابی به توافق آتش‌بس گفت که پیش از آغاز دور کنونی مذاکرات و اعزام هیئت حماس به قاهره، «یک سری تماس با برادران میانجی و جناح‌های مقاومت صورت گرفت و جلسات و رایزنی‌های فشرده‌ای در داخل و خارج از کشور برگزار شد». 

وی با تاکید بر مواضع مثبت و منعطف حماس گفت که اولویت این جنبش توقف تجاوز به مردم غزه است و این یک موضع اساسی و منطقی است که آینده‌ای با ثبات‌تر را ایجاد می‌کند.

هنیه افزود که جهان گروگان رژیمی افراطی است که دارای مشکلات سیاسی متعدد است و مرتکب جنایات زیادی در غزه شده و نخست‌وزیر آن می‌خواهد برای ادامه تجاوز و گسترش دامنه درگیری توجیهاتی دائمی ابداع و تلاش‌های انجام شده میانجیگران و طرف‌های مختلف را خراب کند. 

هنیه در ادامه هشدار داد: آمریکا که بر روی این اشغالگری سرپوش گذاشته می‌بایست جلوی او را بگیرد به جای آنکه آن را به سلاح‌های کشتار جمعی تجهیز کند.
 
رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد که این جنبش همچنان مشتاق دستیابی به یک توافق جامع دارای مراحل پیوسته به یکدیگر است که به تجاوز پایان دهد، عقب‌نشینی صهیونیست‌ها را تضمین کند و به یک توافق جدی مبادله اسرا منجر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • دفتر حسن روحانی : موارد ردصلاحیت روحانی منتشر خواهد شد
  • دفتر حسن روحانی: موارد ردصلاحیت روحانی منتشر خواهد شد
  • رئیس دفتر سیاسی حماس: توافق آتش‌بس باید جامع و مرحله‌ای باشد
  • هنیه: توافق باید جامع و دارای مراحل پیوسته باشد
  • هنیه: خواهان توافقی برای تضمین خروج اشغالگران از غزه هستیم
  • خط ریلی زاهدان-کویته نیازمند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیاتی
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • چین برای اولین بار توافقنامه ادعایی 2016 دریای چین جنوبی با فیلیپین را منتشر کرد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق