Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:07:19 GMT

ضدعفونی شهر قنوات قم با مشارکت شهروندان انجام شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۵۱۳۲۲

ضدعفونی شهر قنوات قم با مشارکت شهروندان انجام شد

رضا شکاری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ پیرامون اقدامات انجام‌شده توسط ستاد مدیریت بحران شهر قنوات برای مقابله با ویروس کرونا، افزود: در این رابطه با مشارکت فعال مردم، مواد ضدعفونی‌کننده تهیه و با استفاده از ماشین‌آلات کشاورزی و آتش‌نشانی معابر شهری با کمک همشهریان ضدعفونی شد.

رییس ستاد مدیریت بحران شهر قنوات ادامه داد: با توجه به اینکه قنوات در نزدیکی کلان‌شهر قم واقع‌شده است، خصوصیاتی همچون شباهت اقلیمی، فاصله کوتاه با قم، حضور سرریز جمعیتی به سمت قنوات و مهمان‌نوازی مردم این شهر، مدیریت شهری را بر آن داشته که باظرافت و دقت بیشتری نسبت به رصد بیماری و همچنین برنامه‌ریزی برای پیشگیری و کنترل آن در شهر قنوات، اقدام نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درهمین راستا بلافاصله و پس از اعلام خبر مشاهده بیمار درشهر قم، نخستین جلسه ستاد مدیریت بحران شهر قنوات با حضور نخبگان شهر، مدیران دستگاه‌های نظامی، انتظامی، بهداشتی، مدیریت شهری و دیگر دستگاه‌های خدمت رسان شهر، برگزار و اقدامات پیشگیرانه برنامه‌ریزی و اجرایی شد.

شکاری گفت: تعطیلی بازارهای هفتگی در سطح شهر قنوات،‌ جلوگیری از فعالیت فروشندگان دوره‌گرد،‌ مشارکت کسبه برای تعطیلی موقت اماکن پرخطر همچون سفره‌خانه‌ها و گیم نت‌ها، مذاکره با ائمه جماعات و مساجد برای رعایت بیشتر موارد بهداشتی و مذاکره با سازمان تبلیغات اسلامی و مسئولین هیات های مذهبی برای تعطیلی موقت برنامه‌های مذهبی به‌صورت دسته‌جمعی ازجمله اقداماتی بود که به همین منظور صورت گرفت.

وی افزود: همچنین ضدعفونی اماکن پرتردد مثل مساجد و سازمان‌های خدمت رسان، توزیع دستکش یک‌بارمصرف و ماسک بین رانندگان تاکسی مسیر قم به قنوات، آموزش شهروندان با استفاده از فضای مجازی و بهره‌مندی از ظرفیت روحانیت برای اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در این موضوع،‌ از دیگر اقدامات ستاد مدیریت بحران شهر قنوات است.

وی با تاکید به‌ضرورت مشارکت مردمی در مدیریت بحران‌ها و تقویت حضور شهروندان و سازمان‌های مردم‌نهاد و بسیج در این مواقع حساس،‌ افزود: مدیریت شهری در شهر قنوات با در نظر گرفتن دغدغه‌ها و محدودیت‌های موجود به‌جای منتظر ماندن ارائه خدمات از طریق دستگاه‌های بالادستی با استفاده از ظرفیت‌های در اختیار خود و بهره‌مندی از مشارکت فعال مردمی، به جد وارد میدان مقابله با گسترش ویروس کرونا در این شهر شد.

شهردار قنوات قم گفت: نسل جوان شهر قنوات که شاهد روزهای پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نبوده‌اند، با دیدن مشارکت‌های فعال مردمی و همدلی شهروندان برای عبور از مشکلات، روزهای انقلاب برایشان تداعی شده‌است.

وی همچنین به فعالیت‌های بانوان شهر قنوات که به‌صورت خودجوش اقدام به تولید تجهیزات بهداشتی زیر نظر مرکز بهداشت، مدیریت شهری و بسیج نموده‌اند، اشاره کرد و اظهار داشت: در همین رابطه نیازهای اولیه شهروندان در خود شهر تولید و توزیع می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد که از روز نخست شیوع بیماری درشهر قم تابه‌حال پنج مرتبه ستاد مدیریت بحران شهر قنوات تشکیل‌شده است و ضمن ارزیابی اقدامات انجام‌شده، تصمیم‌گیری‌های جدید را اتخاذ کرده است.

شکاری همچنین به مصوبه پنجمین جلسه ستاد مدیریت بحران شهر قنوات که با حضور بخشدار محترم، بسیج و اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد اشاره کرد و اظهار داشت: با مشارکت بخشداری، مرکز بهداشت، شورا و شهرداری قنوات، دهیاری مبارک‌آباد و بسیج، نسبت به تب سنجی و همچنین سنجش اکسیژن افرادی که وارد شهر قنوات می‌شوند اقدام خواهد شد و خودروهایشان با مواد بهداشتی ضدعفونی می‌شود.

شهر قنوات در بخش مرکزی استان قم قرارگرفته و فاصله آن با شهر قم حدود ۱۰ کیلومتر است، این شهر در سال ۷۹ با ادغام روستاهای حاجی‌آباد لک‌ها، مرادآباد، والیجرد و حسن‌آباد ایجاد شد و از سابقه تاریخی قابل‌توجهی برخوردار است و گویش برخی از مردم ساکن در این شهر به زبان لکی است.
این شهر در مناطق خشک و کویری قم قرارگرفته است و درگذشته از طریق حفر قنات، آب موردنیاز مردم منطقه تامین می‌شد و به دلیل همین پیشینه تاریخی به نام شهر قنوات شناخته می‌شود.

استان قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش مرکزی، جعفریه، سلفچگان، کهک و خلجستان است؛ بخش مرکزی قم با بیش از هفت هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع دارای ۲ دهستان قنوات و قمرود است که جمعیتی حدود ۳۵ هزار تن دارد.

در حال حاضر ۸۳۰ نفر مبتلا یا مشکوک به کرونا در قم بستری هستند، در این استان ۲۵۶ مورد مثبت قطعی ابتلا به کرونا شناسایی و از هزار و چهار مورد نیز نمونه‌برداری شده است.

تاکنون حدود ۳۰ تن از شهروندان قمی براثر ابتلا به این بیماری جان‌باخته‌اند، در حال حاضر بیمارستان‌های کامکار، فرقانی، علی ابن ابیطالب(ع)، امام رضا(ع) و شهید بهشتی به بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا اختصاص دارد.

به‌طور متوسط در روزهای اخیر روزانه ۲۰۰ مورد جدید مبتلا یا مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و حدود ۲۰۰ تن بهبودیافته هم ترخیص می‌شوند.

بیماری کرونا ازنظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین جایی برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند و از حضور در اجتماعات به جد پرهیز کنند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند.

برچسب‌ها ویروس کرونا قنوات قم بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قنوات قم بهداشت و سلامت ویروس کرونا قنوات قم بهداشت و سلامت ویروس کرونا مدیریت شهری شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۱۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مدیریت بحران استان تهران درمورد فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران درمورد فعالیت سامانه بارشی در استان به ویژه ارتفاعات هشدار داد و گفت: کشاورزان تمهیدات لازم را در نگهداری از محصولات زراعی و باغی اتخاذ کنند.   به گزارش ایرنا از استانداری تهران، حامد یزدی مهر روز چهارشنبه با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری های محلی، اظهار کرد: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی فعالیت این سامانه از فردا پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه پایان خواهد یافت.   یزدی مهر گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته ازسوی کارشناسان هواشناسی باید منتظر رگبار باران رعدوبرق، وزش باد شدید و در برخی نقاط، گردوخاک و احتمال وقوع تگرگ به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب در کل استان تهران به ویژه ارتفاعات باشیم.   ستاد بحران استان تهران به همه مردم به ویژه ساکنین استان در ارتفاعات توصیه کرد که بر اساس هشدار صادر شده و توصیه های مدیریت بحران به هنگام فعالیت سامانه بارشی از تردد غیرضروری در جاده‌ها پرهیز کنند و در حین تردد نیز احتیاط لازم را داشته باشند.   یزدی مهر با تاکید بر استحکام بخشی به سازه‌های موقت، سبک و ناپایدار گفت: لازم است این اقدامات انجام شود چرا که در صورت عدم استحکام کافی شاهد حوادث ناگواری خواهیم بود.   وی همچنین اجتناب از صعود به ارتفاعات و کار در مناطق مرتفع را مورد تاکید قرار داد و گفت: کوهنوردان و افرادی که در ارتفاع کار می‌کنند هوشیار باشند و از صعود به ارتفاعات به طور جدی خودداری کنند.   یزدی مهر پرهیز از اسکان در حاشیه رودها و مسیل‌ها، قرار گرفتن در لبه پشت‌بام و مجاور سازه‌های موقت و ساختمان‌های نیمه‌کاره را از دیگر توصیه‌های لازم به شهروندان برشمرد و گفت: لازم است که دستگاه‌های امدادی نیز آمادگی خود را در این خصوص ارتقا دهند.   وی درخصوص احتمال بارش تگرگ نیز هشدار داد و تاکید کرد: کشاورزان عزیز در نگهداری از نهال ها، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی تمهیدات لازم را بیاندیشند.   مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و اطمینان از لایروبی کانال ها و آب روها، نیز تاکید کرد.  

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار درباره فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • هشدار مدیریت بحران استان تهران درمورد فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات
  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • بحران غذادهی غیراصولی به سگ‌های بلاصاحب ادامه دارد
  • شهرداری‌ها در آموزش فرهنگ ترافیک مشارکت کنند
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • فردا مدارس خوزستان تعطیل شد
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود