Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@02:03:44 GMT

روسیه حاضر به قبول کاهش بیشتر تولید نفت نشد

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۵۱۴۹۵

روسیه حاضر به قبول کاهش بیشتر تولید نفت نشد

وزیر انرژی روسیه نشست کمیته فنی مشترک اوپک پلاس را پس از سه ساعت مذاکره بدون موافقت با پیشنهاد کاهش بیشتر تولید نفت ترک کرد.

به گزارش ایسنا، منابع آگاه اوپک اظهار کردند مذاکرات گروهی از وزیران اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان در روز چهارشنبه برای رسیدن به توافق در خصوص کاهش بیشتر تولید نفت و تقویت قیمتها شکست خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع آگاه اظهار کردند که روسیه با پیشنهاد کاهش بیشتر تولید نفت که مورد حمایت عربستان سعودی و سایرین قرار دارد، مخالف بوده و پیشنهاد کرده است توافق فعلی کاهش تولید اوپک پلاس تا پایان سه ماهه دوم امسال اجرا شود در حالی که برخی از اعضای اوپک مایل بودند یک تا ۱.۵ میلیون بشکه در روز دیگر به کاهش تولید اضافه شود.

بر اساس گزارش رویترز، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه که اوایل روز چهارشنبه با شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، همتای سعودی خود گفت و گو کرده بود، پس از بیش از سه ساعت مذاکره نشست کمیته فنی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک را ترک کرد.

به نظر می رسد این اختلاف تا زمان نشست رسمی وزیران اوپک در روز پنج شنبه ادامه خواهد داشت. سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات اظهار کرد: کمیته فنی مشترک که بر توافق کاهش تولید نظارت دارد، توصیه ای ارایه کرده اما به خبرنگاران نگفت این پیشنهاد چه بوده است.

برای نخستین بار نیست که روسیه و عربستان سعودی درست پیش از نشست رسمی برای اتخاد تصمیمات مهم درباره تولید نفت با یکدیگر اختلاف نظر دارند، با این همه از زمان تشکیل این گروه در اواخر سال ۲۰۱۶، دو کشور معمولا راهی برای حل اختلافاتشان و اتخاذ یک سیاست واحد برای حمایت از قیمتهای نفت پیدا کرده اند.

همکاری با اوپک عواید زیادی نصیب روسیه کرده و این کشور بزرگترین سود مالی را از این همکاری برده است زیرا سهم کمتری در کاهش تولید نسبت به عربستان سعودی داشته است. این اتحاد همچنین حضور ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه را در عرصه جهانی و نفوذ سیاسی وی را در خاورمیانه تقویت کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسيه توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک کاهش بیشتر تولید نفت کاهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۱۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه خودروی پکن/ چین به دنبال تسلط بر بازار خودروهای برقی (فیلم)



موضوع و محور نمایشگاه خودرویی پکن 2024، خودروهای مدرن عصر جدید است.

به گزارش عصرایران به نقل از الجزیره، بسیاری از خودروسازی های جدید چین معتقدند که در این دوران خودروهای چینی، بازارهای جهان را تحت تاثیر خود قرار می دهند.

چین در حال حاضر بزرگترین تولید کننده خودرو در جهان است و یکی از پیشروترین کشورها در تولید باتری خودروهای برقی است.

سیاستمداران آمریکایی ورود خودروهای ارزان برقی به کشور خود را تهدیدی برای صنایع و امنیت ملی می‌دانند و چین را به غرق کردن بازار با محصولات سبز  تولید شده از سوبسید دولتی متهم می‌کنند.

جزئیات بیشتر را در تصاویر گزارش ببینید.

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ترکیب فناوری و تجمل در نمایشگاه خودرویی پکن (+عکس) رنو کوئید، الکتریکی جدید و ارزان به بازار می آید (+عکس) بزرگترین خودروی برقی جهان رونمایی شد

دیگر خبرها

  • چطور هم وزن کم کنیم و هم از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • تکاپوی کانال‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/ دلار بازهم ریخت
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • نمایشگاه خودروی پکن/ چین به دنبال تسلط بر بازار خودروهای برقی (فیلم)
  • قیمت دینار عراق امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • حال موسیقی ایران خوب است
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد