Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت تا کنون دست کم 51 هزار نفر از مبتلایان به کرونا نیز در کشورهای مختلف جهان بهبود یافته‌اند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از یورونیوز،با آن که شتاب گسترش ویروس کرونا در چین، کانون اصلی این بیماری تا حدودی کاهش یافته است، اما به نظر می‌رسد که این ویروس همچنان در پی فتح سرزمین‌های تازه و یافتن قربانیان بیشتر در جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تا کنون دست کم 76 کشور جهان موارد ابتلا به بیماری نوظهور و واگیردار کرونا را گزارش کرده‌اند. شمار کل مبتلایان به کرونا در جهان تا بامداد چهارشنبه 4 مارس (14 اسفند) به 93 هزار و 191 نفر رسیده و 3 هزار و 203 نفر نیز تا کنون بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت تا کنون دست کم 51 هزار نفر از مبتلایان به کرونا نیز در کشورهای مختلف جهان بهبود یافته‌اند.

عربستان سعودی حج عمره را برای شهروندان خود نیز تعلیق کرد
پس از آنکه هفته گذشته، عربستان سعودی ورود خارجی‌ها به این کشور را به‌منظور انجام مراسم حج عمره تعلیق کرده بود، امروز اعلام کرد که این مراسم برای شهروندان سعودی و افراد مقیم این کشور نیز به حالت تعلیق درآمده است.
وزارت کشور عربستان در بیانیه‌ای این تصمیم را پیشگیرانه و برای ممانعت از شیوع کرونا در مکان‌ها پر ازدحام عنوان کرده است.

واشنگتن و کالیفرنیا در صدر ایالت‌های درگیر کرونا در آمریکا
طبق آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده آمریکا، شمار افراد آلوده به ویروس کرونا در آمریکا به 149 نفر افزایش یافت و در 24 ساعته گذشته نیز دو نفر بر اثر این بیماری در آمریکا جان باخته است.
افراد مبتلا به این ویروس در 13 ایالت آمریکا گزارش شده‌اند اما ایالت واشنگتن با 39 مورد ابتلا و 10 فوتی در صدر ایالت‌های درگیر بیماری کووید-19 قرار دارد.
ایالت کالیفرنیا نیز با 33 مورد ابتلا و یک فوتی در رده دوم قرار گرفته است.

نخستین مورد مرگ بر اثر کرونا در شهر بغداد عراق
دولت عراق از فوت یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا در شهر بغداد پایتخت این کشور خبر داد. وزارت بهداشت عراق فرد جانباخته را زنی با سن بالا عنوان کرد که مشکلاتی در سیستم ایمنی بدنش داشت. پیش از این، مقام‌های دولتی این کشور، نخستین قربانی را بیماری در اقلیم خودمختار کردستان عنوان کرده بود اما چند ساعت پس از انتشار این خبر، آن را اصلاح کردند و گفتند هنوز مشخص نیست فردی که در سلیمانیه عراق جان باخته است بر اثر ابتلا به این ویروس بوده باشد.
خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه از قول ایاد نقشبندی، معاون وزیر بهداشت عراق نوشته بود: «نخستین فردی که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در عراق درگذشت 70 سال داشت و امام جماعت مساجد در شهر سلیمانیه بود.» برخی افرادی که این مرد را می‌شناختند به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند که او به ایران سفر به ایران سفر نکرده بود اما برخی از افرادی که به تازگی از ایران آمده بودند با او ملاقات کرده بودند.

28 نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در ایتالیا جان باختند
مقام‌های حوزه بهداشت ایتالیا اعلام کردند با فوت 28 نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا، شمار قربانیان بیماری کووید-19 در این کشور به 107 نفر افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر تعداد کل افراد آلوده به این ویروس در ایتالیا به 3090 نفر رسید که 500 مورد بیش از روز گذشته است. مقام‌های ایتالیایی همچنین کل افراد بهبود یافته را 276 نفر اعلام کردند.
از زمان آغاز شیوع بیماری کرونا در جهان تا بامداد چهارشنبه 4 مارس (14 اسفند)، این نخستین بار است که شمار قربانیان این بیماری در ایتالیا از ایران بیشتر می‌شود. بر اساس آمار رسمی ایران، شمار مبتلایان به کرونا در این کشور تا روز سه‌شنبه 2 هزار و 336 نفر بوده است.
از سوی دیگر با بالا رفتن شمار مبتلایان به کرونا و افزایش نگرانی شهروندان در ایتالیا، این کشور با کمبود تجهیزات بهداشتی برای محافظت شخصی روبرو شده است. خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام دولتی ایتالیا نوشته است که این کشور دست کم به 10 میلیون ماسک نیاز دارد.
خبرگزاری فرانسه همچنین با یادآوری این که در ایتالیا کارخانه تولید ماسک‌های بهداشتی وجود ندارد، نوشته است که دولت رم تا کنون 800 هزار ماسک به آفریقای جنوبی سفارش داده است.

شناسایی افراد جدید مبتلا به کرونا در هند
شمار افراد آلوده به ویروس کرونا در هند به یکباره افزایش یافت و به رقم 29 نفر رسید. از این تعداد 16 نفر از گردشگران ایتالیایی هستند که آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شد و در قرنطینه قرار گرفتند. کارمندان یک شرکت هندی که به ایتالیا سفر کرده بودند نیز جزو دیگر افراد مبتلا به این ویروس در هند گزارش شده‌اند.
مقام‌های هندی در حال افزیش نظارت و غربالگری در فرودگاه‌ها و گذرگاه‌های مرزی هستند و از شهروندان خواسته‌اند از تجمع در مکان‌های شلوغ خودداری کنند.
نارندرا مودی، نخست وزیر هند نیز گفت که در جشن‌های هولی [جشن رنگ‌ها به‌مناسبت بهار] که قرار است هفته آینده در سراسر این کشور برگزار شود، شرکت نمی‌کند.
مودی در توئیتی نوشت: «کارشناسان در سراسر جهن توصیه کرده‌اند برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تجمع‌های عمومی کاهش پیدا کند. بنابراین امسال تصمیم گرفتم که در هیچ کدام از جشن‌های هولی شرکت نکنم.»

شناسایی یک فرد مبتلا به ویروس کرونا در شورای اتحادیه اروپا
سخنگوی شورای اتحادیه اروپا گفت که یک مورد ابتلا به ویروس کرونا در بین کارمندان این نهاد تشخیص داده است. جلسه‌های اضطراری شورای اتحادیه اروپا با حضور وزرای 27 عضو قرار است در مقر این نهاد در بروکسل بلژیک برگزار شود.
این مقام مسئول در شورای اتحادیه اروپا که 3 هزار کارمند دارد، گفت: «این فرد از واحد امنیت اطلاعات، در بلژیک آلوده شده است.»
وزرای کشور اعضای اتحادیه اروپا قرار است عصر چهارشنبه در ساختمان شورای اروپا در بروکسل در مورد بحران مهاجرت در مرزهای ترکیه و یونان جلسه‌ای فوق‌العاده برگزار کنند.
از سوی دیگر وزرای بهداشت کشورهای عضو اتحادیه اروپا، روز جمعه در ساختمان این شورا جمع می‌شوند تا درباره شیوع ویروس کرونا نشست اضطراری داشته باشند.
طبق گفته مقام‌های شورای اتحادیه اروپا، این جلسات لغو نشده‌اند چراکه هیچ خطری برای سلامتی حاضران وجود ندارد.
دولت فرانسه: انتخابات لغو نمی‌شود
دولت فرانسه بار دیگر بر لزوم برگزاری انتخابات آتی در این کشور به رغم همه‌گیری ویروس کرونا تأکید کرد.
سیبت اندیایه، سخنگوی دولت فرانسه روز چهارشنبه هنگام خروج از نشست هیئت دولت با اعلام این موضوع گفت که انتخابات سراسری شورای شهر «برای همه فرانسوی‌ها مهم است» و بنابراین لغو نخواهد شد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا مردم باید با ماسک و دستکش در حوزه‌های انتخاباتی حاضر شوند، گفت: «پیشگیری از کرونا با انجام برخی رفتارهای ساده قابل پیشگیری است و این موضوع (ماسک زدن هنگام رأی دادن) بستگی به این دارد که توصیه‌ه ی بهداشتی دولت در آن زمان در چه سطحی باشد».
انتخابات سراسری شورای شهر در فرانسه قرار است در تاریخ‌های 15 و 22 مارس (25 اسفند 1398 و 3 فروردین 1399) برگزار شود.

ایتالیا: مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شد
دولت ایتالیا اعلام کرد به دنبال شیوع نگران‌کننده ویروس کرونا، کلیه مدارس و دانشگاه‌ها در این کشور حد اقل تا نیمه ماه جاری میلادی تعطیل خواهد بود.
به نوشته آنسا، خبرگزاری رسمی ایتالیا، این تعطیلی از فردا پنج‌شنبه آغاز خواهد شد.
بر اساس آخرین آمار رسمی تا کنون ابتلای 2 هزار و 502 نفر به ویروس کرونا در ایتالیا تأیید شده است.

سرعت شیوع کرونا در کره جنوبی کم شد
پس از چین، سرعت گسترش ویروس کرونا در کرده جنوبی نیز کاهش یافت.
بر اساس آمارهای رسمی در شبانه‌روز گذشته شمار مبتلایان به ویروس کووید 19 در کره جنوبی با 435 مورد افزایش به مجموع 5 هزار و 621 مورد رسیده است. این کمترین افزایش آماری مبتلایان به کرونا در این کشور در هفته جاری بوده است. تا کنون در مجموع 33 نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا در کره جنوبی جان خود را از دست داده‌اند.
کره جنوبی بعد از چین بیشترین شمار مبتلایان به کرونا در جهان را دارد.

آلمان صادرات لوزام حفاظت بهداشتی را ممنوع کرد
در پی شیوع کرونا و افزایش تقاضا برای لوزام حفاظت بهداشتی شخصی، دولت آلمان صادرات کالاهایی همچون ماسک و دستکش را ممنوع کرد.
پیش از این برخی کشورهای دیگر از جمله روسیه و جمهوری چک نیز صادرات این کالاها را ممنوع اعلام کرده بودند. با این حال دولت روسیه گفته است که این ممنوعیت شامل کمک‌های بشردوستانه نمی‌شود.
بر اساس آمار رسمی در آلمان، تاکنون 240 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
در پی فوت این امام جماعت، مقام‌های مذهبی شهر سلیمانیه برگزاری نمازهای جمعه و جماعت در این شهر را تا اطلاع بعدی لغو کردند.
خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع بیمارستانی سلیمانیه می‌نویسد که این شهروند کرد عراقی پیش از آن که به خاطر کرونا قرنطینه شود، دچار مشکلات حاد تنفسی و قلبی نیز بوده است.
تا کنون در عراق 31 مورد ابتلا به کرونا گزارش شده که از این تعداد یک نفر ایرانی و 30 نفر عراقی‌هایی هستند که به ایران سفر کرده‌اند. مقام‌های دولتی عراق به ویژه از شیوع ناگهانی بیماری در محل‌های مهم زیارتی این کشور بیم دارند زیرا سالانه میلیون‌ها تن از باورمندان شیعه به ویژه ایرانیان برای زیارت در این مکان‌ها تجمع می‌کنند.
مسئولان عراقی همچنین از بیم کمبود امکانات برای مهار کرونا تلاش می‌کنند تا از ورود این بیماری به کشور و شیوع گسترده آن جلوگیری کنند. بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت، در کشور 40 میلیونی برای هر ده هزار شهروند کمتر از ده پزشک وجود دارد.

آمریکا: شمار فوتی‌ها به 9 نفر رسید
مقام‌های بهداشتی ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه از افزایش شمار قربانیان کرونا در این کشور خبر دادند.
تا کنون در مجموع 9 نفر در آمریکا بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند که هر 9 مورد آن مربوط به ایالت واشنگتن در شمال غربی این کشور بوده است. از این 9 نفر، 8 نفر در بیمارستانی در شهرستان کینگ و یک نفر دیگر نیز در شهرستان مجاور آن یعنی اسناهامیش جان باخته است.
بنا به گزارش مقام‌های رسمی شهرستان کینگ، بیشتر جان‌باختگان کرونا در این منطقه از آمریکا مسن بوده و پیش از ابتلا به کرونا به بیماری‌های دیگری مبتلا بوده‌اند.
شهر سیاتل، مرکز ایالت واشنگتن حدود 700 هزار نفر جمعیت دارد.

نخستین مورد فوتی در اسپانیا
دولت اسپانیا روز سه‌شنبه اعلام کرد یک نفر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کووید 19 جان خود را از دست داده است.
این فرد در شهر والنسیا بیمار شده و در 13 فوریه جان باخته بود، اما نتیجه کالبدشکافی و نمونه‌برداری او اکنون ثابت می‌کند که او به کرونا مبتلا بوده است. این نخستین مورد فوتی کرونا در اسپانیاست

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ویروس کرونا چین ایران اروپا جان خود را از دست داده بر اثر ابتلا به ویروس مبتلایان به کرونا ابتلا به ویروس کرونا شورای اتحادیه اروپا ویروس کرونا شمار مبتلایان خبرگزاری فرانسه شمار قربانیان بر اساس آمار کره جنوبی جان باخته کووید 19 تا کنون شده اند دست کم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۱۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل

ایسنا/مازندران رییس اتحادیه صنف قصابان شهرستان بابل در جلسه آموزشی مبارزه با تب کریمه کنگو اظهار کرد: با جلوگیری از قاچاق گوشت در شهرستان، پیشگیری‌های لازم جهت بروز بیماری‌های واگیر بین دام و انسان به شرایط مطلوبی رسیده است.

دکتر کوروش نظری مسئول نظارت دامپزشکی شهرستان بابل نیز با بیان اینکه با شروع فصل گرما، شیوع تب کریمه کنگو بیشتر می‌شود، افزود: علائم این بیماری تشابه عجیبی به آنفلوآنزا دارد.

وی خاطرنشان کرد: ویروس از طریق کنه قهوه‌ای رنگ وارد بدن دام می‌شود و معمولا افراد مبتلا به تب کریمه کنگو دچار خونریزی‌های زیرپوستی شده و در برخی موارد نیز به مرگ منجر خواهد شد.

نظری با اشاره به اینکه افرادی که با گوشت تازه دام کشتار شده در تماس هستند، بیشتر ریسک ابتلا دارند، خاطرنشان کرد: این ویروس حتی با له کردن کنه و آغشته شدن محتوای کنه بر روی پوست دام نیز قابل انتقال است.

این مسئول با تاکید بر اینکه کشتارگاه‌ها موظف هستند ۲۴ ساعت گوشت را در سردخانه نگه داشته و پس از آن، اقدام به توزیع کنند، افزود: بیشترین آمار ابتلای بیماری تب کریمه کنگو مربوط به قاچاق گوشت است و توصیه ما این است که قصابان از کشتارگاه مجاز گوشت تهیه کنند.

 نظری اظهار کرد: متاسفانه در این زمینه یک نفر دامپزشک ساکن سیستان‌وبلوچستان نیز فوت شده است.

او درخصوص علائم بیماری نیز یادآور شد: علائم این بیماری همراه با درد شدید استخوان‌ها، افسردگی و تغییر خلق و خو بوده و ممکن است درمان این بیماری چند ماه زمان ببرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • روایت یک دانشجو از حمله پلیس آمریکا به دانشگاه کالیفرنیا + فیلم
  • شمار قربانیان سیل در کنیا از مرز ۲۲۵ نفر گذشت
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • شمار قربانیان سیل مهیب در کنیا از مرز ۲۲۵ نفر گذشت
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • شمار کشته‌شدگان سیل در برزیل به ۵۷ نفر رسید