Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@11:39:47 GMT

پیوستن بوشهری‌ها به پویش «بدون برچسب قیمت نخریم»

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۵۱۷۳۸

پیوستن بوشهری‌ها به پویش «بدون برچسب قیمت نخریم»

رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان بوشهر گفت: پیوستن به پویش «بدون برچسب قیمت نخریم» ازسوی اقشار مختلف جامعه در استان بوشهر با اشاعه و فرهنگ سازی آن باعث پیدایش یک نظارت همگانی در سطح بازار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سید حسین حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اطلاع از قیمت کالا ابتدایی‌ترین حق مصرف کننده می‌باشد که با پیوستن به این پویش( بدون برچسب قیمت نخریم) می‌توان آن را به یک فرهنگ عمومی در جامعه نهادینه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: پیوستن به پویش «بدون برچسب قیمت نخریم» از سوی اقشار مختلف جامعه در استان بوشهر با اشاعه و فرهنگ سازی آن باعث پیدایش یک نظارت همگانی در سطح بازار خواهد شد.

حسینی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای موثر تنظیم بازار برای فراهم ساختن شرایط سالم انتخاب کالا و خدمات برای مصرف کنندگان  نصب برچسب قیمت است عنوان کرد: رعایت نصب برچسب قیمت توسط فروشندگان بسیار حائز اهمیت بوده و این امر توسط قانونگذار در قوانین متعدد نظیر ماده شش قانون تعزیرات حکومتی، ماده شصت و پنج قانون اصلاح قانون نظام صنفی، ماده پنج قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و غیره بمنظور یادآوری "درج قیمت، الصاق برچسب یا اتیکت روی کالا یا نصب تابلو و نرخنامه در محل کسب یا حرفه به نحوی که قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت به سهولت و روشنی برای همگان قابل رؤیت باشد" تأکید می‌شود.

وی از روسای اتحادیه‌های صنفی در سطح بازار خواست با نصب تراکت و آگهی و اطلاع رسانی طرح همگانی پویش «بدون برچسب قیمت نخریم» در واحد صنفی مربوطه در اشاعه این پویش فعال‌تر شوند و همزمان اتاق اصناف نیز تذکرات لازم را به صنوف جهت رعایت این موضوع مهم داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی ازجمله عدم درج قیمت کالا و هرگونه خدمات با شماره تلفن ۱۲۴ ستاد خبری رسیدگی به شکایات مردمی این سازمان گزارش نمایند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان بوشهر جامعه قیمت صنعت بدون برچسب قیمت نخریم استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۱۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم همخوانی میزان کشفیات با ارزش بازار قاچاق پوشاک

عضو هیئت رئیسه اتحادیه تولید و صادرکنندگان پوشاک ضمن اشاره با ادامه برخورد با فروشگاه‌های عرضه کننده کالای قاچاق، گفت: متاسفانه میزان کشفیات کالا‌های قاچاق عدد به هیچ وجه با واقعیت بازار قاچاق پوشاک همخوانی ندارد.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «مجید افتخاری» عضو هیئت رئیسه اتحادیه تولید و صادرکنندگان پوشاک در گفتگو با بازارنیوز پیرامون تداوم روند مقابله دستگاه‌های نظارتی با فروشگاه‌های عرضه کننده کالای قاچاق اظهار کرد: این امر همچون ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۲ کماکان ادامه دارد. تاکنون مواردی مشاهده شده که بیان‌گر تداوم برخورد‌ها و همچنین عدم توقف آن‌ها در سطح بازار است.


این عضو هیئت رئیسه اتحادیه تولید و صادرکنندگان پوشاک تاکید کرد: در حال حاضر نکته قابل تاملی که درباره این موضوع وجود دارد آن است که میزان ارزش و یا حجم کشفیات پوشاک قاچاق هیچ ربطی با ارزش و یا حجم واقعی بازار قاچاق این کالا ندارد. به بیان ساده‌تر، عددی که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره مقدار کشفیات در اسفند سال ۱۴۰۲ اعلام کرده شاید معادل فروش یک یا دو فروشگاه عرضه کننده کالای قاچاق باشد.


وی تاکید کرد: این عدد به هیچ وجه با واقعیت بازار قاچاق پوشاک همخوانی ندارد. در آن برهه زمانی سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که نزدیک به ۲۵۰ میلیارد تومان ارزش پوشاک قاچاقی بوده که از محل برخورد با چند فروشگاه کشف شده است. این عدد فقط میزان فروش یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه کنندگان این نوع کالا است.


افتخاری تصریح کرد: در طول سال‌های اخیر به دلیل عدم مقابله دستگاه‌های نظارتی با قاچاق، این معضل از گستردگی بالایی برخوردار شده است؛ لذا، برخورد با این موضوع در زمان حال یک مسئله راحتی نخواهد بود.


وی در پایان اتخاذ یک راهبرد صحیح و در عین حال جامعه را به عنوان راه موثر برای مقابله جدی با کالای قاچاق عنوان کرد و درباره آن توضیح داد: امروزه مهمترین عامل در جلوگیری از پدیده مقابله با توسعه آن در سطح بازار است. در حال حاضر عرضه پوشاک قاچاق در سطح بازار از اشکال و روش‌های مختلفی برخوردار شده است.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: پوشاک قاچاق ، کالای قاچاق ، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، مجید افتخاری ، واحد صنفی ، اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TAD

دیگر خبرها

  • عدم همخوانی میزان کشفیات با ارزش بازار قاچاق پوشاک
  • تغییر شدید قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت سمند، دنا، رانا، کوییک و شاهین + جدول
  • واگذاری زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگران بوشهری
  • شرایط خرید کامیونت فورس در بورس کالا ابلاغ شد
  • جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری
  • پویش تربیت تسهیل گر جوانی جمعیت برگزار می‌شود
  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • پیش‌بینی جدید مشاوران املاک از قیمت مسکن در ماه‌های آینده/ الان خانه بخریم یا نخریم؟
  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است