Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره شیوع کرونا در جهان، اقدامات ایران، روند اجرای برجام و گزارش جهت‌دار اخیر آژانس اتمی گفتگو کردند.

 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امشب (چهارشنبه) در تماسی تلفنی در خصوص شیوع کرونا در جهان و اقدامات ایران گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: یادداشت ایران درباره گزارش پادمانی آژانس انرژی اتمی / آژانس برای دسترسی به دو مکان استدلال حقوقی نداشت

واکنش روسیه به بیانیه‌ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص ایران

آخرین تحولات اجرای برجام و نیز گزارش جهت دار اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی از دیگر موضوعات مورد گفتگوی ظریف و بورل بود.

چندی پیش نیز (۱۴ و ۱۵ بهمن ماه) جوزپ بورل سفری دو روزه به تهران داشت و با همتای ایرانی خود درباره آخرین روند اجرای برجام به گفتگو پرداخته بود.

جدیدترین گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره راستی آزمایی اجرای برجام دیروز (سه‌شنبه) منتشر شد. 

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌ها با برخی همتایانش در پی شیوع ویروس کرونا در جهان، امروز (چهارشنبه) با وزرای خارجه اتریش، پاکستان، روسیه، نروژ و سوئیس تلفنی گفتگو کرد.

وزیر خارجه ایران دوشنبه ۱۲ اسفند نیز با همتای عراقی خود درباره آخرین تحولات مناسبات دوجانبه و شیوع ویروس کرونا تلفنی گفتگو کرد. دو وزیر درباره لزوم اتخاذ تدابیر مشترک همزمان با تسهیل مراودات تجاری دو کشور و همچنین شرایط جاری در منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران دیروز (سه‌شنبه) در تشریح اقدامات وزارت خارجه در پی شیوع ویروس کرونا، از رایزنی‌های آتی وزیر امور خارجه با برخی از همتایان اروپایی در این خصوص خبر داده و گفته بود: انجام فعالیت‌های سیاسی مختلف از جمله تماس‌های وزیر امور خارجه، مدیران این وزارتخانه و نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور با همتایان و نهادهای ذیربط دو‌جانبه و بین‌المللی از دیگر اقداماتی است که در جهت جلب کمک‌های درمانی و بهداشتی، مساعدت‌های کنسولی و مرتبط با تردد اتباع ایرانی و خارجی، رفع محدودیت مرزی و تجاری با رعایت ملاحظات احتیاطی بهداشتی در دست پیگیری و اقدام است. /فارس

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزیر امور خارجه خارجه ایران اجرای برجام بین المللی انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۱۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر خارجه آمریکا از چین خواست برای کاهش تنش ها در خاورمیانه اقدام کند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز جمعه مدعی شد که چین می تواند برای ایجاد بازدارندگی در برابر ایران و نیروهای نیابتی آن در خاورمیانه نقش ایفا کند تا از دامن زدن به درگیری در این منطقه جلوگیری شود.

وزیر امور خارجه آمریکا، که در پکن به سر می برد، افزود: درباره اقدامات خطرناک پکن در دریای چین جنوبی با مقامات این کشور گفتگو کردیم.

بلینکن در ادامه تاکید کرد که تعهدات دفاعی آمریکا در قبال فیلیپین همچنان جدی است.

وزیر امور خارجه آمریکا، روز چهارشنبه وارد چین شد.

این دومین سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در کمتر از یک سال گذشته است. شانگهای اولین مقصد بلینکن در سفر خود به چین است.

بنا به گزارش های رسانه ای، وزیر خارجه آمریکا با هدف افزایش فشار بر پکن در موضوعات مختلف از جمله حمایت این کشور از روسیه راهی چین شده است.

کد خبر 6089080

دیگر خبرها

  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود