Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساسان محسنی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمارستان امام علی (ع) ارتش در راستای اطاعت از فرامین رهبر انقلاب و با استفاده از منابع و ظرفیت داخلی و نیروی متخصص خود به طراحی و دوخت لباس‌های محافظ ایزوله و ماسک کرده است.

وی اظهار  کرد: بر همین اساس اقدام جهادی نسبت به طراحی و دوخت لباس های محافظ ایزوله سرهم قابل استریل و اتوکلاو برای کارکنان و بیمارانی که مشکوک به ویروس کرونا هستند، انجام شده که در مقایسه با نوع خارجی هزینه کمتری داشته و ماسک های تولیدی نیز در اختیار کارکنان درمانی بیمارستان و بیماران قرار داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسنی ادامه داد: بیمارستان امام علی (ع) به محض دریافت خبر از اداره بهداشت و درمان نزاجا، قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب، قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه و دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با توجه به اهمیت موضوع، تیم جنگ نوین و واکنش سریع بهداشت و درمان را تشکیل داده و پیش بینی بخش‌های حاد تنفسی، اورژانس و قسمت ایزوله و سایر قسمت ها را انجام و تخت‌هایی در این زمینه طراحی و برای انجام این ماموریت آماده کرده است. 

وی اضافه کرد: برنامه ای نیز برای پزشکان مقیم که دارای تخصص عفونی و داخلی بوده و از تجربه بالایی در این زمینه برخوردارند، اتخاذ شده است به گونه ای که بیمارستان امام علی ارتش تبریز برابر بررسی‌های به‌ عمل آمده جزو معدود بیمارستان هایی است که دارای پزشکان عفونی و داخلی به صورت مقیم می باشد. 

محسنی، سرلوحه قرار دادن آموزش را از جمله رویکردهای مهم کادر درمانی و پزشکی بیمارستان امام علی برشمرد و گفت: در این زمینه آموزش هایی توسط تیم های جنگ نوین و واکنش سریع در ۳ سطح فرماندهان، کارکنان پایور، کارکنان وظیفه و خانواده کارکنان انجام می شود.

وی یادآوری کرد: تیم های آموزشی بهداشتی در یک برنامه بسیار سریع و فشرده از یگان‌های تابعه ارتش بازدید کرده و نسبت به بروزرسانی اطلاعات و آموزش فرماندهان و مسئولین بهداری یگان‌ها می پردازند.

رییس بیمارستان امام علی (ع) تبریز با اشاره به اقدامات انجام شده درباره مبارزه با ویروس کرونا در پادگان‌های ارتش در آذربایجان شرقی، افزود: تمامی یگان‌ها روزانه اماکن و تاسیسات خود را ضدعفونی کرده و نسبت به اسکرین و غربال گری اولیه کارکنان در بدو ورود توسط مسئولین بهداری و با کنترل مکرر سیستم غذایی، اقدامات پیشگیرانه را انجام می‌دهند.

محسنی با بیان اینکه بیمارستان امام علی(ع) تبریز به عنوان بیمارستان پشتیبان جهت مقابله با ویروس کرونا تعیین شده است، اظهار داشت: این بیمارستان تمهیدات لازم در خصوص کلیه اقلام آمادی، دارویی و لباس های حفاظتی فردی مورد نیاز را انجام داده است و هم اکنون همه بخش‌های بیمارستان در حال آماده باش کامل قرار دارند.

به گزارش ایرنا، بیمارستان امام علی(ع) ارتش تبربز از جمله بیمارستان‌های عمومی (جنرال) مجهز در تبریز است که ساختمان جدید آن در سال جاری افتتاح شد و در حال حاضر دارای ۲۰۵ تخت فعال است.

این مرکز درمانی دارای بخش های جراحی مردان، داخلی مردان، تحت نظر اورژانس، زنان و مامایی، کودکان و نوزادان، داخلی مردان و  زنان، بخش داخلی ۴، اتاق عمل، تخت های زایمان، لیبر، دیالیز، سرپائی اورژانس، ریکاوری، Post CCU و قلب و عروق، ICU، جنرال NICU – CCU می باشد.

به گزارش ایرنا، تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در آذربایجان شرقی به ۷۰ نفر رسیده که تا کنون ۶ نفر هم فوت شدند.  

برچسب‌ها ویروس کرونا تبریز آذربایجان شرقی ارتش جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تبریز آذربایجان شرقی ارتش جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا تبریز آذربایجان شرقی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیمارستان امام علی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۲۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه شد

جدیدترین آمار منتشر شده توسط صندوق بین المللی پول از میزان هزینه‌کرد دولت‌ها در ۳۸ کشور در حال توسعه با درآمد متوسط نشان می‌دهد دولت ایران کمترین میزان هزینه‌کرد نسبت به تولید ناخالص داخلی در میان این دولت‌ها را طی سال ۲۰۲۳ داشته است.

این نهاد بین المللی در گزارش جدید خود موسوم به «دیده‌بانی مالی» نسبت هزینه‌کرد دولت ایران به تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۳ را تنها ۱۳.۵ درصد محاسبه کرده است که کمترین رقم در میان کشورهای در حال توسعه با درآمد متوسط است.

هزینه‌کرد دولت ایران طی دو سال متوالی کاهش داشته و از معادل ۱۴.۲ درصد جی دی پی در سال ۲۰۲۱ به ۱۳.۸ درصد در سال ۲۰۲۲ و ۱۳.۵ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

دولت کویت در میان این کشورها پرخرج‌ترین دولت شناخته شده به طوری که نسبت هزینه‌کرد دولت این کشور به تولید ناخالص داخلی در سال میلادی گذشته ۵۰.۸ درصد بوده است.

متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در این ۳۸ کشور نیز ۳۲.۶ درصد اعلام شده که بیش از دو برابر ایران بوده است. متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در خاورمیانه و شمال آفریقا نیز معادل ۲۹.۷ درصد تولید ناخالص داخلی منطقه بوده که بیش از دو برابر ایران است.

نسبت هزینه‌کرد دولت‌ها در برخی کشورهای دیگر به تولید ناخالص داخلی آن‌ها در سال ۲۰۲۳ عبارت است از: برزیل ۴۷.۹ درصد، چین ۳۳.۹ درصد، مصر ۲۲.۷ درصد، اندونزی ۱۶.۶ درصد، مالزی ۲۳.۳ درصد، عربستان ۳۲.۳ درصد، ونزوئلا ۱۴.۴ درصد، پاکستان ۱۹.۲ درصد، عمان ۲۶.۲ درصد، قطر ۲۴.۴ درصد، روسیه ۳۶.۸ درصد، ترکیه ۳۳.۹ درصد، امارات ۲۵.۹ درصد، و ویتنام ۱۹.۹ درصد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • انتظار ۵ ساله مردم شهر جدید سهند برای احداث بیمارستانی مجهز
  • راهنمای راه اندازی خط تولید
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • سهم اقتصاد روسیه از اقتصاد جهانی به پایین‌ترین سطح می رسد
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • هر آنچه از سیستم VRF باید بدانید
  • تصادف در محور اهر-تبریز ۹ نفر را روانه بیمارستان کرد
  • امام جمعه خرم آباد : مانتوی بدون دکمه و پیراهن‌ کوتاه در بازار دیده می‌شود