Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@23:12:19 GMT

تخریب باغ های اطراف شهرها خلاف موازین دینی است

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۵۲۸۸۰

تخریب باغ های اطراف شهرها خلاف موازین دینی است

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت طی مراسمی با غرس دو اصله نهال در محوطه سازمان حج و زیارت همزمان با روز درختکاری در این سنت حسنه مشارکت کردند.
نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت در این مراسم گفت: فرهنگ نیکوی درختکاری و آبادانی از دستورات دینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حفظ محیط زیست، پیوست فرهنگی زندگی است و در برنامه های دینی حفظ فضای سبز، گسترش آن و آبادانی محیط زندگی مورد توجه قرار گرفته است.  

وی گفت: همه باید برای سبزی‌ زندگی و حفاظت از محیط زیست کوشا باشیم و بی توجهی به حفاظت و نگهداری از برخی جنگل ها در سال های اخیر اقدامی اشتباه بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: موازین دینی اقتضا می کند که اگر انسان مجبور شد درختی را قطع کند دو درخت به جای آن بکارد تا فضای سبز که متعلق به این نسل و آیندگان است؛ حفظ شود و توسعه پیدا کند و سلامت شهروندان تامین گردد. 
سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه در برخی کشورها از پشت بام ساختمان ها برای ایجاد و گسترش فضای سبز استفاده می شود، تصریح کرد: باید حتی از امکانات کم برای گسترش فضای سبز در جامعه بهره برد. 
وی با اشاره به اینکه در مجموعه حج و زیارت برای نگهداری و گسترش فضای سبزتلاش می شود، ابراز امیدواری کرد که تدابیر مناسبی برای توسعه فضای سبز در کشور اندیشیده شود.
رشیدیان، رئیس سازمان حج وزیارت نیز در این مراسم از سنت کاشت نهال را یک تکلیف دینی و سنت ملی یاد کرد و گفت: دین اسلام  به محیط زیست و حفظ آن ارزش فراوانی قائل است و علاوه بر اینکه در روایات به حفظ سلامت درختان و نشکاندن شاخه های سبزتصریح شده، بزرگان دین هم بر لزوم حفظ محیط زیست تاکید کرده اند تا آنجا که کندن درخت یا گیاه حرم برای محرم حرام است.
وی افزود: در این دوره که در کشوربا بحرانی به نام ویروس کرونا مواجه هستیم کاشتن درخت، پیام تداوم زندگی و حیات است و برای تداوم حیات، نیازمند این هستیم که در کنار ساخت و سازهایی که صورت می گیرد همه در هر مکانی که هستیم به گسترش فضای سبز کمک کنیم.
رشیدیان اضافه کرد: فضای سبز، در ایجاد هوای پاک بسیار موثر است و با توجه به چشم نوازی و آثار روانی که بر روی مردم و جامعه دارد همه باید به درستی مسئولیت خود را نسبت به حفظ محیط زیست و جامعه ای که در آن زندگی می کنند، بشناسند.

برچسب‌ها روز درختکاری سازمان حج و زیارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز درختکاری سازمان حج و زیارت روز درختکاری سازمان حج و زیارت گسترش فضای سبز سازمان حج حج و زیارت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۲۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علی آبادی پیش از ظهر سه شنبه در نشست ستاد تسهیل استان مرکزی اظهار کرد: واحدهای تولیدی باید بر اساس مسؤولیت اجتماعی خود، در حوزه محیط زیست و به‌ویژه در حوزه آب، تعامل و هم افزایی لازم را در خصوص بازچرخانی پساب داشته باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست با تأکید بر لزوم توجه به محیط زیست در توسعه صنعتی، گفت: چنانچه به دنبال توسعه پایدار هستیم باید ابتدا به حفظ محیط زیست توجه ویژه داشته باشیم.

علی آبادی شهر اراک را یکی از شهرهای استراتژیک کشور عنوان کرد و افزود: مردم اراک در دوران دفاع مقدس هم ثابت کردند پشتیبان کشور هستند از این رو تمام ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان به کار گرفته می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رفع مشکل آلودگی هوای شهر اراک نیازمند مساعدت صنایع است، گفت: برای شهر اراک باید ۲ اقدام بزرگ، نخست تلاش برای از بین بردن منابع آلودگی و سپس عدم توسعه صنایع آلاینده با محوریت واحدهای تولیدی مدنظر ویژه قرار گیرد.

بررسی طرح‌های توسعه برخی واحدهای صنعتی، تأمین مواد اولیه، مسائل گمرکی، محیط زیست و منابع طبیعی، ضمانت‌های بانکی، امهال تسهیلات و بحث سرمایه در گردش بخشی از موضوعات مطرح شده در این نشست بود که وزیر صمت دستوراتی در جهت رفع موانع و حل مشکلات این واحدها و پیگیری موضوعات در ستاد ملی صادر کرد.

کد خبر 6099011

دیگر خبرها

  • انفجار و تخریب دو منزل مسکونی در ملایر بر اثر نشت گاز
  • توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • قدردانی از معلمان حامی محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)
  • طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن تأیید شد
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید/ تائید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها