Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@18:22:39 GMT

احداث پارکی جدید با 20 هکتار زمین در کیش

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۵۳۱۸۳

احداث پارکی جدید با 20 هکتار زمین در کیش

خبرگزاری آریا - غلامحسین مظفری رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، با شرکت در مراسم روز درختکاری و کاشت نهال در کیش از تاسیس پارکی جدید در جزیره خبر داد.
به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، غلامحسین مظفری در حاشیه این رویداد با اشاره به پانزدهم اسفند روز درختکاری از این روز به‌عنوان روزی مبارک یاد کرد و آن را یکی از سنت‌های حسنه‌ای خواند که در فرهنگ ملی و آموزه‌های دینی ایرانیان به آن اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه گفت: یکی از زیبایی‌های جزیره زیبای کیش فضای سبز آن است که باید روز به روز توسعه پیدا کند. ما در مجموعه سازمان با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد، کنار یکدیگر قرار گرفته‌ایم تا این زیبایی و نشاط را در جزیره کیش با کاشت درخت بیش‌تر کنیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از احداث پارکی جدید در جزیره خبر داد و گفت: امروز مکان جدیدی با 20 هکتار زمین انتخاب شده تا پارک جدیدی تاسیس کنیم. این زمین یکی از بهترین‌ زمین‌های جزیره به لحاظ خاک زراعی است که سرمایه ارزشمندی به‌شمار می‌رود. قرار است این پارک به مکانی برای درختکاری زوج‌های جوان که قصد تشکیل زندگی دارند تبدیل شود تا با کاشت درخت به‌نوعی فرهنگ‌سازی مستمری را تجربه کنیم.
رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش ابراز امیدواری کرد که این پارک در آینده به مکانی برای تجدید خاطره ایرانیان تبدیل شود.
علی مقدس‌زاده مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش نیز که در این رویداد حضور داشت با اشاره به ویژگی‌های گردشگری فضای سبز جزیره گفت: یکی از تاکیدات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش حفظ و توسعه فضای سبز جزیره است که یکی از سمبل‌های جذب گردشگر به‌شمار می‌آید. در کیش فضای سبزی که وجود دارد 12 برابر سرانه فضای سبز کشور و 7 برابر سرانه فضای سبز شهری اروپاست.
مقدس‌زاده با اشاره به طرح‌هایی که برای احداث پارک جدید در دست اقدام است گفت: امیدواریم سال آینده فضای سبز این منطقه به یکی از جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش تبدیل شود.
گفتنی است غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به همراه ناصر آخوندی معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری، محمد پورسینا مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل و علی مقدس‌زاده مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش به مناسبت روز درختکاری در این زمین اقدام به کاشت درخت کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۳۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم از ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع فعال قشم به دلیل قطعی برق در تابستان سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، مرتضی صابری امروز در نشستی با اشاره به اهمیت حفظ پایداری برق و پیشگیری از قطعی آن در صنایع، اظهار داشت: متاسفانه در دو ماه از تابستان سال گذشته ما شاهد قطعی برق بین 2 تا سه روز در هفته در شهرک‌های صنعتی قشم بودیم که در نتیجه این مسئله صنایع فعال بیش از 40 میلیارد ریال ضرر کردند.

وی میزان تولید برق در قشم را حدود 700 مگاوات اعلام کرد و افزود: با توجه به این میزان تولید برق، قشم از مهمترین قطب‌های تولید انرژی برق در کشور است و ما خواهان آن هستیم که در این شرایط برق صنایع قشم پایدار باشد و متحمل کمترین خسارت به دلیل خاموشی‌های ناشی از برق شوند.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه انرژی برق قشم، گفت: در سال‌های ابتدایی فعالیت منطقه آزاد قشم میزان برق مورد نیاز حدود 240 مگاوات بود که از طریق شبکه سراسری تامین می‌شد.

صابری ادامه داد: در دو دهه گذشته این منطقه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ایجاد دو نیروگاه بزرگ و دو نیروگاه کوچک، به یک منطقه مهم تولید کننده برق با حدود 700 مگاوات تبدیل شده است.

وی بیان کرد: از مجموع 700 مگاوات برق تولیدی قشم، 300 مگاوات آن در کل جزیره استفاده می‌شود و همزمان 240 مگاوات برق هم به شبکه سراسری منتقل می‌شود و در نهایت بخشی از برق تولیدی هم در جزیره ذخیره‌سازی و محبوس می‌شود.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به پاسخ منفی وزارت نیرو در خصوص استفاده از برق ذخیره و محبوس شده در قشم در جهت کمک به تقویت برق صنایع قشم، گفت: برق شهرک‌های صنعتی قشم در فصل تابستان با اجرای سیستماتیک دیسپاچینگ توسط وزارت نیرو قطع می‌شود و پاسخ این وزارتخانه با تاکید بر اینکه عملیات دیسپاچینگ سراسری است و باید اجرا شود، منفی بود.

صابری خواستار حمایت ویژه مسوولان وزارت نیرو از صنایع فعال در قشم با جذف عملیات دیسپاچینگ در جزیره شد و گفت: از مسئولان وزارت نیرو انتظار داریم با توجه به بی‌نیازی این جزیره از مصرف برق سراسری و انتقالی برق مازاد تولیدی قشم به شبکه سراسری کشور، برای تشویق صنایع فعال در این‌ منطقه آزاد، عملیات دیسپاچینگ جزیره را حذف کنند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • زمین‌های چمن ورزشگاه‌های جزیره خارگ نوسازی می‌شود
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی
  • چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
  • شهرک بازیافت در قم احداث می شود
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد