Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسیح کشاورز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تأخیر و تعلل در تخصیص ارز برای واردات برنج شرایط نامناسبی را به تجارت خارجی و بازار داخلی تحمیل تحمیل می‌کند و این در شرایطی است که مقامات بانک مرکزی بر تأمین‌شدن ارز مورد نیاز واردات کالاهای اساسی تأکید می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه سال نو و ماه مبارک رمضان بازار برنج با افزایش تقاضا روبرو می‌شود، تصریح‌کرد: در شرایطی که بسیاری از خانواده‌ها حداقل معادل ۵ دهک اول امکان خرید برنج ایرانی را ندارند و برای خالی نماندن سفره ایشان باید برنج وارداتی که قیمت پایین‌تری دارد، تأمین شود؛ اما متأسفانه شاهد بی‌توجهی برخی مسؤلین به این موضوع هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران با اشاره به اینکه ۵۰۰ هزارتن برنج واردشده به دلیل عدم دریافت ارز در بلاتکلیفی به سر می‌برد، گفت: نیمی از این مقدار در ماه‌های گذشته با هدف تأمین نیاز بازار بدون دریافت ارز وارد بازار شده‌است اما متأسفانه مسؤلین دولت هنوز ارز این برنج‌ها را پرداخت نکرده‌اند.

وی ادامه‌داد: اگر قرار است ارز واردات برنج تخصیص داده نشود، این موضوع صراحتاً اعلام شود تا واردکنندگان برای برنج‌هایی که وارد و در مبادی ورودی متوقف شده‌است تصمیمی اتخاذ کرده با آنها را به کشور مبدا مرجوع یا به کشور دیگری صادرکنند.

کشاورز با بیان اینکه سیاستی که در خصوص واردات برنج اتخاذ شده و ضربه سنگینی به اعتبار تجار کشورمان وارد آمده، مطرح‌کرد: در شرایطی که با تحریم اقتصادی روبرو هستیم این رفتار تهدیدی جدی برای امنیت غذایی کشور است.

وی گفت: با توجه به این شرایط رئیس انجمن در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهوری خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

کد خبر 4870267 زهرا مهدوی

منبع: مهر

کلیدواژه: انجمن واردکنندگان برنج بانک مرکزی واردات برنج دلار 4200 تومانی ویروس کرونا بانک مرکزی ایران قیمت دلار قیمت نفت بورس گمرک ایران وزارت صنعت معدن و تجارت بازار سهام وزارت جهاد کشاورزی قیمت یورو تولید نفت قیمت سکه بهار آزادی بورس تهران وال استریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۳۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف نامعلوم عرضه خودرو‌های وارداتی!

در حالی هفته گذشته، رئیس سازمان توسعه تجارت از عرضه اولین خودروهای برقی از فردا (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه) خبر داد که طبق شنیده‌ها، مدیر سامانه یکپارچه خودروها عنوان کرد که عرضه خودروهای وارداتی برای ثبت‌نامی‌های قبلی است؛ بنابراین هنوز هیچ چیز مشخصی در این زمینه وجود ندارد و سایت سامانه در حال به‌روزرسانی است.

به گزارش ایسنا، سه‌شنبه هفته گذشته (۱۱ اردیبهشت ماه) بود که رئیس سازمان توسعه تجارت از عرضه خودروهای وارداتی و برقی از روز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت ماه) در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی خبر داد. به گفته ضیغمی، طبق سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تصمیم بر این شده است که سامانه فروش خودروهای وارداتی از ۱۶ اردیبهشت ماه فعال و خودروهای برقی و وارداتی نیز عرضه شوند.

به دنبال این موضوع، موضوع را از مدیر سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی مورد پیگیری قرار دادیم؛ بر اساس این پیگیری مدیر سامانه یکپارچه خودروها اعلام کرد که هنوز اطلاعات به صورت دقیق در دست نیست و جلسات پیرامون این موضوع ادامه دارد.

اما شنیده‌ها حاکی از آن است که این مقام مسئول در روز گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرده است: «عرضه خودروهای وارداتی در روز یکشنبه مختص ثبت‌نام کنندگان قبلی است و فعلا برنامه‌ای برای ثبت‌نام جدید وجود ندارد.»

چندین نوبت دیگر نیز این موضوع را مورد پیگیری قرار گرفته است، اما هنوز پاسخی در این خصوص دریافت نشده است؛ ضمن اینکه سایت سامانه عرضه خودروهای وارداتی نیز در حال به‌روزرسانی است و اگر قرار باشد از فردا عرضه‌ای صورت بگیرد، هنوز اطلاعیه‌ای از این عرضه اطلاع‌رسانی نشده است.

دیگر خبرها

  • برنج و روغن شامل ارز ترجیجی شد
  • ۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد
  • یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد
  • بلاتکلیفی فعالان بازار برنج
  • برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج اعلام شود
  • واردات ۱۳۴ میلیون دلار برنج هندی در ۲ ماه
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور
  • تکلیف نامعلوم عرضه خودرو‌های وارداتی!
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟