Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@14:13:22 GMT

فیک نیوزهای ضدانقلاب کُردی، گرفتار در توهم کرونا

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۵۳۵۵۲

فیک نیوزهای ضدانقلاب کُردی، گرفتار در توهم کرونا

در این روزهای بحرانی که مردم برای مقابله با این ویروس نیاز به روحیه و امید دارند، فیک نیوزهایی هستند که به طور ۲۴ ساعته در حال پمپاژ اخبار منفی و ناامید کننده هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، ویروس کرونا طی این روزها جدای از حضور فعال و گسترده در بدن بیماران به پای ثابت اخبار رسانه ها مختلف نیز تبدیل شده و اکنون می توان کوید ۱۹ را به عنوان کارکتر اصلی تمامی رسانه ها در کشور و حتی دنیا معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با نگاهی به دنیای رسانه ها با دو نوع خط خبری کلی(اخبار صحیح و شایعه پراکن) در خصوص کرونا رو به رو هستیم که هر کدام از این خطوط خبری خود نیاز به تحلیل و برسی های کارشناسانه دارد.

بی تردید رسانه های متعهد و حرفه ای در این روزها که مردم و مسئولان درگیر مبارزه همه جانبه با ویروسی هستند که ۵ میلیون برابر از یک انسان کوچک تر است با توصیه های علمی و اخبار مثبت سعی در همراهی برای عبور از این بحران را دارند تا بار دیگر در افزایش اعتماد عمومی به رسانه ها که یکی از عناصر اساسی نظم اجتماعی اند نقش ویژه ای داشته باشند.

اما در مقابل شفافیت و عملکرد مثبت رسانه های حرفه ای، در این روزهای بحرانی که مردم برای مقابله با این ویروس نیاز به روحیه و امید دارند، فیک نیوزها و سوشیال میدیاهای نیز هستند که به طور ۲۴ ساعته در حال پمپاژ اخبار منفی و ناامید کننده و همچنین دروغ پراکنی در سطح جامعه می باشند تا بتوانن نقشی در سیاست های اربابان خود علیه ملت بزرگ ایران داشته باشند.

یکی از این فیک نیوزها که دست بر قضی در انتشار اخبار دروغ ید طولانی دارد و طی چند سال گذشته بارها شبه افکنی های وی برای مردم بویژه منطقه کردستان ثابت شده طی روزهای گذشته با انتشار اخباری کذب از شهرهای بوکان، مهاباد و دیگر شهرهای منطقه سعی بر ناامن کردن امنیت روانی مردم دارد.

مدیر این کانال ضد مردمی که بنا به اطلاعات موجود از افسردگی حاد رنج می برد با پمپاژ اخبار جعلی از جمله حضور مسافران از شهرهای آلوده کشور همچون قم در هتل های بوکان، مهاباد، سقز و … سعی دارد امنیت روانی مردم را دچار مشکل کند.

شانتاژ خبری و دروغ پراکنی این کانال و دیگر کانال های کُردی ضد انقلاب طی چند سال گذشته سبب شده است که فالورهای این سوشیال میدیاها که با هزینه سرویس های جاسوسی کشورهای غربی عربی در حال فعالیت هستند روز به روز کاهش پیدا کند که این مهم نشان از برملا شدن ماهیت اصلی انان برای ایجاد ناامنی در منطقه دارد.

مدیر این فیک تودی که دست بر قضا رابطه فامیلی نزدیکی با سران یکی از گروهک های کُردی ضد انقلاب نیز دارد در این روزها که ویروس کرونا همه گیر شده با پمپاژ اخبار جعلی و تصاویر بریده شده دو هدف را دنبال میکند که یکی از این اهداف القای ناامیدی در میان مردم و دیگری ناکارآمدی و دروغ گویی نظام در مقابله با این ویروس است.

با نگاهی به مطالب منتشر شده در این کانال به خوبی می توان جدای از افسردگی حاد بیماری توهم را نیز در میان مدیران ان مشاهده کرد، مدیرانی که در توهم خیالی خود توانسته اند به بخش های مهم ارکان نظام رخنه پیدا کنند و اخبار مهمی را از درون نظام منتشر کنند در حالی که با نگاهی به پست های این فیک نیز جعلی بودن اخبار و کپی پیست بودن پست های ان کاملا مشهود و عیان است.

در این روزهای تلخ که ملت نیاز به روحیه و امید افرینی دارند بی شک ماهیت اصلی رسانه های ضد مردمی همچون … برای مردم منطقه نمایان تر شده است و باید منتظر ریزش در این کانالو کانال های دیگری از این دست باشیم.

در پایان این یادداشت باید این مهم را نیز یادآوری کرد که جیره خوار بودن مدیر این کانال در زمان حمله ترکیه به کُردهای سوریه و همچنین رفراندوم کوردستان عراق کاملا عیان شد، در حالی که تمام دنیا اقدام دولت مردان کاخ سیاه را در تنها گذاشتن کردها به باد انتقاد گرفتند مدیر این کانال از ترس اخم اربابان خود در واشنگتن و قطع بودجه تنها به انتشار چند خبر جزئی اکتفا کرد

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۳۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، محققان دانشگاه کمبریج، دانشگاه اکسفورد و کل تک در آمریکا مشغول توسعه روشی نوین به نام «واکسن شناسی پیشگیرانه»( proactive vaccinology) هستند که هدف آن آموزش سیستم ایمنی بدن برای شناسایی ویروس های مختلف کرونا است.

این واکسن از آنتی ژن هایی استفاده می کند که در ۸ ویروس کرونای مختلف از جمله ویروسی در خفاش ها وجود دارد. آنتی ژن ماده ای است که واکنش ایمنی در بدن را آغاز می کند.

چنین روندی به سیستم ایمنی بدن آموزش می دهد تا بخش هایی از آنتی ژن ها را جستجو کند که در ویروس های مختلف، از جمله مواردی که در واکسن وجود ندارد، مشترک است. به عنوان مثال واکسن ویروسSars-CoV-۱ که به همه گیری سارس در ۲۰۰۳ میلادی منجر شد را در بر نمی گیرد.

به طور معمول واکسن ها، مانند نمونه هایی که برای مقابله با کووید۱۹ به کار گرفته شدند، از یک آنتی ژن برای آموزش سیستم ایمنی استفاده می کنند تا ویروس های خاص و جداگانه را هدف بگیرند.

روری هیلز محقق فارغ التحصیل دانشکده داروسازی کمبریج و مولف ارشد پژوهش در این باره می گوید: تمرکز ما توسعه واکسنی است که در مقابل پاندمی ویروس کرونای آینده از انسان ها دفاع کند. باید آن را حتی قبل از آغاز همه گیری آماده کنیم. ما واکسنی ابداع کردیم که در مقابل طیف وسیعی از ویروس های کرونا از جمله نمونه هایی که هنوز ناشناخته هستند، محافظت ایجاد می کند.

نتایج این پژوهش در ژورنال نانوتکنولوژی منتشر شده است.

مارک هاوارث از دانشگاه کمبریج و مولف ارشد تحقیق می گوید: ما نباید منتظر ظهور ویروس کرونای جدید بمانیم. به دانش کافی درباره ویروس های کرونا و واکنش های سیستم ایمنی به آنها دست یافته ایم و اکنون می توانیم واکسن هایی بسازیم که در مقابل شاخه های ناشناخته ویروس کرونا از انسان ها محافظت می کند.

تحقیق نشان داده واکسن جدید که Quartet Nanocage نام گرفته واکنش ایمنی وسیعی در موش ها از جمله حیواناتی که در مقابل Sars-CoV-۲ ایمن شده بودند، ایجاد می کند.

طبق این پژوهش طراحی واکسن ساده تر از نمونه های توسعه یافته است و ا حتمالا در توسعه واکسن هایی برای دیگر مشکلات سلامتی نیز کاربرد دارد. این تحقیق در اوایل ۲۰۲۵ میلادی وارد مرحله یکم آزمایش بالینی می شود.

کد خبر 6099037 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • گل‌زنی داور در لیگ‌ دسته پایین اروپا که سوژه رسانه‌ها شد (فیلم)
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • نجات بچه گرفتار در سیل در شهرستان قیرو کارزین (فیلم)
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • امدادرسانی خودجوش مردم دیزج دیز به افراد گرفتار در سیل + فیلم
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • کارگر شهرداری در سیلاب گرفتار شد؛ جستجو برای نجات وی ادامه دارد
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس