Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@15:21:20 GMT

دمای دلگان در 149روز سال بالای 40درجه است

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۵۳۶۰۱

دمای دلگان در 149روز سال بالای 40درجه است

محسن حیدری گفت: به طور میانگین از سال 1392 تاکنون سالی 149 روز دمای هوای شهر دلگان به 40 درجه و بیشتر رسیده که 83 روز آن دمای رخ داده 45 درجه و بیشتر بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با عصرهامون بیان کرد: دلگان یکی از گرم‌ترین اقلیم‌های استان و کشور است که با چاشنی باد و گردوغبار همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه ایستگاه هواشناسی دلگان از نوع خودکار است و هنوز احداث اداره هواشناسی سینوپتیک آن تکمیل نشده است، گفت: آمار ثبت شده ای از وضعیت پدیده های خاکدار این شهر در دسترس نیست اما با توجه به قرار گیری این شهرستان در منتهی الیه کویر لوت و همجواری تالاب خشک جازموریان، این منطقه همواره تحت تأثیر ریزش گردوغبارهای ناشی از این مناطق است.

محسن حیدری تصریح کرد: همواره در طول سال وزش بادهای شمالی و جنوب غربی این منطقه را در بر می گیرد به طوریکه محدوده ای بادخیز نیز بشمار می رود.

وی در بخش دیگری به آخرین وضعیت احداث اداره سینوپتیک شهرستان دلگان اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از این مجموعه شمار ادارات هواشناسی استان به 13 مورد می رسد.

مجتبی شجاعی فرماندار دلگان نیز در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به نقش هواشناسی در مدیریت بحران، عنوان کرد: در جریان سیل اخیر با هشدارهای به موقع و دقیق هواشناسی بحران به خوبی مدیریت شد و از وارد شدن خسارت جانی به هم استانی های عزیز جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه حجم بارش ها آنقدر زیاد بود که خسارت مالی اجتناب‌ناپذیر بود، گفت: می‌توان با برنامه ریزی های مناسب و اجرای مدیریت ریسک در آینده، خسارت های مالی پدیده های مخرب جوی را نیز به حداقل رساند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۳۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای زنجان کاهش یافت

ایسنا/زنجان مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوا در اغلب مناطق استان با افزایش پوشش ابرها کاهشی شد.

محمدرضا رحمن‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه هم اکنون آسمان مناطق مختلف استان تا قسمتی ابری است، افزود: دمای هوای روزانه در استان به طور نسبی و تدریجی کاهش می‌یابد و تا اوایل هفته آینده شرایط ناپایدار جوی در استان برقرار است.

وی تصریح کرد: طی این مدت بارش پراکنده باران و رعد و برق را در نواحی مختلف شاهد خواهیم بود و برای روز جمعه بارش‌های گسترده‌تری پیش‌بینی شده است.

رحمن‌نیا با بیان اینکه وزش باد نسبتا شدید نیز در ساعاتی از بعدازظهرها انتظار می‌رود، اظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی مستقر در استان با شدت کمتر در روز شنبه هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد برای استان، گفت:‌ این هشدار از ظهر امروز پنجشنبه تا اواخر وقت یکشنبه هفته آینده معتبر است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان تصریح کرد: بر همین اساس به دلیل پیش‌بینی بارش‌های رگباری، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد که به شهروندان توصیه می‌شود در این مدت از توقف و تردد در حاشیه و حریم آنها و صعود به ارتفاعات به دلیل احتمال وقوع رعد و برق اجتناب کنند.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۳ درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه کاهش یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیشترین بارش باران در کوهپایه اصفهان ثبت شد/تداوم روند کاهشی دما
  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای خراسان جنوبی
  • دمای زنجان کاهش یافت
  • ورود توده هوای ناپایدار در خراسان جنوبی 
  • فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی از عصر امروز
  • دمای هوای اصفهان تا ۶ درجه کاهش می‌یابد/بارش رگبارهای بهاری
  • آخر هفته‌ی بارانی در انتظار آذربایجان شرقی
  • افت دما در آبادان و خرمشهر
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری