Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@19:09:41 GMT

اوج بیماری کرونا طی روزهای آتی در زنجان

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۵۳۸۱۵

اوج بیماری کرونا طی روزهای آتی در زنجان

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی زنجان گفت: طی روزهای آتی، ممکن است با بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان که نیاز به بستری دارند، مواجه شویم.

پرویز قزلباش در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با آغاز به کار آزمایشگاه تشخیص کرونا در استان، اظهار کرد: در گذشته، نمونه‌های بیماران مشکوک به کرونا به آزمایشگاه‌های مرجع و پاستور ارسال می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا آزمایشگاه تشخیص کرونا از روز شنبه در استان راه‌اندازی شده و در حال حاضر مراحل آزمایشی خود را می‌گذراند و امیدواریم تا آخر هفته این فرآیند تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه از نیروهای متخصص استان در آزمایشگاه تشخیص کرونا استفاده می‌شود، افزود: پیش از این، اعلام جزئیات جواب آزمایش چند روز به طول می‌انجامید ولی با راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص کروناویروس در استان، نمونه‌های آزمایشی با نظر انستیتو پاستور در زنجان انجام می‌شود که هدف اصلی ما کوتاه کردن پروسه تشخیص بیماری کرونا، جواب‌دهی و تعیین تکلیف بیماران است.

این مسئول ب تاکید بر اینکه تشخیص آزمایشگاهی تاثیری در روند درمان بیماری کرونا ندارد و تشخیص ابتلا به بیماری کرونا تنها با تشخیص آزمایشگاهی نیست، تصریح کرد: اگر بیماری علائم مشکوک به کرونا داشته و پزشک متخصص تشخیص دهد که بیمار مشکوک به ویروس کرونا است، درمان فرد آغاز شده و سپس از وی آزمایش مربوطه گرفته می‌شود. آزمایش تشخیص کرونا یکی از اجزای تشخیص این بیماری است و به نحوه چگونگی ادامه روند درمان کمک می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی زنجان، با اشاره به اینکه ۷ نفر در استان به ویروس کرونا مبتلا هستند، ادامه داد: ۷ مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا از لحاظ آزمایشگاهی در استان ثبت شده است و هر بیمار وضعیت عمومی خاص خود را دارد. باید توجه داشت، به طور قطعی افراد زیادی هستند که به ویروس کرونا آلوده‌اند ولی ممکن است علایم بالینی خفیفی داشته باشند و به بیمارستان مراجعه نکرده و نیاز به بستری بودن پیدا نکرده باشند، زیرا این ویروس به همه استان‌ها وارد شده است.

قزلباش با اشاره به اینکه اکنون شیب افزایشی ملایم در استان مشاهده می‌شود ولی در روزها و هفته‌های آتی شاهد پیک ویروس کرونا در استان خواهیم بود و مردم باید به طور جدی مسائل بهداشتی را رعایت کنند و در خانه بمانند، اظهار کرد: پیشگیری از ویروس کرونا می‌تواند این بیماری را قابل کنترل‌تر کند، ولی در روزهای آتی نیز ممکن است با بیمارانی که نیاز به بستری دارند، مواجه شویم.

وی با اشاره به اینکه مردم استان هنوز خطر جدی ویروس کرونا را احساس نکرده‌اند و باید نکات بهداشتی را به طور جدی‌تر رعایت کنند، افزود: اکنون رسانه‌ها باید اطلاع‌رسانی بیشتری در این زمینه داشته باشند و مردم نیز بیماری کرونا را جدی بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیماری کرونا زنجان استانی اجتماعی آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا بیماری کرونا تشخیص کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۳۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهل و چهارمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می شود

غفار امانی معاون ورزشی اداره‌ کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: تاکنون سه تیم خارجی از کشورهای گرجستان، ارمنستان و عراق برای شرکت در چهل و چهارمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام جهان پهلوان تختی اعلام آمادگی کرده اند که با گذشت زمان تیم‌های دیگر نیز به این مسابقات اضافه خواهند شد.

وی با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات در روزهای سوم و چهارم خردادماه امسال، اظهار کرد: حدود ۴۰ داور بین‌المللی قضاوت این مسابقات را برعهده خواهند داشت و نزدیک به ۲۰ خبرنگار طبق هماهنگی‌های صورت گرفته این برنامه ورزشی را پوشش می‌دهند.

این مسوول ادامه داد: همچنین این مسابقات از شبکه‌های ورزش، پنج و استانی اشراق در روزهای پنجشنبه و جمعه (سوم و چهارم خردادماه) به صورت زنده پخش خواهد شد.

وی یادآور شد: شرکت‌هایی که درخواست تبلیغات دارند می‌توانند به هیأت کشتی استان مراجعه کنند تا بخشی از هزینه‌های این مسابقات توسط اسپانسر جبران شود.

معاون ورزشی اداره‌ کل ورزش و جوانان استان زنجان خاطرنشان کرد: این مسابقات با حضور پرشور علاقه‌مندان زنجانی در سالن ۶ هزار نفری مجموعه ورزشی انقلاب زنجان برگزار می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • بیماری پارکینسون را سه سوته تشخیص دهید
  • این ویتامین را بخورید و این ورزش را انجام دهید؛ پوکی استخوان نمی‌گیرید
  • برگه‌های آزمایش الکی!
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • چهل و چهارمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می شود
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟