Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نصرآبادی پیش از ظهر پنج شنبه در مراسم روز درختکاری که با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهارکرد: خراسان جنوبی یکی از ۵ استان درگیر گرو غبار کشور است که امسال اعتبار ویژه برای بیابانزایی دریافت کرده است.

وی اعتبار مصوب برای استان در این حوزه را ۷۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و بیان داشت: این اعتبار برای بیابان زدایی از سطح ۵ هزار هکتار از عرصه‌های ایتان در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت استان تحت تأثیر فرسایش بادی است؛ ادامه داد: این موضوع شرایط این استان را ویژه‌تر کرده است.

نصرآبادی با اشاره به اینکه با اعتبار تخصیص یافته امیدواریم شرایط استان در بحث مقابله با بیابان زایی افزایش داشته باشد، تصریح کرد: در سرانه فضای سبز تا سال آینده تغییرات چشم گیری خواهیم داشت.

وی از توزیع بیش از ۴۵۳ هزار اصله نهال، در هفته منابع طبیعی خبر داد و افزود: شهروندان می‌توانند نهال مورد نیاز خود را با مراجعه به اداره‌های شهرستان و گرفتن حواله دریافت کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی وسعت پوشش جنگلی استان را ۶۶۰ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: گونه‌های غالب این جنگل‌ها بنه و بادامشک است.

نصرآبادی با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای افزایش سرانه فضای سبز افزود: امسال نیز مانند سالهای گذشته علاوه بر هفته‌ی منابع طبیعی در حوزه اجرا نیز اقدامات مؤثری مانند طرح مالچ پاشی انجام شده است.

وی تخصیص ۴۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح مالچ پاشی، افزایش تعداد نهالستان‌های استان و رسیدن به تولید بیش از ۲ هزار اصله نهال از مهمترین برنامه‌های اجرایی اعلام کرد.

کد خبر 4870854

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی خراسان جنوبی بیرجند ویروس کرونا انتخابات 98 بوشهر ایلام سیلاب گرگان قزوین شهرکرد مجلس شورای اسلامی بارش باران تعطیلی مدارس ماسک طبی شیراز بیرجند خراسان جنوبی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۳۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد

محمد رضا کشاورزیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه نیمه شب گذشته دو تن و ۱۲۰ کیلوگرم از یک خودرو عبوری نیسان کشف و ضبط شد، ابراز داشت: این خودرو از نیشابور عازم شهریار بود که در شاهرود زمین گیر شد.

وی ضمن بیان اینکه مأموران پاسگاه شهید نوری شاهرود موفق به شناسایی این محموله شدند، افزود: محموله به طور ماهرانه، حرفه‌ای و به شکل کتابی چیده شده بود که در نوع خود نادر است.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود ضمن بیان اینکه یگان حفاظت با هرگونه مصادیق قاچاق چوب به شدت برخورد می‌کند، ابراز داشت: راننده دستگیر پرونده فرد تشکیل و تحویل مراجع قضائی شد.

کشاورزان اضافه کرد: تخریب حوزه محیط زیست و منابع طبیعی قابل جبران نیست و لذا حراست و حفاظت آن یک وظیفه عمومی تلقی می‌شود.

وی افزود: از شهروندان درخواست داریم هر گونه تخریب را حتماً گزارش دهند تا موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.

کد خبر 6098674

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت ۸۸۱ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه