Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد لاهوتی، با بیان آنکه متاسفانه گیلان نسبت به سایر استان‌ها وضعیت سخت‌تری دارد، گفت: در ابتدا نسبت به این استان بی توجهی صورت گرفت و بعد از تعطیلی برخی مدارس خیلی‌ها از قم و تهران که به دنبال محیط امنی می‌گشتند، به گیلان آمدند و این ویروس را به این استان منتقل کردند که این در اثر بی تدبیری‌هایی بوده که صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با ابراز امیدواری نسبت به رسیدن به روال طبیعی و شرایط مطلوب و ایده‌آل در مقابله با ویروس کرونا در استان گیلان خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است که بتوانیم تا نوروز به روال طبیعی خود برگردیم.

لاهوتی درباره محدودیت یا ممنوعیت رفت و آمد به گیلان نیز گفت: در این زمینه محدودیتی از نظر ورود و خروج ایجاد نشده اما خود مردم متقاعد شده‌اند که سفر نکنند و این بهترین راه است که مردم خودشان به این نتیجه برسند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس خاطرنشان کرد: نباید همه نگاه‌ها متوجه وزارت بهداشت، پزشکان و بیمارستان‌ها باشد بلکه هر کس باید تلاش کند با رعایت موارد لازم، حافظ سلامتی خود و خانواده‌اش باشد. لاهوتی همچنین شایعه ابتلای خود به ویروس کرونا که پیش از این در برخی سایت‌ها منتشر شده بود را رد کرد.

ضد عفونی معابر قم توسط یگان‌های ارتش

عملیات ضد عفونی کردن اماکن و معابر قم صبح امروز با دستور امیرعسکری مدیریت عملیات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با رمز یا فاطمه الزهرا(س) و یا فاطمه المعصومه(س) آغاز شد.

بنابر گزارش فارس، در این عملیات با استفاده از ۵۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین ارتش حامل مواد ضد عفونی کننده و دارای پیشرفته ترین وسائل رفع آلودگی خیابان های سطح شهر قم شستشو و ضدعفونی خواهد شد.

این گزارش حاکی است این عملیات تا عصر روز جمعه ادامه خواهد داشت و برخی از ماشین آلات مرتبط با ضدعفونی کردن معابر و سطح شهر در قم مستقر خواهند شد.

کرونا را شوخی نگیریم

محمدحسین قربانی، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت:‌ امروز ما درگیر یک جنگ تمام عیار در سراسر کشور با موضوع کرونا هستیم که هیچ‌گونه حد و مرزی نشناخته و هیچ حریمی را برای گروه‌های سنی قائل نیست.

بنابر گزارش فارس، وی افزود: برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا باید خود را بیش از وضعیت فعلی آماده کنیم و در چنین شرایطی تقسیم کار معنایی ندارد چرا که باید همه بخش‌های نظامی، دولتی، خصوصی، عملی همراه همه حوزه بهداشت و درمان کشور برای مبارزه با کرونا و یکصدا فعال باشند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد:‌ همه بخش‌های مختلف نیروهای مسلح، اعم از ارتش، بسیج، سپاه، ناجا و نهادها و سازمان‌های حاکمیتی وارد بخش عملیاتی مقابله با کرونا شده و در حال ضدعفونی کردن مراکز و بخش‌های مختلف هستند و حتی جان برکفان نیروهای مسلح به دنبال ساخت بیمارستان‌های صحرایی هستند.

قربانی گفت: اینکه نیروهای مسلح و نظامیان جهت کمک به دولت به منظور پیشگیری و مقابله با کرونا احساس وظیفه کرده و وارد این میدان شده‌اند جای تشکر دارد. ضمن اینکه وقتی می‌بینند کارگاه‌ها و مراکز تولیدی ارتش و سپاه و بسیج در زمینه ساخت ماسک و محلول‌های ضدعفونی‌کننده با  همراهی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کارهای بزرگی انجام داده‌اند جای خوشحالی دارد.

وی تصریح کرد:‌ ۸۰ درصد بار مسئولیت مبارزه و جنگ بزرگ مقابله با ویروس کرونا برعهده وزارت بهداشت و درمان است اما به نظر می‌رسد که این وزارتخانه هنوز نتوانسته فضای میدانی را در کشور به دست بگیرد.

قربانی با بیان اینکه هفته آینده پیک شیوع کرونا را در کشور خواهیم داشت، افزود: این موضوع نیازمند تدبیر ویژه است و از همه بخش‌های مختلف و اقشار جامعه می‌خواهم کرونا را شوخی نگرفته و برای شکست آن به صورت عملی وارد شوند نه با شعار.

۲۷۲۱۵

کد خبر 1360915

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان گیلان ویروس کرونا ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروهای مسلح ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۴۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد

براساس مصوبه هشتاد و ششمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت و با اعلام دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه، بهداشت و تخصصی مقرر شد آزمون ورودی دوره دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی در مرداد سال ۱۴۰۳ برگزار شود.

ثبت نام در آزمون دکتری حرفه ای فیزیوتراپی از شنبه ۲۲ اردیبهشت آغاز می شود و داوطلبان تا ۲۵ اردیبهشت فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند.

ثبت نام فقط بصورت الکترونیکی و از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir انجام می پذیرد.

داوطلبان باید پس از پرداخت الکترونیکی هزینه آزمون، فرم ثبت نام را تکمیل کنند. لینک پرداخت هزینه و ثبت نام آزمون در مهلت اعلام شده بر روی سایت قرار خواهد گرفت.آزمون ورودی دوره دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

کارت ورود به جلسه آزمون از روز یکشنبه ۷ مرداد تا چهارشنبه ۱۰ مرداد در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار می گیرد و داوطلبان باید در این بازه زمانی با مراجعه به سایت، کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند. ساعت دقیق برگزاری آزمون بر روی کارت ورود به جلسه درج خواهد شد.

به همراه داشتن کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی معتبر (کارت ملی یا شناسنامه عکسدار) در روز آزمون الزامی است.

بر اساس شرایط، ممکن است آزمون بصورت الکترونیکی یا کاغذی برگزار شود.

شرایط شرکت متقاضیان در آزمون:

۱) افراد با داشتن دانشنامه مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی از دانشگاه های داخل یا خارج از کشور که به تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده باشد مجاز به شرکت در این آزمون هستند.

۲) دانشجویان مشغول به تحصیل در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی به شرط فراغت از تحصیل تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ می توانند در این آزمون شرکت کنند.

 همچنین مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت در اطلاعیه ای خطاب به دانش آموختگان رشته فیزیوتراپی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در خارج از کشور اعلام کرده است: بر اساس مصوبه شورایعالی ارزشیابی مدارک تحصیلی خارج از کشور وزارت بهداشت در ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ به منظور حفظ کیفیت و رعایت عدالت در سنجش و ارزیابی علمی متقاضیان ارزشیابی، مقرر شد آزمون ارزشیابی کتبی به صورت متمرکز جایگزین مصاحبه‌ های انجام شده در جلسه کمیسیون‌ های ارزشیابی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • خریداری ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کنایه سنگین به دولت رئیسی؛ ژست کنترل تورم نگیرید، نتوانستید
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران/ توقف درحاشیه معابر بزرگراهی ممنوع  
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳