Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک مرکزی سودان از رفع تحریم‌ امریکا علیه 157 شرکت و موسسه این کشور خبر داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از فرانس 24، آمریکا اعلام کرده است که در راستای تغییر سیاست واشنگتن در سال 2017 شکت ها و موسسات سودانی از تحریم خارج خواهند شد.

"بدرالدین عبدالرحیم" رئیس بانک مرکزی سودان در بیانیه‌ای گفت: تنها برخی از طرف های سودانی مرتبط با "درگیری دارفور" در تحریم‌های آمریکا باقی می‌مانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دارفور منطقه‌ای در غرب سودان است. درگیری‌ها دارفور سودان در سال 2003 آغاز شد.

آمریکا در اکتبر سال 2017 به تحریم‌های 20 ساله تجاری علیه سودان پایان داد. با این وجود نام سودان را در لیست حامیان مالی تروریسم حفظ کرد.

 

نمایی از "بانک خارطوم" سودان/ آمریکا از لغو تحریم 157 موسسه و شرت در سودان خبر داده است/ عکس:AFP

این اقدام در حالی اتفاق می‌افتد که سودان پس از کودتا علیه رییس جهوری عمرالبشیر، برای احیای اقتصاد خود و ورود فعال مجدد به عرصه بین‌المللی تلاش می‌کند. سودان تلاش دارد پس از سرنگونی عمرالبشیر (حاکم کشور به مدت 30 سال)، به شرایط بهتر بازگردد. عمرالبشیر در آوریل یال 2019 با دخالت ارتش سرنگون شد.

رهبر سابق سودان از سوی دادگاه بین‌المللی جنایی به نسل‌کشی، جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت در درگیری‌های دارفور غربی متهم شد. براساس اطلاعات سازمان ملل،  در درگیری‌های دارفور غربی بیش از 300 هزار نفر کشته و بیش از 2.5 میلیون نفر آواره شدند.

مقامات دولت انتقالی سودان در ماه گذشته با تحویل عمرالبشیر برای محاکمه به دادگاه "لاهه" موافقت کردند. همچنین رهبر دولت انتقالی سودان در ماه قبل، به صورت ناگهانی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دیدار کرد. دو طرف در این دیدار توافق کردند هواپیماهای اسرائیل بتوانند از آسمان سودان عبور کنند.

رئیس بانک مرکزی سودان در باره لغو تحریم‌ها گفت: پس از لغو تحریم‌ها شرکت‌ها و موسسات بانکی قادر به انجام معاملات بین‌المللی خواهند بود.

اخیرا یکی از مقامات بانک مرکزی سودان نیز از توافقی جدید برای صدور کارت‌های اعتباری آمریکا خبر داده بود.

تحریم‌های آمریکا در دو دهه گذشته به اقتصاد سودان ضربه بزرگی زد. این تحریم‌ها به دلیل ادعاهای نقض حقوق بشر و و حمایت از گروه‌های تروریستی اعمال شد.

نام سودان از سال 1993 در فهرست حامیان تروریسم دولت امریکا قرار داشته و مقامات دولت انتقالی سودان در تلاش برای تغییر این وضعیت هستند.

تورم بالا و سخت‌گیری‌های زیاد محرک اصلی جنبش اعتراضی بود که در دسامبر سال 2018 منجر به سرنگونی عمر البشیر شد.

 

________________________________________________

بیشتر بخوانید:

آمریکا معاون رئیس جمهور سودان جنوبی را تحریم‌ کرد آمریکا 2 وزیر سودانی را تحریم کرد آمریکا سودان را از فهرست کشورهای ناقض آزادی عقیده حذف کرد

________________________________________________

لینک کوتاه: asriran.com/0030bE

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: رفع تحریم آمریکا سودان بانک مرکزی بانک مرکزی سودان تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۴۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک های چینی در معرض تحریم

ایالات متحده در حال آماده سازی تحریم‌ برخی بانک‌های چینی است.   به گزارش ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال نوشت که ایالات‌متحده در حال آماده‌سازی تحریم‌هایی با هدف قطع ارتباط برخی بانک‌های چینی از شبکه مالی بین‌المللی است.   در این مطلب آمده است، با توجه به اینکه قرار است، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات‌متحده این هفته به چین سفر کند، آیا این تهدید مالی به تجارت چین و روسیه آسیب خواهد زد یا خیر.   بلینکن از حمایت چین از صنایع دفاعی روسیه نیز انتقاد کرده است. وی گفت که پکن از طریق تامین قطعات حیاتی برای تسلیحات، عامل اصلی جنگ مسکو در اوکراین بوده است.   در هفته‌های اخیر، مقامات آمریکایی فشار بر چین را تشدید کرده‌اند و به واشنگتن نیز هشدار داده‌اند که آماده اقدام علیه موسسات مالی چینی باشد که تجارت کالاهای با کاربردهای غیرنظامی و نظامی را تسهیل می‌کنند.   مقامات آمریکایی گفتند که هدف قرار دادن بانک‌ها با تحریم‌ها، گزینه تشدیدکننده در صورتی است که اقدامات دیپلماتیک نتواند پکن را برای محدود کردن صادرات متقاعد کند.   قطع دسترسی بانک‌ها به دلار که بیشترین ارز مورد استفاده در تجارت جهانی است، اغلب به‌عنوان به‌عنوان آخرین راه‌حل انتخاب می‌شود، زیرا چنین تحریم‌هایی اغلب بانک‌ها را مجبور به ورشکستگی می‌کنند و بر مشتریان آنها تاثیر می‌گذارند.   به نقل از بیزنس، چنین اقدامی نشان‌دهنده خطر خاصی برای چین است که با بهبود اقتصادی و بدهی رو به رشد دست و پنجه نرم می‌کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی
  • تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • تاثیر تثبیت بر انتظارات تورمی
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • حراج شمش طلا در مرکز مبادله توانسته به قیمت بازار آزاد کمک کند؟
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • بانک های چینی در معرض تحریم
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟