Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-09@00:26:30 GMT

زنگ طبیعت در ورامین نواخته شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۵۴۲۳۶

زنگ طبیعت در ورامین نواخته شد

مراسم کاشت درختکاری در حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان ورامین با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ورامین، مراسم کاشت درختکاری به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با حضور امام جمعه موقت، شهردار، رییس شورای اسلامی شهر، رییس حوزه علمیه، رئیس منابع طبیعی و روحانیون این حوزه برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحسن محمودی در مراسم درختکاری که ظهر پنجشنبه برگزار شد ضمن غرس یک درخت و دعوت از همگان برای درختکاری، بیان کرد: اهمیت درختکاری بر همگان روشن است و مردم می‌دانند که این کار پسندیده سفارش همه بزرگان و علمای دینی است و امیدواریم هر ایرانی حداقل یک درخت بکارد.

امام جمعه موقت شهرستان ورامین درختکاری را سنت حسنه اسلامی دانست و فرمایشات مقام معظم رهبری را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: درختکاری ترویج یک الگو و سنت حسنه است که می تواند در تمام بخش‌های زندگی ترویج یابد، لذا هر آنچه برای مردم سودمند است، می بایست حفظ شود، امروز منابع طبیعی نفعی همگانی برای انواع بشر دارد پس حفظ آن بسیار مهم و حیاتی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: احیای درختکاری و کاشت نهال به فرهنگ سازی عمومی و گسترده در سطح جامعه بسیار مهم است ، در راستای حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده کرد.

حجت الاسلام محمودی گفت: ظرفیت شهرستان ورامین بر درختکاری ظرفیت بسیار بالا و مطلبی است و قبلا نیز به مدیران مربوطه پیشنهاد هایی ارائه شده که لازم است توسط مسولان پیگیری های لازم صورت بگیرد.

وی در پایان سخنان خاطر نشان کرد: کمربندی شمالی ورامین نیازمند درختکاری است ولی متاسفانه به خاطر حریم شهری این اقدام صورت نگرفته است و جای تاسف دارد که علیرقم پیگیری های مکرر مشکل حریم شهری همچنان باقی است.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/ث30

منبع: فارس

کلیدواژه: طبیعت ورامین منابع طبیعی حوزه علمیه منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۴۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد

رئیس کل دادگستری استان کردستان، گفت: در فروردین‌ماه ۷۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان رفع تصرف و به بیت‌المال بازگشت. - اخبار استانها -

‌حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، از رفع تصرف 75 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان کردستان در فروردین ماه سال جاری خبر داد.

وی افزود: از این میزان قریب به 22 هکتار مربوط به شهرستان سنندج، 15 هکتار مربوط به شهرستان بیجار ، 10هکتار مربوط به شهرستان سقز و مابقی مربوط به سایر شهرستانهای استان است.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان صیانت از اراضی ملی و نظارت مستمر بر اموال عمومی را یکی از اصلی‌ترین مصادیق حقوق عامه دانست و تصریح کرد: دستگاه قضایی در امر مبارزه با فساد و زمین‌خواری عزمی راسخ دارد و بدون هیچ گونه اغماض با متخلفان در این زمینه با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

وی گفت: مبارزه بی‌امان با فساد جزو برنامه‌های اولویت‌دار دستگاه قضایی در استان است.

حسینی با هشدار به متصرفان اراضی ملی و دولتی، یادآور شد: هر گونه تصرف این اراضی و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و منابع‌طبیعی خلاف قانون است و با مرتکبان آن وفق مواد قانونی برخورد خواهد شد. 

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • برای حفاظت از جنگل‌های ایلام همه پای کار بیایند
  • استفاده از ظرفیت‌های همیاران طبیعت در مدیریت شرایط بحرانی
  • لزوم همکاری همه دستگاه های اجرایی ایلام برای مقابله با حریق جنگل
  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد
  • یک حلقه چاه آب غیر مجاز در تنگستان پلمب شد
  • خسارات سیلاب های فصلی جنوب کرمان باطرح های آبخیزداری کاهش یافت
  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • صدور پروانه چرا برای ۶۰۰ هزار واحد دامی در همدان