Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، سعید محمد شب گذشته در برنامه تلویزیونی پایش به مناسبت برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های فنی و مهندسی ایرانی با محوریت رونق تولید که به همت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برپا شد، با اشاره به نام گذاری نمایشگاه به نام رونق تولید، گفت: گره کار کشور در رونق گرفتن تولید است و باید در این خصوص قوی شد، در این نمایشگاه ۵۰۰ شرکت داخلی حضور داشته اند و در بین آنها شرکت‌هایی هستند که کشور را در شرایط تحریم از کالاهای خارجی بی نیاز کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در عرصه نفت و گاز، ادامه داد: در طی ۵ سال اخیر این قرارگاه توانسته است با داخلی سازی و فعالیت در برخی صنایع نظیر نفت و گاز، بیش از ۷ میلیارد دلار برای کشور صرفه جویی ارزی داشته باشد.

محمد گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با همکاری بخش خصوصی توانسته است بیش از ۷۰ درصد صنایع بزرگی از قبیل فولاد و مس را داخلی سازی نماید، ما نیازهای قرارگاه خاتم را شناسایی کرده ایم و با قرارداد با شرکت‌های داخلی به دنبال داخلی سازی این نیازها هستیم.

وی افزود: شرکت‌های خارجی، با گرفتن پروژه‌ها، پیمانکاران خودشان که خارجی نیز هستند به‌کارگیری می‌کنند و همین باعث می‌شود همه تجهیزات استفاده شده در پروژه‌ها خارجی باشد، نقش قرارگاه این است که جایگزین شرکت‌های بزرگ خارجی باشد و پروژه‌ها را به پیمانکاران داخلی بدهد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: البته در این زمینه مشکلاتی وجود دارد، برخی از شرکت‌های داخلی در وندور لیست دستگاه‌های دولتی نیستند و خارجی در این لیست حضور دارند، باید به شرکت‌های داخلی اعتماد کرد تا خود را نشان دهند چرا که آنها نیز توان دارند به بهترین نحو پروژه‌ها را انجام دهند.

محمد افزود: قرارگاه رقیب بخش خصوصی نیست، بلکه یک چتر حمایتی در کنار بخش خصوصی است که برای پیشرفت کشور با بخش خصوصی در حال همکاری داشتیم، در این نمایشگاه تفاهمات خوبی با برخی شرکت‌ها داشته ایم که بزرگترین آن بحث تولید ریل ملی است که با شرکت ذوب آهن این قرارداد امضا شده است.

این فعال سازندگی کشور در پایان افزود: قراردادهای دیگری نیز با سندیکای سازندگان تجهیزات صنعت نفت و سازندگان تجهیزات صنعتی ایران نیز امضا شده است که همه این قراردادها به منزله این است که قرارگاه خاتم در کنار بخش خصوصی برای پیشرفت کشور است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: صنعت نفت ایران قرارگاه خاتم الانبیاء قرارگاه سازندگی سعید محمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۴۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از پروژه راه‌آهن دورود - خرم‌آباد با اشاره به اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های مهم و راهبردی لرستان است، اظهار داشت: این طرح یکی از مطالبات جدی مردم استان به‌ویژه مردم خرم‌آباد است.

وی با بیان اینکه قرارداد ساخت این پروژه سال ۹۱ با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) منعقد و عملیات اجرایی آن همان سال آغاز شد؛ اما در پیچ‌وخم کمبود اعتبار ماند، افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح تا سال ۹۷، حدود ۳۸ درصد بود.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه این طرح در دولت سیزدهم جزو مصوبات سفر رئیس‌جمهور قرار گرفت، افزود: طی یک سال گذشته این طرح ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شفقت با اشاره به اینکه از سه مسیر سازمان برنامه‌وبودجه، مولدسازی و فروش نفت برای تأمین منابع پروژه راه‌آهن تلاش‌هایی صورت‌گرفته است، بیان کرد: فعالیت اجرایی در این پروژه زمان‌بر است.

وی به اجرای ۳۳ کیلومتر تونل در این طرح اشاره کرد و افزود: باتوجه‌به اینکه مردم استان انتظار تسریع در روند ساخت این طرح را دارند، از قرارگاه خاتم درخواست بازدید از پروژه را داریم.

استاندار لرستان، افزود: برای تأمین اعتبار ادامه اجرای طرح مراوداتی بین قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) و دولت بوده و املاکی در قالب مولدسازی در اختیار قرارگاه خاتم قرار داده شده است که می‌تواند به‌مرور از این منابع استفاده کند و این مهم در حال پیگیری است.

شفقت با تأکید بر اینکه حجم اعتبار پروژه بسیار سنگین است، افزود: پیگیر تأمین منابع آن هستیم و از گرفتن سهم استان کوتاه نخواهیم آمد.

استاندار لرستان رقم مطالبات قرارگاه خاتم از پروژه راه‌آهن لرستان را ۸۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

کد خبر 6088478

دیگر خبرها

  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد
  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق