Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:40:44 GMT

ظرفیت تولید فولاد بناب به یک میلیون تن می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۵۴۴۴۶

ظرفیت تولید فولاد بناب به یک میلیون تن می‌رسد

 صادق جاهد خطیبی روز پنجشنبه در جلسه شورای مدیران اعلام کرد: طبق پروانه بهره برداری های اخذ شده برای مجتمع شامل ۲ واحد فولادسازی و ۷ خط نورد ظرفیت تولید ۵۰ درصد فولاد استان را داریم و میزان تولید سال آتی بهبود خواهد یافت.

وی گفت: در سال ۹۸ اقدامات فنی و تولیدی در این مجتمع روند خوبی را طی کرده است و اقدامات اصلاحی و زیربنائی لازم انجام یافته که از آن جمله به راه اندازی خطوط ذوب و نورد غیرفعال بایستی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیبی با اشاره به برنامه های توسعه ای و فناورانه شرکت های زیر محموعه این هلدینگ اظهارکرد : با تکیه بر توان دانش فنی و مهندسی پرسنل مجموعه در سال جاری کوره های القائی واحد ۵۲۰ ذوب مجتمع فولاد صنعت بناب طراحی، ساخت و به بهره برداری رسید و هم زمان برای اولین بار در منطقه، شارژ ۵۰ درصدی آهن اسفنجی در کوره های القائی را در این شرکت شاهد بودیم.

وی افزود: همچنین در بخش نورد استندهای نوردی بصورت کامل طراحی و ساخته شد که ۴ دستگاه در حال حاضر در خطوط نورد مورد بهره برداری قرار گرفته و با بومی سازی انجام شده علاوه بر صرفه جوئی ارزی، به لحاظ زمانی و کاربردی بودن استندها مطابق با خطوط تولید نیز بهینه سازی لازم صورت گرفته است.

خطیبی گفت: ارتقای رکورد تولید از زمان تأسیس در واحدهای مذکور را به میزان ۲۷۰ هزار تن شاهد هستیم که در حوزه نورد نیز تولید ۲۱۰ هزارتن انواع مقاطع نوردی را داشتیم.

سرپرست مجتمع فولاد صنعت بناب از افزایش صادرات این مجتمع فولادی نسبت به سال قبل خبرداد و افزود: محصولات تولیدی این مجتمع در حوزه فولادسازی و نورد در بازارهای داخلی و خارجی از اعتبار ویژه ای برخوردار است و در سال ۹۸ افزایش ۱۶ برابری صادرات را داشته ایم که در کل کشور بالاترین میزان افزایش صادرات در بین شرکت های فولادی است و برای سال ۹۹ هم در خصوص صادرات برنامه ریزی داریم و فعال تر خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد : اصلاح فرآیندهای خرید و فروش و رفع مشکلات بانکی از برنامه های در حال اجرای ما بوده و اقدامات اصلاحی در این زمینه صورت گرفته است که در سال آتی شاهد رفع مشکلات بانکی خواهیم بود و پیش بینی می شود که در سال ۹۹ با توجه به تمهیدات انجام گرفته مشکل آنچنانی نداشته باشیم و با تمام توان در جهت رونق تولید و حضور پررنگ در بازارهای داخلی و خارجی گام برداریم.

سرپرست مجتمع فولاد صنعت بناب نیروی انسانی را ارزشمندترین سرمایه دانست و ادامه داد: در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ نفر بصورت مستقیم در این مجتمع مشغول به کار هستند که تمامی حقوق، مزایا و عیدی پرسنل پرداخت شده است و همچنین در راستای سلامتی و ارتقای دانش فنی و جایگاه شغلی همکاران برنامه های متعددی در دست اجراست .

وی گفت: هم زمان با مشکلات ایجاد شده در کشور با شیوع بیماری کرونا تمام امکانات و تمهیدات لازم برای حفظ سلامتی و بهداشت کارکنان اعم از تست (استفاده از ترنومتر) و پایش سلامتی و ارائه گواهی سلامت، تهیه و ارائه ماسک، دستکش ، ضد عفونی کننده ها، اصلاح روند تغذیه، سرویس های حمل و نقل و اطلاع رسانی و آگاه سازی لازم صورت می پذیرد.

هلدینگ مجتمع فولاد صنعت بناب از چندین شرکت بزرگ فولادی شامل کارخانجات ذوب و نورد با هدف فعالیت در زمینه‌های گوناگون صنعت فولاد تشکیل شده است. این مجتمع فعالیت خود را در چندین فاز از اواخر سال ۱۳۸۳ در زمینی به مساحت ۱۴۰ هکتار در شهرک صنعتی بناب و با امکانات زیر بنائی ایده‌آل اعم از دسترسی به جاده اصلی، خط آهن، نیروگاه، خطوط انتقال گاز وآب آغاز کرد.

هم اکنون این مجتمع انواع شمش های فولادی و آلیاژی در قالب دو واحد ذوب شاهین، ذوب شهریار و میلگرد آجدار در اندازه های مختلف با کیفیت های  AII و  AIII، انواع محصولات آلیاژی در مقاطع مختلف ، تیرآهن، نبشی و ناودانی در قالب هفت خط تولید نورد گرم تولید می کند .

برچسب‌ها آذربایجان شرقی بناب بلوک های فولاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی بناب آذربایجان شرقی بناب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۴۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوادار 2 - صنعت نفت یک/ مس صفر- گل گهر یک/ استقلال خوزستان صفر- ملوان صفر/ آلومینیوم صفر- فولاد صفر/ ذوب آهن صفر - نساجی یک

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، روز پایانی هفته بیست و پنجم لیگ برتر با برگزاری ۵ دیدار در حال پیگیری است.

هوادار2 - صنعت نفت آبادان یک

داور: امیرسامان سلطانی

اخراج:

گل: طالب ریکانی (20)پنالتی برای نفت آبادان/ داریوش شجاعیان(25) کریم اسلامی(28) برای هوادار

-------------

مس رفسنجان صفر  - گل گهر سیرجان یک

داور: سیدرضا مهدوی

اخراج:

گل: سعید سحرخیزان(28)

-------------

ذوب‌آهن اصفهان صفر  - نساجی مازندران یک

داور: مرتضی منصوریان

اخراج:

گل: منصور باقری(4)

-------------

آلومینیوم اراک صفر - فولاد خوزستان صفر

داور: یاسر همرنگ

اخراج:

گل:

-------------

استقلال خوزستان صفر  - ملوان بندرانزلی صفر

داور: کوپال ناظمی

اخراج:

گل:

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خسارت ۳ میلیارد دلاری محدودیت انرژی به صنعت فولاد کشور (اینفوگرافی)
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • اجرای پروژه توسعه زیرساختی پارکینگ باران در مجتمع گردشگری صفه
  • هوادار 2 - صنعت نفت یک/ مس صفر- گل گهر یک/ استقلال خوزستان صفر- ملوان صفر/ آلومینیوم صفر- فولاد صفر/ ذوب آهن صفر - نساجی یک
  • رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است