Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@05:16:10 GMT

زنگنه: توازن بین عرضه و تقاضا به نفع دو طرف بازار است

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۵۴۵۲۰

به گزارش تسنیم، بیژن زنگنه، وزیر نفت در وین با اشاره به اینکه یکصدوهفتادوهشتمین نشست اوپک تحت تأثیر بیماری کرونا در بازار نفت است، اظهار داشت: این بیماری سبب کاهش فعالیت‌های اقتصادی به‌ویژه در بخش حمل‌ونقل زمینی و هوایی کالا و مسافر شده، در نتیجه تقاضا برای نفت کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تولید نفت با وجود کاهش تقاضا کم نشده است، تصریح کرد: عدم توازن بین عرضه و تقاضا سبب کاهش جدی قیمت نفت در هفته‌های اخیر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نفت با بیان اینکه در یکصدوهفتادوهشتمین نشست اوپک بحث بر سر این موضوع است که اوپک و غیراوپک کاهش بیشتری در تولید نفت نسبت به توافق ماه دسامبر داشته‌ باشند، افزود: اکثر اعضای اوپک موافق کاهش تولید نفت هستند، اما چگونگی تقسیم این کاهش مورد بحث اعضا است. اوپک و غیراوپک هنوز برای کاهش تولید توافق نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم در این نشست به دستاوردی برسیم، اظهار کرد: بازار نفت اکنون با مازاد عرضه روبه‌رو است و این موضوع سبب شده برخی از اعضای اوپک به دلیل کاهش قیمت تحت فشار قرار گیرند، آنها تلاش می‌کنند تا قیمت‌ها بیش از این پایین نیاید.

زنگنه درباره اینکه آیا ایران از سیاست‌های اوپک حمایت می‌کند، گفت: ایران همیشه از سیاست‌هایی اوپک که به نفع مصرف‌کننده و تولیدکننده است، حمایت کرده است؛ توازن بین عرضه و تقاضا به نفع دو طرف بازار خواهد بود.

بر اساس این گزارش، یکصدوهفتادوهشتمین نشست اوپک به‌صورت فوق‌العاده و هشتمین نشست وزارتی مشترک اوپک و غیراوپک موسوم به «اوپک پلاس» پنجم و ششم مارس (15 و 16 اسفندماه) در مقر این سازمان در وین برگزار می‌شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۴۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ال۹۰ ایرانی چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟ + تصویر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، پارس خودرو کاتالوگ جدید خودرو ال ۹۰ ایرانی را با نام P۹۰ منتشر کرد. به نظر می‌رسد تولید این خودرو در ماه های آینده از سوی این شرکت آغاز خواهد شد.

موتور ME۱۶ با حجم ۱۶۰۰ سی‌سی است که قادر است حداکثر قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتن‌متر را تولید کند. این موتور به گیربکس دستی ۵ سرعته متصل است.

شک و تردید درباره عرضه اولین خودروهای وارداتی | قرار بود فردا یکشنبه عرضه آغاز شود

فرمان برقی D-Type، غربیلک فرمان مجهز به کنترل سیستم صوتی، سیستم پایش فشار باد تایرها TPMS، رینگ آلومینیومی R۱۵، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک و صندلی‌های قابل تنظیم دستی از جمله امکانات این خودروی ایرانی است.

کد خبر 849269 برچسب‌ها خبر مهم بازار خودرو خودرو - ایرانی خودرو ايران خودرو

دیگر خبرها

  • آیپد و آیفون تاشو سال آینده عرضه می‌شوند
  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • ارتباط هدفمند و توازن‌محور بین صنعت و دانشگاه تقویت شود
  • عرضه روایت ترس سربازرس مگره در بازار نشر
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • ال۹۰ ایرانی چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟ + تصویر
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت