Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@23:36:26 GMT

جمال خاشقچی شاهد احتمالی یازده سپتامبر بود

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۵۵۰۱۰

جمال خاشقچی شاهد احتمالی یازده سپتامبر بود

یک وکیل خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ می‌گوید که «جمال خاشقچی» روزنامه منتقد سعودی که در کنسولگری این کشور در استانبول به قتل رسید، شاهد احتمالی این حملات بوده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در حالی‌که اعضای دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات مجلس سنای آمریکا از دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور درخواست کرده‌اند درباره ترور خاشقچی شفاف‌سازی کند، یک وکیل حقوقی نیز می‌گوید که خاشقچی شاهد احتمالی حوادث ۱۱ سپتامبر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک وکیل حقوقی خانواده‌های قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر در نامه‌ای به قاضی دادگاه فدرال آمریکا گفت که خاشقچی شاهد احتمالی حادثه ۱۱ سپتامبر بوده و اکتبر ۲۰۱۷ مصاحبه‌ای را با یکی از محققان این حادثه انجام داده است.

طبق گزارش شبکه الجزیره، این وکیل حقوقی می‌گوید که ترور خاشقچی ثابت می‌کند که ادعاهای ریاض مبنی بر اینکه از شاهدان ترسی ندارد، نادرست است.

از سوی دیگر تعدادی از اعضای دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات مجلس سنای آمریکا از دولت ترامپ خواستند تا درباره ترور خاشقچی شفاف‌سازی کند و ترامپ را به ممنوعیت انتشار واقعیت‌های ترور این روزنامه‌نگار به دلیل حمایت از عربستان سعودی متهم کردند.

در نامه مشترک «ریچارد بور» سناتور جمهوری‌خواه و رئیس کمیته اطلاعات سنا و «مارک وارنر» سناتور دموکرات به ترامپ، درباره شفاف‌سازی ترور خاشقچی درخواست شده است.

از سوی دیگر سناتور «ران ویدن» عضو دموکرات کمیته ارتباطات روز سه‌شنبه گذشته در یک کنفرانس خبری گفت که «اگر کشور ما، دوستان ما و شرکای ما هیچ چیزی درباره این اقدام وحشیانه ارائه نکنند در آن صورت در پیامی به همه جهانیان اعلام می‌کند که با دوره ظلم به روزنامه‌نگاران مواجه هستیم».

«تام مالینوفسکی» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز در جمع خبرنگاران گفت که «ترس آن‌ها برای من روشن است، آن‌ها می‌ترسند فردی که روابط تنگاتنگ با ترامپ و دولت او دارد، در تنگنا قرار گیرد».

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جمال خاشقچی حادثه ۱۱ سپتامبر شاهد احتمالی ترور خاشقچی ۱۱ سپتامبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۵۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته است که در صورت انتخاب مجدد، کمکی به اوکراین اختصاص نخواهد داد، مگر اینکه اروپا نیز بودجه‌ای برای کمک به این کشور اختصاص دهد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با مجله تایم گفت: "اگر اروپا به اندازه مبالغی که آمریکا برای کمک به اوکراین متحمل می‌شود، ما نیز پرداخت نخواهم کرد. اگر اروپا نپردازد، پس چرا ما باید پرداخت کنیم. "

در ۱۰ فوریه، ترامپ که متقاضی نامزدی ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه است، در گفتگو با هواداران خود در کارولینای جنوبی، از یکی از دیدارهایش با رهبران کشور‌های عضو ناتو در زمانی که رئیس جمهور آمریکا بود گفت. به گفته وی، سپس یکی از همکاران خارجی وی از او پرسید که آیا ایالات متحده آماده است تا در صورت تهدید احتمالی روسیه و در صورت عدم پرداخت کمک مالی به ناتو، ایالات متحده از این اتحاد دفاع کند. ترامپ پاسخ داد که از چنین اتحادی دفاع نخواهد کرد و علاوه بر این، روسیه را تشویق خواهد کرد تا هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. رئیس جمهور سابق مشخص نکرد که این مکالمه چه زمانی و در کجا انجام شده است.

روسیه بار‌ها موضع خود را در مورد وضعیت پیرامون اوکراین در سطوح مختلف نشان داده است. همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اشاره کرد، مسکو همیشه برای حل دیپلماتیک بحران آماده بوده و می‌ماند و آماده پاسخگویی به پیشنهادات واقعا جدی است، در حالی که رژیم کی‌یف مذاکرات با روسیه را قطع و ممنوع کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اعلام بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در دانشگاه های آمریکا/برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک/ وحشت دموکرات‌ها از ادامه اعتراضات دانشجویی در آستانه انتخابات
  • سازمان «سیا» با دندان‌های کشیده شاهد حادثه ۱۱ سپتامبر بود
  • بازنگری در بودجه دانشگاه‌ها؛ طرح جمهوریخواهان برای فشار به دانشجویان ضدصهیونیستی
  • بسیج تمامی امکانات برای جلوگیری ازخسارت احتمالی بارندگی درخوزستان
  • رهبر اکثریت سنای آمریکا اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین را محکوم کرد
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • اعترافات تروریستی که برای یازده میلیون آدم می‌کشت!
  • ترور برای بقا
  • ترکیب احتمالی بایرن: آماده انتقام در جهنم مونیخ
  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی