Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@11:53:47 GMT

واکنش ظریف به درگذشت دبیرکل اسبق سازمان ملل

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۵۵۴۰۲

واکنش ظریف به درگذشت دبیرکل اسبق سازمان ملل

وزیر امور خارجه ایران با انتشار یک پیام توییتری ضمن ابراز تأثر از درگذشت دبیرکل اسبق سازمان ملل، به خانواده وی تسلیت گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران، امروز (پنجشنبه) در صفحه توییتر خود در خصوص درگذشت دبیرکل اسبق سازمان ملل ابراز ناراحتی کرد.

وی در این خصوص نوشت: «از شنیدن درگذشت خاویر پرز دکوئیار، دبیرکل سازمان ملل در بین سالهای 1982 تا 91 متأثر شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعنوان یک دیپلمات جوان، آمدم تا مهارت وی-نظارت وی بر پایان بسیاری از درگیری‌ها از جمله آتش‌بس در جنگ تحمیلی صدام به ایران را تقدیر و تحسین کنم. به خانواده وی تسلیت عرض می‌کنم».

سازمان ملل روز گذشته (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که «خاویر پرز دکوئیار»، دیپلمات اهل پرو و دبیرکل اسبق سازمان ملل که نقش مهمی در پایان جنگ هشت ساله ایران و عراق ایفا کرد، در سن ۱۰۰ سالگی درگذشت.

دکوئیار در بازه زمانی ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۱ بعنوان دبیرکل سازمان ملل فعالیت داشت و آنطور که سازمان ملل در بیانیه خود اعلام کرده است، این دیپلمات اهل پرو نقش مهمی در توافقات صلح در کامبوج و السالوادور ایفا کرده است.

دبیرکل اسبق سازمان ملل در دسامبر ۱۹۹۱ با ارائه گزارشی به شورای امنیت سازمان ملل به صراحت از عراق به عنوان آغاز کننده جنگ ایران و عراق نام برد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان ملل ظریف درگذشت عراق دبیرکل اسبق سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۵۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا

متن پیام دکتر کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر به دبیرکل جمعیت صلیب سرخ کنیا به شرح ذیل است.

جناب آقای دکتر احمد ادریس

دبیرکل محترم جمعیت صلیب سرخ کنیا

جناب آقای دبیرکل

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب احترام خود را به جنابعالی، کارکنان و داوطلبان محترم جمعیت صلیب سرخ کنیا ابلاغ می‌نماید.

متاسفانه، مطلع شدیم بارش باران‌های شدید منجر به شکسته شدن سد در شمال شهر نایروبی و جاری شدن سیل شده است. به طوری که موجب کشته و مجروح شدن تعدادی از افراد شده است.

در این شرایط سخت، از طرف جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب همدردی خود را به جنابعالی، تمام همکاران جمعیت صلیب سرخ کنیا، افراد متاثر اعلام نموده و با خانواده‌های جان باختگان ابراز همدردی می‌نمائیم.

همچنین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای اعزام تیم‌های امدادی و درمانی به منظور حمایت از عملیات بشردوستانه به نفع سیل‌زدگان اعلام آمادگی می‌نماید.

بهترین‌ها را برای جنابعالی و همکارانتان در فعالیت‌های بشردوستانه آرزو دارم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • (تصاویر) ظریف و مسجدجامعی در نشست ژئوپلیتیک خلیج فارس
  • واکنش یحیی گل‌محمدی به درگذشت استاد اسکویی + عکس
  • واکنش باشگاه پرسپولیس به درگذشت مسعود اسکویی
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • گوترش: تحقیقاتی مستقل درباره گورهای جمعی غزه انجام شود
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • واکنش دبیرکل فدراسیون فوتبال به قرارداد سرمربی تیم ملی و تعیین پاداش‌ها