Web Analytics Made Easy - Statcounter

اختتامیه هشتمین جشنواره شعر فجر استان خراسان جنوبی که به میزبانی شهرستان خوسف قرار بود برگزار شود به دلیل شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت مردم لغو شد. ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، 30 بهمن ماه خبر از شیوع ویروس کرونا در ایران پیچید و امروز این ویروس در سطح کشور شیوع پیدا کرده که در همین راستا به علت حفظ سلامت مردم اکثر جلسات عمومی در استان خراسان جنوبی از جمله اختتامیه هشتمین جشنواره شعر فجر استان خراسان جنوبی لغو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این باره اظهار داشت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران تصمیماتی گرفته شده که تمام برنامه‌های هنری و سینمایی سراسر کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا تا پایان هفته تعطیل است. 

ناصر نبی زاده افزود: در این اطلاعیه که در پایگاه اینترنتی این وزارت خانه منتشر شد آمده است: نظر به توصیه‌های اکید بهداشتی در شرایط کنونی و ضرورت پیشگیری مناسب از خطر ابتلا به بیماری و به منظور صیانت از سلامت آحاد جامعه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از همکاری صنوف مرتبط به اطلاع عموم می‌رساند تمامی برنامه‌های هنری و سینمایی در سالن‌های سراسر کشور تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌شود.

وی تاکید کرد: در این راستا این اداره به منظور اهمیت موضوع سلامت انسان و جامعه و تاکید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و توصیه‌های وزارتخانه متبوع تا عادی شدن شرایط از برگزاری اختتامیه جشنواره امتناع می‌کند و در فرصتی مناسب و خوب این اختتامیه برگزار خواهد شد.

مردم از ترددهای غیرضروری خودداری کنند

استاندار خراسان‌جنوبی‌ نیز با تأکید بر استفاده از خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اداری جهت کاهش ترددها گفت: مردم از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

محمد صادق معتمدیان با تأکید و درخواست مجدد از مردم خراسان‌جنوبی برای لغو سفرها و ترددهای غیر ضروری بیان‌ کرد: یکی از مهمترین مراکزی که مردم به آن مراجعه می‌کنند بانک‌ها است که خوشبختانه بخش عمده‌ای از خدمات خود را به صورت غیر حضوری ارائه می‌دهند.

تعطیلی تمامی مراکز، مجتمع‌های تجاری و بازارهای سطح استان مرکزی در 3 روز آینده ‌تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری تمدید شدتمامی مدارس و دانشگاه‌های استان مرکزی هفته آینده تعطیل شدند /تعطیلی ادارات و بانک‌ها در روز 17 اسفند ماه

وی تصریح کرد: به ادارات و سازمان‌های دولتی توصیه شده که خدمات الکترونیکی خود را افزایش دهند تا مردم کمتر به خروج از منازل نیاز داشته باشد چرا که موضوع بسیار حائز اهمیتی در کنترل بیماری کرونا است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه موضوع ویروس کرونا تبدیل به یک موضوع جهانی شده و تنها منحصر به کشور ما نیست یادآور شد: اگر همه مسائل مورد تأکید کادر پزشکی و درمانی را مراعات کنیم امید است که بتوانیم هر چه زودتر از این شرایط عبور کنیم.

استقرار تیم‌های هلال احمر برای پایش سلامت مسافران در مبادی و خروجی استان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز گفت: در راستای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس، تیم‌های هلال احمر و دیگر گروه‌های متولی برای پایش سلامت مسافران در مبادی و خروجی استان مستقر شدند.

محمدرحیم شهریاری بیان کرد: بر اساس تصمیمات ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، جمعیت هلال احمر و سپاه پاسداران با محوریت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در راستای مقابله با ویروس کرونا مبادی ورودی و خروجی استان را کنترل می‌کند.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با همکاری داوطلبان و تجهیزات در دسترس، عملیات پیشگیری و کنترل را از شهرستان‌های طبس، فردوس و قاین آغاز کرده و در صورت نیاز تیم‌های کنترل در سایر شهرستان‌ها مستقر خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در راستایاجرای این طرح تیم سیار هلال احمر در جاده قاین به سمت خواف روبه روی روستای اسفشاد مستقر شده است گفت: با استقرار تیم سیار هلال احمر در محل پلیس راه شهرستان فردوس، مسافران خراسان رضوی از سمت گناباد و بجستان سلامتشان پایش می‌شود.

شهریاری از برپایی 3 ایستگاه سلامت در فردوس و نهبندان خبر داد و افزود: در این ایستگاه‌ها علاوه بر پایش سلامت شهروندان، نکات آموزشی در زمینه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کنترل سلامت مسافران در ترمینال مسافربری شهرستان طبس نیز توسط تیم‌های هلال احمر انجام می‌شود گفت: با توجه به فعالیت جمعیت هلال احمر در فضای مجازی، محتوای آموزشی، بهداشتی برای جامعه هدف ارسال شده است.

تمدید خودکار تمامی دفترچه‌های درمانی بیمه شدگان سلامت در استان تا پایان فروردین 99

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از تمدید خودکار تمامی دفترچه‌های درمانی بیمه شدگان سلامت در استان تا پایان فروردین 99 خبر داد و گفت: تمام بیمه شدگان و مؤسسات طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی بدانند درج و ارائه خدمات درمانی در تمام دفاتر بیمه شدگان اصلی و تبعی این اداره کل در صندوق‌های کارکنان دولت، روستاییان، سایر اقشار و سلامت همگانی که تاریخ اعتبار آن منقضی شده با استفاده از نسخ سفید موجود در دفترچه بلامانع است.

محمد علی اربابی با بیان اینکه اعتبار این نسخ تا پایان فروردین ماه سال 99 تمدید شده است افزود: برای پیشگیری و کمک به سلامت جامعه از این بیمه شدگان درخواست می‌شود برای تعویض دفترچه به اداره کل، ادارات تابعه شهرستانی و یا دفاتر پیشخوان طرف قرارداد مراجعه نکنند.

چهارشنبه بازار بیرجند تا پایان سال تعطیل است

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بیرجند نیز با بیان اینکه در راستای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس، چهارشنبه بازار بیرجند تا پایان سال تعطیل است گفت: 8 بازار روز نیز در سطح بیرجند فعالیت دارند که تحت مراقبت بوده و به ترتیب شبی دو بازار ضدعفونی می‌شود.

احمد لطایفی با بیان اینکه بر اساس مصوبات بازار غیرمجاز و غیر بهداشتی سه راه اسدی نیز جمع آوری شد افزود: افراد فعال در این مکان به بازار بلوار مسافر منتقل شدند که از امکانات بهداشتی برخوردار بوده و تحت نظارت است و با عرضه هرگونه کالایی در بازار غیر مجاز سه راه اسدی برخورد می‌شود.

630 مسجد استان ضدعفونی شد

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی نیز از راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در راستای مقابله با ویروس کرونا، جهادگران تاکنون 630 مسجد، حسینیه و فضای آموزشی در استان را ضدعفونی کردند.

مهدی هنری بیان کرد: با فعال‌سازی شورای جهادی شهرستان‌ها، جهادگران گروه‌های جهادی بومی و گروه‌های محله محور پایگاه بسیج نسبت به طرح توجیه و از ابتدای هفته فعالیت خود را آغاز کردند.

وی افزود: ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی مانند برخی بانک ها و ادارات و مراکز تجمع مردمی با کمک سایر دستگاه‌ها نیز در برنامه جهادگران قرار گرفت.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای هفته تاکنون بیش از یک هزار و 800 نفر از جهادگران در اجرای برنامه ها مقابله با کرونا همکاری داشتند اظهارداشت: تاکنون در مجموع 630 مسجد، حسینیه و فضای آموزشی و بیش از 160 مورد از اماکن عمومی و معابر ضدعفونی شده که این برنامه تا زمان ریشه کن شدن این ویروس ادامه دارد.

هنری خاطرنشان کرد: بیش از 400 لیتر مواد ضدعفونی و اقلام بهداشتی بین مردم مناطق محروم توزیع شده است.

انتهای پیام/253/ش

R41348/P/S6,56/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ویروس کرونا بیمه شدگان تا پایان اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۵۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره هنر انقلاب در یاسوج

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اختتامیه هشتمین جشنواره طنز پهلو در فومن برگزار شد
  • درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک
  • تصاویری از هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در فومن
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی
  • اختتامیه جشنواره هنر انقلاب در یاسوج
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت