Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@17:47:25 GMT

آیا این سبزی‌های سحرآمیز را می شناسید؟

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۵۵۶۱۴

آیا این سبزی‌های سحرآمیز را می شناسید؟

در پاسخ باید بگوییم كه در صورت خردكردن سبزی‌های خام یك لیوان آنها، یك واحد و البته نصف لیوان پخته، پوره یا آب آنها نیز یك واحد محسوب می‌شود.  
در صورتی كه نوع رنگی این سبزی‌ به مصرف برسد بتاكاروتن فراوانی دریافت خواهد شد. همچنین فلفل دلمه‌ای منبع عالی ویتامین C است به طوری كه با خوردن 100 گرم از آن 140 میلی‌گرم از این ویتامین دریافت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پیاز
پیاز سرشار از كوئرستین تركیبی در خانواده فلاونویید‌هاست كه خاصیت آنتی‌اكسیدانی دارد. به این دلیل دریافت آن از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌كند و احتمال ابتلا به انواع سرطان‌ها به خصوص سرطان مثانه در سیگاری‌ها را به حداقل می‌رساند.

گل كلم
گل كلم منبع خوبی از پتاسیم است پس چه بهتر كه فشارخونی‌ها به آن توجه بیشتری كنند. به علاوه اسید فولیك نیز دارد بنابراین كسانی كه سابقه بیماری قلبی دارند بهتر است گل كلم بیشتری بخورند.

سیر
سیر، منبع پتاسیم است به طوری كه با خوردن 100گرم از آن 620 میلی گرم از این ماده معدنی دریافت می‌شود. علاوه بر این سیر منبع سلنیوم و روی است به همین دلیل به سیر خاصیت ضدباكتریایی و ضدویروسی را نسبت می‌دهند.

مارچوبه
یادتان باشد كه خوردن 5 ساقه مارچوبه، تامین‌كننده نیاز روزانه به اسید فولیك است پس خانم‌هایی كه قصد باردارشدن دارند بهتر است آن را در سبد روزانه‌شان بگنجانند. در ضمن، مارچوبه تركیب‌هایی دارد كه از بروز نفخ در بدن جلوگیری می‌كند بنابراین اگر زیاد نفخ می‌كنید بهتر است مارچوبه را در برنامه غذایی روزانه‌تان بگنجانید.

كلم بروكلی
در خانواده كلم‌ها، بروكلی بیشترین مقدار آهن گیاهی را دارد و چون این سبزی دارای ویتامین C و بتاكاروتن نیز هست، جذب آهن موجود در آن نیز بیشتر می‌شود پس به كسانی كه كم‌خونی دارند توصیه می‌شود بروكلی بخورند.

كلم بروكسل
در میان كلم‌ها بیشترین مقدار ویتامین C، اسیدفولیك و پتاسیم در این سبزی یافت می‌شود بنابراین به منظور تقویت سیستم دفاعی بدن، كاهش فشار خون بالا و البته پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی توصیه می‌شود كه این سبزی در سهم روزانه سبزیجات به چشم بخورد.

هویج
هویج فیبر بسیاری دارد پس آنهایی كه یبوست دارند باید آن را در برنامه غذایی روزانه‌شان بگنجانند. ماده مغذی دیگری كه در هویج یافت می‌شود، بتاكاروتن است كه البته مقدارش بیش از مقدار موجود در سایر مواد مغذی است.

كلم قرمز
رنگ ارغوانی این سبزی به وجود لیكوپن برمی‌گردد كه خاصیت آنتی‌اكسیدانی قوی دارد و یك ماده مغذی ضد پیری است. البته كلم قرمز منبع مناسبی از پتاسیم نیز هست بنابراین كسانی كه فشار خون بالایی دارند، بهتر است كه آن را در رژیم روزانه خود قرار دهند.

گوجه فرنگی
این ماده غذایی منبع ویتامین C، بتاكاروتن و لیكوپن است، آنتی‌اكسیدان‌هایی قوی كه از بروز سرطان، بیماری‌های قلبی و سكته جلوگیری می‌كنند. پس اگر هدفتان داشتن سیستم دفاعی قوی است چه بهتر كه گوجه فرنگی بیشتر بخورید.

خیار
خیار، آب فراوانی دارد بنابراین در روزهای گرم خوردن آن توصیه می‌شود. منبع ویتامین K و پتاسیم است بنابراین كسانی كه به خونریزی‌های طولانی مدت دچار می‌شوند یا از فشار خون رنج می‌برند، بهتر است كه آن را در برنامه غذایی خود بگنجانند.       منبع:ایران ناز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سبزیجات خواص سبزیجات پارسی خبر ویتامین C

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۵۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس اعلام بانک مرکزی، سقف انتقال وجه روزانه کارت به کارت در خودپردازها، موبایل بانک و اینترنت بانک، ۱۰ میلیون تومان و در نرم‌افزارهای پرداخت به پنج میلیون تومان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: کلاهبردار سایت دیوار دستگیر شد

همچنین، سقف خرید روزانه از طریق درستگاه های کارتخوان با یک کارت ۵۰ میلیون تومان و با تمام کارت‌های هر فرد تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان مجاز است.

علاوه بر این، سقف انجام تراکنش و عملیات انتقال وجه از طریق ساتنا و پایا به صورت غیر حضوری ۲۰۰ میلیون تومان و به صورت حضوری در شعب بانکی ۴۰۰ میلیون تومان است. همچنین، سقف مبلغ انتقال ساتنا در شعب بانکی با ارائه مستندات، بدون محدودیت است.

گفتنی است؛ حداکثر برداشت وجه در خودپردازها برای هر کارت بانکی مانند گذشته ۲۰۰ هزار تومان است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229515 برچسب‌ها بانک مرکزی ایران

دیگر خبرها

  • سقف روزانه تراکنش های بانکی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • بازار سیب‌زمینی، پیاز و گوجه‌فرنگی تامین است
  • چه مواد غذایی از آسیب های آلودگی هوا محافظت می‌کند
  • طرز تهیه خورشت کنگر مخصوص مرحله به مرحله
  • افتتاح گلخانه سبزی و صیفی هفشجان
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟
  • سالمندان مبتلا به فشار خون بالا چه بخورند؟
  • آموزش روز چهارم، پخت مرغ با سبزی معطر