Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان فضایی ایران از واگذاری مراحل طراحی و ساخت ماهواره‌های سنجش از دور راداری و اپتیکی به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش ایسنا، مرتضی براری در توییتر با اعلام این خبر گفت: بستر سازی برای ورود بخش خصوصی به طراحی و ساخت ماهواره‌، یکی از مهمترین تصمیمات سازمان فضایی بود.

وی با بیان این که مرحله نهایی انتخاب دو کنسرسیوم در آینده‌ای نزدیک صورت می‌گیرد، افزود: طراحی، ساخت و تحویل در مدار دو ماهواره سنجش از دور راداری و اپتیکی به مناقصه گذاشته شد و ۷ کنسرسیوم توانمند در آن شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براری در ادامه همچنین تصریح کرد: کیوب‌ست‌ها (CubeSats) علاوه بر هزینه تولید و پرتاب پایین و انبوه‌سازی، با استفاده از فناوری‌های نوین، در طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها و ماموریت‌های فضایی کاربرد دارند. با حضور بخش خصوصی، دانشجویان و متخصصان حوزه فضایی، گامی جدی در این عرصه خواهیم برداشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان فضايي ايران تاسواره ماهواره بخش خصوصي بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۵۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ سبز تغییر نام باشگاه استقلال تهران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 11 سازمان خصوصی سازی برای تغییر نام باشگاه استقلال چراغ سبز نشان داد و رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: «اگر تغییر نام استقلال به استقلالِ خلیج فارس منع قانونی نداشته باشد، مورد موافقت قرار می‌گیرد.» اظهارات رئیس سازمان خصوصی سازی درباره این تغییرات را می‌بینید و می‌ظشنوید.

دیگر خبرها

  • چراغ سبز تغییر نام باشگاه استقلال تهران
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • اولین تصاویر تلسکوپ فضایی اینشتین پروب چین منتشر شد
  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها