Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@15:02:35 GMT

مدعیان فروش داروی قطعی برای درمان کرونا بازداشت شدند

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۵۶۲۵۱

مدعیان فروش داروی قطعی برای درمان کرونا بازداشت شدند

رئیس پلیس فتا گفت: چندین نفر که با قصد سوءاستفاده از اوضاع فعلی، مدعی فروش واکسن و داروی قطعی درمان کرونا ویروس در کشور بودند شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، سردار وحید مجید با اشاره به رصد پلیس فتا بر فضای مجازی، در این رابطه اظهار کرد: هم‌اکنون پلیس فتا نیروی انتظامی و 220 رده پلیس فتا در استانها و شهرستانهای کشور با تشکیل کارگروهی تخصصی تمام نشانگاه‌های فضای مجازی را رصد می‌کنند و ضمن تحلیل کارشناسی اخبار و تصاویر منتشر شده درباره ویروس کرونا در صورت مشاهده موارد اخبار جعلی یا تصاویر کذب، موارد بلافاصله مورد پیگیری فنی و انتظامی قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

تجویز خوردن مایع‌ سفیدکننده برای درمان کرونا! انتقاد کاربران فضای مجازی از رفتار سلبریتی‌ها در مقابل کرونا

رئیس پلیس فتا با اشاره به رصد عام و کلی فضای مجازی و تمرکز بر شناسایی 356 مورد مصادیق مجرمانه قابل پیگیری، افزود: از این تعداد برابر هماهنگی با مرجع محترم قضائی، 121 مورد دستگیری، احضار و اخذ تعهد  و بالغ بر 190 مورد تذکر و ارشاد تلفنی مبنی بر حذف مطالب منتشر شده صورت گرفته است.

وی برخورد با شایعه‌سازان و منتشرکنندگان اخبار جعلی و کذب را از مهمترین مأموریتهای پلیس فتا در این روزها دانست و گفت: رسیدگی به سایر پرونده‌های متخلفان نیز در دستور کار قرار دارد و بر اساس رصدها و تحلیلتهای فنی صورت‌گرفته بخش زیادی از اخبار شایعه و تصاویر جعلی و کذب توسط سایتها و کانالهای شبکه‌های اجتماعی خارج  از مرزهای آبی و خاکی این کشور از سوی معاندان و مغرضین با هدف ایجاد تشویش اذهان عمومی تولید و منتشر می‌شود.

این مقام انتظامی بیان کرد: با هر متخلفی که در صدد ایجاد تشویش اذهان عمومی یا سوء استفاده اقتصادی از اوضاع فعلی باشند برابر قانون برخورد قضائی خواهیم کرد و به موازات رصد دقیق اخبار و محتواهای بارگزاری شده در فضای مجازی، وضعیت خرید و فروش اقلام و تجهیزات بهداشتی و دارویی در سایتهای فروشگاهی و کانالهای شبکه اجتماعی در حال رصد و بررسی است و به محض رؤیت موارد مجرمانه، با متخلفان برخورد قضائی خواهد شد.

مجید، از کشف و ضبط انبارهای متعددی از احتکار و فروش غیرقانونی اقلام دارویی و بهداشتی مورد نیاز هموطنان در چندین استان کشور خبر داد و گفت: چندین نفر هم که با قصد سوءاستفاده از اوضاع فعلی مدعی فروش واکسن و دارو قطعی درمان کرونا ویروس در کشور بودند شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و مجاهدتهای شبانه‌روزی کادر پزشکی و پرستاری کشور، اصلی‌ترین اولویت امروز کشور را حفظ آرامش و همبستگی مردم و مسئولان عنوان و بیان کرد: چهره‌های شناخته شده، هنری و صاحبان صفحات پربیننده در کشور می‌توانند نقش مثبتی در این رابطه ایفا کنند.

وی با بیان اینکه  تعداد زیادی از شهروندان با مراجعه به سایت رسمی پلیس فتا و سایر راه‌های ارتباطی خواستار برخورد جدی با شایعه‌سازان و متخلفان شده‌اند، از هموطنان خواست اخبار موثق را صرفا از رسانه ملی و خبرگزاری‌های معتبر دریافت کنند و از توجه و بازنشر اخبار و تصاویر غیر قابل اعتماد و بعضاً جعلی و کذب که در فضای مجازی در حال انتشار است، خودداری کنند.

این مقام انتظامی یادآور شد: هموطنان در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه، مراتب را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www. Cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی منعکس کنند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا لیگ قهرمانان آسیا اخبار حوادث ویروس کرونا بازداشت پلیس فتا داروی کرونا درمان کرونا درمان کرونا فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۶۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۱۲ نفر از باند قمار در گلستان/ تراکنش‌های غیر مجاز فراتر ۶۰۰ میلیارد تومان بود

رییس پلیس فتا استان گلستان گفت: با رصد چند ماهه کارشناسان پلیس فتا تعداد ۱۲ نفر از فعالان باند شرط بندی و قمار در استان گلستان دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سرهنگ سعید تجری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا استان، یک سایت قمار و شرطبندی آنلاین رصد و  شناسایی مدیران و گردانندگان آن بصورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: برخی از اعضای این باند که در چند شهر استان فعالیت می‌کردند اقدام به عضو گیری، دریافت وجوه و ثبت شرطبندی‌ها در سایت مذکور می‌کردند.

رییس پلیس فتا استان گلستان گفت: پس از ماه‌ها تحت نظر گرفتن و تعقیب افراد مرتبط، نهایتا سرشاخه اصلی این باند قمار در استان گلستان  شناسایی شدند.

وی گفت: سپس در یک عملیات گسترده پلیسی، بصورت همزمان در چند نقطه، ۱۲ نفر از عوامل این باند در حالیکه همچنان در حال فعالیت غیرقانونی بودند دستگیر و ضمن توقیف تجهیزات الکترونیکی، به مرجع قضایی معرفی و پس از انجام مراحل قانونی از آنطریق روانه زندان گردیدند.

رییس پلیس فتا استان گلستان افزود:
ارزش ریالی این پرونده و میزان تراکنش‌های مربوطه تا این لحظه بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال می‌باشد.

گفتنی است؛ به استناد قانون فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی علاوه بر آگاهی‌بخشی درباره مخاطرات و مصونیت در قبال شیوه‌های کلاهبرداری جرایم و مجازات‌های مرتبط با قمار در فضای مجازی، ملزم به رصد، کشف و مقابله مستمر با مرتکبین و عوامل مرتبط و همچنین گردانندگان شبکه مالی قمار در فضای مجازی است.

دیگر خبرها

  • بازداشت فرد متخلف در تبلیغ یک آرایشگاه زنانه
  • تبلیغات عجیب در اینستاگرام برای آرایشگاه؛ مروج کودک‌همسری بازداشت شد! + تصویر
  • افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی
  • بازداشت مروج کودک همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه
  • بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام
  • بازداشت مروج کودک همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام
  • بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه دراینستاگرام
  • دستگیری ۱۲ نفر از باند قمار در گلستان/ تراکنش‌های غیر مجاز فراتر ۶۰۰ میلیارد تومان بود
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر