Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بیانیه بسیج جامعه زنان کشور آمده است: به برکت دین مبین اسلام زنان آن چنان جایگاه رفیع و والایی پیدا کردند که تا پیش از آن در ملل گوناگون کمتر چنین نگاه و توجهی به ارزش و ماهیت زن در سطوح مختلف صورت گرفته بود. در هر برهه تاریخی از اسلام که کنکاش می کنیم زنان موثر و تاثیرگذاری می بینم که دوشادوش مردان حرکت کرده اند و در بزنگاه های مختلف تاریخی حضوری فعال، ارزشمند و پراثر داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بیانیه بسیج جامعه زنان کشور خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه کبری (س) در صحابت و همراهی پیامبر اکرم (ص) تا لحظه های آخر از هیچ کوششی فروگذاری ننمودند. حضرت فاطمه زهرا (س) آن سیده کریمه که کوثر وجودش باعث خیر و برکت بود در روزهای پر مشقت پدر و همسر بزرگوارشان مایه امید و آرامش روز افزون شدند و چه در غیاب مادر پیامبر اکرم (ص) را یاری فرمودند و چه در زمان سختی امیر المومنین (ع) را نصرت و یاری رسان بودند. در واقعه عاشورا نیز بار این نهضت سخت در مرحله ای حساس بر دوش بنت حیدر کرار افتاد و حضرت زینب (س) چهره‌ای حماسی و آگاهی بخش از زن در اسلام به تصویر کشیدند که کم نظیر و لو بی نظیر است.
بسیج جامعه زنان کشور در بیانیه خود یادآور شد: در کلام الله مجید نیز که بر قلب نازنین پیامبر اکرم (ص) نازل شد، ارزش جایگاه زن حتی در کلمات در قیاس مردان رعایت و مراقبت معناداری شده است. در قصص قرآنی از زنان والامقامی سخن رفته است که نشان دهنده تاکید بر این جایگاه والاست. صد افسوس که در سایه تبلیغات فرهنگ های غربی و شرقی این نگاه عمیق و انسان ساز به زنان به محاق رفته و نیازمند ایجاد بینشی جدید در این حوزه هستیم.
در این بیانیه بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی ایران و رهنمودهای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب دوباره این جایگاه رفیع و ارزشمند خصوصا به زنان ایرانی یادآوری شد. در برهه های مختلف تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی چه در بطن مبارزات علیه رژیم ستم شاهی زنان در صف اول مجاهدت بودند و چه در مقابله با رژیم بعث و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران زنان نقشی فعال و میدانی در این عرصه داشتند.
در این بیانیه همچنین آمده است: رهبر معظم انقلاب با اشاره به همین الگوی مشترک انقلاب اسلامی و نقش تاریخی زن در دین اسلام الگوی زن نه شرقی و نه غربی را در پیام‌شان به کنگره‌ «هفت هزار زن شهید کشور» مورد تاکید قرار دادند. ایشان الگو و طرح واره و چارچوبی از زن مسلمان معرفی می کند که به دور از نگاه های مبتذل و دست پایین و ضعیف به زنان است و بلعکس آنان را کانون تحول و اعتلای جوامع و به سمت رشد و پیشرفت معرفی می کند.
بسیج جامعه زنان کشور در این بیانیه تاکید کرد: این نگاه متعالی نیازمند تبیین و گفتمان سازی چه در داخل کشور و چه در جوامع مختلف اسلامی و ... است. رسالتی بس خطیر که در امواج انحرافی بر دوش زنان مسلمان ایرانی نهاده شده تا در جهت تبیین جایگاه واقعی زنان هم خود الگو باشند و هم این جایگاه را به زنان جهان بشناسانند. همانگونه که رهبر معظم انقلا فرمودند: «زن مجاهد مسلمان ایرانی، معلّم ثانی برای زنان جهان خواهد بود؛ پس از معلم اول که زنان مجاهد صدر اسلام بودند.»
در ادامه این بیانیه بسیج جامعه زنان خاطرنشان کرد: با سنگینی چنین وظیفه مهم و والایی بسیج جامعه زنان با تأسی از الگوی کامل زن الهی «فاطمه زهرا(س)»، در جهت تبیین الگوی سوم زن مسلمان از هیچ کوششی دریغ نمی کند و آمادگی خود را برای تحقق دولت امام منتظر، مهدی موعود، عجّل الله فرجه الشریف و منویات رهبر عزیزمان اعلام کرده و همبستگی خود را با زنان مسلمان جهان برای این منظور اعلام می کند.
بسیج جامعه زنان کشور در این بیانیه به جهانیان اعلام کرد که هم دین خود را و هم ظرافت ها و رقّت ها و لطافت های خود را حفظ کرده و هم در میدان معنویت، ایثار و تقرّب به خدا و میدان علم و پژوهش و عمل، تلاش خواهیم کرد و حضوری آگاهانه و دلسوزانه برای شکل گیری امتی الهی و پرفروغ در این عرصه مهم خواهیم داشت.

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران دفاع مقدس پیامبر اکرم رهبر معظم انقلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران دفاع مقدس پیامبر اکرم رهبر معظم انقلاب عراق انقلاب اسلامی ایران دفاع مقدس پیامبر اکرم رهبر معظم انقلاب بسیج جامعه زنان کشور انقلاب اسلامی پیامبر اکرم رهبر معظم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۶۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، متن بیانیه مشترک مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در حمایت از اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: ولْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ¹

«کرامت و ارزش والای انسان و آزادی توأم با مسئولیت او در برابر خدا» ² پیام سعادت بخش و مشترک همه ادیان توحیدی است که بر تارک میثاق ملی ملت مؤمن ایران اسلامی می‌درخشد.

فتنه‌ها و تلاش‌های دشمنان انقلاب اسلامی پیوسته این کرامت و آزادی مقید را مورد هدف مستقیم و غیرمستقیم خود قرار داده و می‌دهند و با زدودن عفت و پاکدامنی، در محور فتنه‌ها و تلاش‌های خود پاکدامنی زنان را نشانه رفته اند.

«ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی» ³ اولین و مهم‌ترین وظیفه دولت جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی است که امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در قالب «طرح نور» با تکیه بر تجارب گذشته و پختگی و سنجیدگی و دقت عمل بیش از پیش تلاش برای تأمین «محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» در جامعه را مأموریت خود تعریف کرده است.

حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها براساس رسالت ذاتی، وظیفه‌ی شرعی و قانونی و مسئولیت اجتماعی حمایت همه جانبه از تحقق این مهم و رفع کاستی‌های گذشته را تکلیفی اجتماعی دانسته و همچون آحاد دیگر ملت ایران اسلامی خود را در تلاش و حمایت از تحقق این هدف مقدس سهیم می‌دانند.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران

جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها

۱_ سوره آل عمران آیه ۱۰۴

۲_ بند ۶ اصل دوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

۳_ بند یک اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

کد خبر 6088409

دیگر خبرها

  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم
  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • ۱۰۰درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی است
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب‌شرقی و جنوب کشور/ افزایش دمای هوا در نوار غربی
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرقی و جنوب کشور / دمای هوا در نوار غربی افزایش می‌یابد
  • انقلاب اسلامی بر دنیا تاثیر گذاشته است
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی