Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان همدان با بیان اینکه مجازات اخلال در تأمین مایحتاج مردم مساوی است با فساد فی‌الارض گفت: در زمینه احتکار تا کنون تعدادی پرونده تشکیل و در مرحله پیگیری و بررسی است.

حسن خانجانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهارکرد: در قانون پیش‌بینی شده افرادی که به قصد اخلال در امور عمومی جامعه محتکران در حجم عمده در حدی که مایحتاج عمومی مردم تحت شعاع قرار گیرد مشمول مجازات فساد فی‌الارض خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه گرانفروشی و احتکار واحدهای صنفی در مرحله اول به عهده تعزیرات حکومتی است افزود: غیر از واحدهای صنفی نیز اگر فردی انباری ایجاد کند و اموال عمومی را در آنجا احتکار کند توسط دادسراها و مراجع قضایی پیگیری و رسیدگی خواهد شد.

دادستان همدان با اشاره به اینکه تا کنون تعدادی پرونده در زمینه احتکار در همدان تشکیل شده است تصریح کرد: در این راستا می‌توان به کشف ۵۰۰ تن برنج در ملایر و ۱۰ هزار ژل ضدعفونی کننده در همدان اشاره کرد.

انتهای پیام/89033/

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان برنج احتکار گرانفروشی دادستان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۶۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی چیست؟

سردار تقی مهری درباره مجازات اقدامات مجرمانه برای معافیت از سربازی گفت: برابر ماده ۶۰ قانون جرایم و مجازات خدمت وظیفه عمومی کسانی که با ارتکاب اعمالی چون جعل شناسنامه، مهر، امضا، کارت پایان خدمت، کارت معافیت، استفاده از شناسنامه دیگران، اعمال نفوذ، شهادت کذب، گواهی خلاف واقع، مکتوم داشتن حقیقت، اخذ رشوه یا فریب دادن مشمول موجبات معافیت خود یا دیگران را از خدمت وظیفه عمومی فراهم سازند، به اتهام آنان در دادگاه صالحه رسیدگی شده و با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به حبس تعزیزی از یکسال تا پنج سال محکوم می‌شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا، ادامه داد: چنانچه تقلب یا جعل و یا دریافت رشوه تاثیری در وضعیت مشمول نداشته باشد، مرتکبان با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به انفصال از یکسال تا ۱۰ سال از خدمات دولتی و ضبط رشوه به عنوان جریمه و شش ماه تا سه سال حبس محکوم خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • لبه تیغ
  • شناسایی واحدهای صنفی فاقد مجوز با الکترونیکی شدن مجوزها
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی چیست؟
  • دارندگان واحدهای صنفی بخوانند /دریافت این شناسه الزامی است
  • تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان
  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه آتش سوزی امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • همه واحدهای صنفی باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • کد یکتا برای واحدهای صنفی اجباری است
  • همه واحدهای صنفی باید کد یکتا خود را دریافت کنند