Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: محمدهادی ناصح مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهریار امروز در جلسه کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا در محل فرمانداری شهرستان شهریار اظهار داشت: طبق آخرین آمار موجود در خصوص وضعیت ویروس کرونا در شهرستان شهریار، ۱۰ مورد مثبت و قطعی ابتلا به کرونا و ۲ نفر نیز فوتی از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شهرستان شهریار مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مهم‌ترین راهکار مقابله با این ویروس آموزش همگانی است که این موضوع با تلاش همکاران بنده در شبکه بهداشت و درمان با همکاری سایر نهادها در سطح عمومی و ادارات شهرستان شهریار در حال انجام است و آمادگی آن نیز وجود دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهریار بیان داشت: طی تشکیل کمیته بررسی اپیدمیولوژیک ویروس کرونا با دستور وزیر بهداشت گفته شده است که بر اساس تمهیدات انجام شده میزان سرایت بیماری ۵۰ درصد کاهش یافته است و لذا در صورت ادامه تمهیدات عدد  ابتلا از فرد مبتلا به زیر ۱ کاهش یاید.

ناصح گفت: با اعلام سامانه از سوی وزارت بهداشت اطلاعات لازم از سوی سامانه برای هر شخص اخذ می‌شود و بر اساس تحلیل میزان خطرپذیری به فرد مبتلا می‌شود.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی موجود، انتظار انجام و نظارت تمامی اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه از شبکه بهداشت و درمان امری خارج از توان ماست و نیاز به بسیج و مشارکت همگانی دارد و هر شخص و نهادی باید به اندازه سهم خود مشارکت کند.

 

اولین فوتی ناشی از کرونا در کردستان تایید شد/ابتلای قطعی ۲۲ نفر به کرونا در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از فوت یک نفر براثر ابتلای به کرونا در شهرستان سقز خبر داد.

فرزین رضاعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: از ۱۷۴ نمونه ارسالی برای آزمایش و تست کرونا ویروس در استان، ۲۲ نفر آنان مثبت و ۶۸ نفر تا این لحظه منفی اعلام شده است.

وی با بیان اینکه از کل موارد مثبت کرونا ویروس در استان ، ۱۲ نفر در بیمارستان سقز بستری است، افزود: در بیمارستان بانه ۵ نفر در سننندج ۲ مورد، در قروه یک نفر، مریوان یک نفر و در دیواندره یک نفر شناسایی و بستری شده‌اند‌.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در مورد تعداد متوفیان بدلیل ابتلا به کروناویروس در استان هم گفت: طبق آزمایشات انجام گرفته، یک مورد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در استان به ثبت رسیده که در شهر سقز بوده است.

رضاعی ادامه داد: مهمترین راه پیشگیری و کنترل کروناویروس، رعایت آداب بهداشتی و کاهش مواجهات فردی است.

وی عنوان کرد: همه این بیماران در بخش‌های ایزوله مراکز درمانی تابعه دانشگاه بستری و تحت مراقبت قرار دارند و خانواده‌های آنان نیز تا مشخص شدن وضعیت بیماری قرنطینه هستند.

رضاعی رعایت اصول بهداشتی برای پیشگیری از کرونا ویروس را ضروری اعلام کرد و گفت: تا حد ممکن از تجمع در مکان‌های عمومی خودداری کنید.

به گزارش فارس، تاکنون سه نفر مشکوک به کرونا در شهرستان سقز فوت شده‌اند که مثبت‌بودن کرونایی یکی از این سه مورد تایید شده است.

تعداد موارد مثبت کرونا در کرمان به ۱۸ نفر رسید / بهبودی ۲ بیمار

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌ها و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به به مثبت شدن تست کرونای سه نفر دیگر در کرمان گفت: در حال حاضر تعداد موارد مثبت کرونا در استان به ۱۸ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی شفیعی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تست کرونای سه نفر دیگر در استان کرمان مثبت شده است که بر این اساس ۱۸ نفر مبتلا به کرونا در کرمان داریم.

وی گفت: از سه مورد مبتلای جدید یک نفر در بم، یک نفر در رفسنجان و یک نفر در شهربابک بستری هستند.

شفیعی عنوان کرد: یکی از این افراد مرد ۲۳ ساله اهل شهرستان بم است؛ او سابقه سفر به یکی از استان‌های با شیوع بالا داشته ضمن اینکه در ستادهای انتخاباتی هم فعال بوده است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌ها و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان مورد دیگر را مرد ۴۴ ساله در شهرستان رفسنجان ذکر و تصریح کرد: این فرد هفته گذشته به یکی از استان‌های دیگر سفر کرده است.

وی عنوان کرد: سومین مورد هم یک مرد سالمند از شهرستان شهربابک است که به یکی از شهرهای با شیوع بالا سفر داشته است؛ این فرد هم در ستادها انتخاباتی فعالیت داشته است.

شفیعی گفت: از مجموع ۱۸ نفر مبتلا به کرونای استان کرمان دو نفر بهبود پیدا کرده اند، یک نفر در آی سی یو و مابقی در بخش تنفسی معمولی بستری هستند.

 

ادارات استان البرز روز شنبه تعطیل شد
رئیس ستاد مدیریت کرونا استان البرز گفت: به جز دستگاه‌های درمانی و خدمات‌رسان، ادارات این استان روز شنبه ۱۷ اسفند تعطیل هستند.

به نقل از روابط عمومی استانداری البرز،علی درویش پور در نشست خبری ستاد مدیریت کرونا استان البرز اظهار داشت: این تصمیم بنا به درخواست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز و تصمیم اعضای کمیته مدیریت کرونا با موافقت استاندار البرز اتخاذ شده است.

وی افزود: به جز دستگاه های درمانی و خدمات رسان، ادارات این استان روز شنبه 17 اسفند تعطیل هستند.

وی در ادامه از مردم خواست تا درایام تعطیل از هرنوع تردد درسطح شهرهای استان البرز خودداری کنند و اجازه دهند تا نیروهای خدمات رسانی بتوانند درشرایط بهتری به ضدعفونی و گندزدایی معابر و خیابانها بپردازند.

 

مرگ اولین بیمار مبتلا به کرونا در شهرستان سقز تایید شد
دانشگاه علوم پزشکی کردستان مرگ نخستین بیمار مبتلا به کرونا در شهرستان سقز را تایید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر دانشگاه علوم پزشکی کردستان مرگ یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان سقز را تایید کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به خبرنگار مهر گفت: بر اساس آزمایش های صورت گرفته از مرگ مشکوک افراد مبتلا به ویروس کرونا متاسفانه ظهر امروز پنجشنبه مرگ یکی از افراد مبتلا به این ویروس تایید شده است.

آرزو فلاحی ادامه داد: تا ظهر امروز ساعت ۱۴ در استان کردستان ۱۷۴ نمونه آزمایش افراد مشکوک مبتلا به ویروس کرونا صورت گرفته است.

وی افزود: تاکنون و بر اساس نتایج آزمایش های مشخص شده ۲۲ نفر مبتلا به ویروس کرونا در سطح استان کردستان شناسایی شده و نتیجه آزمایش ۶۸ نفر نیز منفی بوده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از مجموع ۲۲ مبتلا به کرونا در استان کردستان سقز 12، بانه 5، سنندج یک، کامیاران یک، قروه یک، مریوان یک و دیواندره یک نفر مبتلا شناسایی شده و هم اکنون بستری هستند.

تعداد مبتلایان به «کرونا» در لرستان به ۳۰ نفر رسید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تا پایان روز ۱۴ اسفندماه، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان به ۳۰ نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا نیکبخت امروز پنجشنبه در سخنانی با بیان اینکه تا کنون ۳۵۷ نمونه از افراد مشکوک به کرونا به تهران ارسال شده است، اظهار داشت: از این تعداد، ۲۰۹ جواب به استان واصل شده که ۱۷۹ مورد منفی و ۳۰ مورد مثبت بوده است.

وی خاطر نشان کرد: موارد مثبت مربوط به شهرستان‌های الشتر، خرم آباد، دورود، بروجرد، چگنی، ازنا و کوهدشت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه از شهروندان می‌خواهیم که در منزل بمانند و توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند، تصریح کرد: امیدواریم با این اقدامات شاهد افزایش موارد مثبت نباشیم.

 

۲۵۰ بیمار مشکوک به کرونا در استان کرمانشاه از بیمارستان ترخیص شدند
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در استان کرمانشاه گفت: از ۳۲۳ نفر بیمار بستری مشکوک به کرونا در استان کرمانشاه ۲۵۰ نفر ترخیص شده‌اند.

ابراهیم شکیبا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: تا شب گذشته 22 مورد مورد مثبت ابتلا به کرونا در استان به ثبت رسیده که از این تعداد سه نفر فوت شدند.

وی عنوان کرد: 11 مورد از مبتلایان مربوط به شهرستان کرمانشاه، چهار مورد اسلام‌آبادغرب، دو نفر کنگاور، یک نفر هرسین، یک نفر صحنه، یک نفر سنقر و کلیایی و یک نفر گیلان‌غرب است.

شکیبا گفت: از شروع اپیدمی تا ظهر امروز 323 نفر بستری شده‌اند که 250 نفر ترخیص شده و 71 نفر بستری هستند.

شکیبا افزود: با توجه به اینکهپیک بیماری در چند هفته آینده پیش‌بینی می‌شود از مردم انتظار می‌رود جمعه آخر سال، غریبان و مسافرت‌ها را کنسل کنند و در اجتماعات حضور پیدا نکنند و بهداشت فردی را رعایت کنند.

۲ بیمار کرونایی در اردستان از بیمارستان ترخیص شدند
رئیس شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: تا کنون ۲۱ نفر مشکوک به بیماری کرونا ویروس در اردستان تشخیص داده شد که هفت نفر مثبت بوده است.

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از اردستان، ضمن اشاره به آخرین آمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان اردستان اظهار داشت: تاکنون 21 نفر مشکوک به بیماری کرونا ویروس در شهرستان اردستان تست داده‌اند که از این تعداد هفت نفر آزمایش‌های آنان مثبت بوده که یک نفر از آن‌ها فوت کرده است.

وی ضمن اشاره به آمار افراد مبتلایان جدید به ویروس کرونا در شهرستان اردستان افزود: از این تعداد سه نفر آن جدید هستند که افرادی با سن‌های 86، 45 و 68 سال بوده بهنحوی که دو نفر آقا و یک نفر خانم هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان ضمن اشاره به وضعیت افراد مبتلا و آمار بهبودیافتگان در این شهرستان گفت: افراد جدیدی که آزمایش آنان مثبت اعلام شده یک نفر از شهر اردستان که در اصفهان بستری است و یک نفر از روستای کچورستاق و یک نفر نیز از شهر مهاباد بوده و دو نفر نیز با طی شدن روند درمان بهبود پیدا کرده‌اند.

وی ابراز داشت: توسط شبکه بهداشت و درمان اردستان ابلاغیه به بهورزان روستاها صادر شد تا با همکاری دهیاری ها از ورود افراد غریبه و غیر بومی به روستاها تا اطلاع بعدی جلوگیری کنند و در صورت که فردی از روستاها با علائم این بیماری وجود داشت با آموزش‌هایی که فرا می‌گیرند در منزل قرنطینه شوند.

منبع: فردا

کلیدواژه: اخبار کرونا ایران دانشگاه علوم پزشکی کردستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرونا در شهرستان سقز ویروس کرونا در شهرستان مبتلا به ویروس کرونا شبکه بهداشت و درمان مبتلا به کرونا ویروس کرونا کرونا در استان شهرستان اردستان شهرستان شهریار استان کرمان ویروس در استان مشکوک به کرونا ابتلا به کرونا کرونا ویروس مدیریت کرونا افراد مبتلا استان البرز بستری هستند موارد مثبت نفر مبتلا مورد مثبت یک نفر روز شنبه تایید شد یک نفر نفر نیز شده اند بر اساس ۱۸ نفر سه نفر دو نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۶۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه جا نه، در این یک فقره اما حق با بهروز افخمی بود!

   عصر ایران؛ مهرداد خدیر- با اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری و تقلیل ساعات کار هفته از 44 ساعت به 40 ساعت بحث اضافه شدن یک روز تعطیل دیگر جدی شد و اتاق‌های بازرگانی به تکاپو افتادند و خواستار آن شدند این تعطیلی روز شنبه باشد تا جمعه و شنبه تعطیل باشند زیرا اگر قرار بر تعطیلی پنج‌شنبه‌ها باشد رابطه کاری ایران با دیگر کشورها بیشتر قطع خواهد بود.

  در حالت فعلی شنبه‌ها و یکشنبه طرف‌ها تجاری تعطیل‌اند و جمعه هم ما و در عمل نیز پنج‌شنبه‌ها تق و لق است و از 7 روز هفته 3 روز باقی می‌ماند!

  منطق اقتصادی و تجاری می‌گوید شنبه‌ها اما چون شنبه روز تعطیل و فراغت یهودیان است قبلا هم نوشتم حساسیت ایجاد می‌شود چرا که در 10 فرمان موسای پیامبر هم آمده که 6 روز کار کن و روز هفتم هیچ کاری انجام نده و به فراغت بگذران زیرا خداوند (یهوه) جهان را در 6 روز آفرید و روز هفتم به استراحت پرداخت.

  پدرام سلطانی فعال بازرگانی در نکته سنجی جالب توجهی گفته اشتراک با صدها میلیون مسلمان که جمعه و شنبه تعطیل‌اند نادیده گرفته شده و همۀ نگاه‌ها به 15 میلیون یهودی است که شنبه‌ها تعطیل‌اند.

  یک بار از بهروز افخمی که مواضع شاذ امروز را نداشت رسیدم در کمیسیون فرهنگی مجلس (ششم) برای سینما چه می کنید؟ به طعنه و خارج از مصاحبه رسمی گفت کار من این است که به صرافت قانون نویسی برای سینما نیفتند چون قانون با خواست شما شروع می‌شود ولی در ادامه آن قدر اضافه و پیرایه و تبصره به آن می‌بندند که به قانون دیگری بدل می‌شود!

  روشن است که دولت ابراهیم رییسی که نه گفتمان اختصاصی دارد نه ابتکار ویژه نمی‌تواند تصمیم بگیرد. خود رییس جمهور هم تنها ادبیات رسمی را تکرار می‌کند و تقریبا در هیچ زمینه‌ای نظر مستقل ندارد چون با این حال و هوا بیگانه است و ۴۰ سال در دستگاه قضایی با باید و نباید سپری کرده به عکس احمدی‌نژاد که ابتکارات خاص خود را داشت یا روحانی که کلید مشکلات را در دیپلماسی می جست یا خاتمی که در توسعه سیاسی و تعادل گفتمان های اقتصادی.

  پس این انتظار که دولت رییسی بتواند به تصمیمی درباره پنج شنبه یا شنبه یا هر تصمیم مهم دیگر برسد خطاست. مجلس هم اعلام مراعا کرده یعنی بلاتکلیف. در این فضا روزنامه شهرداری تهران در راستای ماموریت مصرح خود به این موضوع ورود کرده و دو روز پنج شنبه و جمعه را مذهبی و مناسب تعطیل اعلام کرده و شنبه را طبعا مردود دانسته است.

  به این موضوع خیلی پیش‌تر پرداخته بودم و قابل حدس بود اما غرض این است که در حالی که بحث سینمایی نیست ناگهان بگوبم حق با بهروز افخمی بود! افخمی متاخر را نمی‌گویم که زیاده از حد بانمک و شور شده. همان افخمی اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ منظور است که یک چند از پشت دوربین برخاست و بر کرسی نمایندگی مجلس نشست. همین که گفته بود برخی موضوعات اگر قانون نداشته باشند بهتر است یا دست کم مسکوت بمانندچون می خواهی ابرو درست کنی چشم کور می شود و حالا حکایت افزودن تعطیلی پنج شنبه هاست که طبعا برای کارمندان شیرین تر است ولو در برخی ادارات و شرکت ها اجرا شده اما بازرگانان به دنبال شنبه بودند و حالا می بینند پنج شنبه هم دارد اضافه می شود.

  در عرصه ای دیگر خانم کولایی هم درباره رژیم حقوقی دریای خزر همین دیدگاه را داشت که چون به جای اتحاد شوروی و در ساحل خزر با ۴ کشور طرف هستیم وضعیت فعلی که رژیم حقوقی نهایی نشده به نفع ماست.

  بله. گاهی می خواهی ابرو درست کنی و چشم کور می شود و احتمالا اتاقی ها حالا این  حس را دارند. خوش به حال آقای رییسی که موضع خاصی ندارد و در همین سفر پاکستان و سریلانکا همه جا یک حرف را مدام تکرار می کرد. با این وصف باید دید مراعای مجلس و نظر شهرداری به کجا می رسد تا یادمان بیاید حق با بهروز افخمی بود. گاهی دست نزنی بهتر است. مثل قانون بودجه که احمدی نژاد دیر به مجلس ارایه می داد تا کمتر دست کاری کنند و یک بار هم با سی‌دی خالی آنان را دست انداخت!

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تعطیلی شنبه‌ها به‌جای پنج‌شنبه‌ها؛ چرا احتمال مخالفت قم زیاد است؟

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • ‏‬زورآزمایی «شنبه» و «پنجشنبه» بر سر تعطیلی
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • برای افزایش تعطیلات هفتگی کار کارشناسی نشده است
  • همه جا نه، در این یک فقره اما حق با بهروز افخمی بود!
  • آثار مثبت احیای واحد های تعطیل بیش از سرمایه‌گذاری‌ های جدید است
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شنبه محبوب، پنجشنبه مغموم
  • نظر دولت در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها چیست؟
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن