Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@09:42:00 GMT

پیش بینی قیمت مسکن برای سال ۹۹

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۵۶۶۳۵

پیش بینی قیمت مسکن برای سال ۹۹

خبرگزاری فارس:ئسخنگوی کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه دولت همانند سال 96 و 97 که بازار مسکن را رها کرد سال آینده نیز این اقدام را انجام دهد سال 99 نیز شاهد تلاطمات بازار خواهیم بود، گفت:همکاری بانک ها در طرح اقدام ملی مسکن کم است.

صدیف بدری با اشاره به اینکه عملکرد دولت در بخش مسکن چندان مطلوب نبوده است گفت:اگر دولت مثل سال 96 و 97 بازار مسکن را رها کند شک نکنید که بازار مسکن دچار تلاطم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سئوال که دولت چه اقدامی باید انجام دهد که تلاطم در بازار مسکن به حداقل برسد تاکید کرد:دولت باید از هم اکنون به فکر تامین مصالح ساختمانی با کیفیت و با قیمت ارزان باشد چرا که اگر این اقدام را کنترل نکند قیمت تمام شده مسکن رو به افزایش خواهد گذاشت و در نتیجه قیمت ها گران تر می شود.

بدری ادامه داد:اینکه گفته می شود قیمت مسکن در سال ۹۹ جهشی افزایش خواهد یافت حربه ای روانی از سوی سوداگران برای تنش آفرینی در بازار مسکن است چرا که آنها به خوبی می دانند که سود آن ها در بروز تلاطم در بازار است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این سئوال که میزان و آمار معاملات مسکن در چند روز گذشته افزایش یافته است گفت: متأسفانه برخی سودگران و دلالان به صورت هماهنگ شده و یکپارچه بازی روانی جدیدی را در جامعه به راه انداخته اند، آنها اخیرا مطرح کرده اند که قیمت مسکن به تأثیر از بازارهای اقتصادی دیگر در سال آینده افزایش خواهد یافت.

بدری خاطر نشان کرد:به هر حال تولید مسکن از تقاضا سالهاست که عقب مانده است بطوریکه اگر سالانه به یک میلیون واحد مسکونی نیاز باشد تنها 400 هزار مسکن تولید شده است و این آمار نشان می دهد که تا چه حد کشور از انباشت تقاضا در بخش مسکن رنج می برد.

وی با بیان اینکه تولید 400 هزار مسکن در طرح اقدام ملی مسکن تا حدودی می تواند عرضه را تقویت کند اظهار داشت:اگر دولت خود را به بی توجهی و بیخیالی نسبت به بازار مسکن بزند بدون شک سال آینده بازار مسکن دچار تلاطم خواهد شد.

*قیمت مسکن در سال آینده افزایش چندانی نخواهد داشت

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه قیمت مسکن در سال آینده افزایش چندانی نخواهد داشت و در حد نرخ تورم خواهد بود گفت:قیمت مسکن در سال آینده افزایش چندانی نخواهد داشت، زیرا قیمت ها در بازار مذکور به میزان حداکثری افزایش یافته و در این شرایط بازار دیگر کشش افزایش قیمت ها را نخواهد داشت. افزایش قیمت مسکن موجب تشدید رکود در بازار مسکن خواهد شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: بازار مسکن قیمت مسکن سال 99 سال آینده افزایش قیمت مسکن در سال بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۶۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش‌های متعدد اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ رهن و اجاره «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ رهن و اجاره مسکن در «منطقه ۱۸» تهران را بررسی کنیم.

یک آپارتمان ۱۱۰ متری دوخوابه در منطقه ۱۸ محله «تولید دارو» تهران با پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان ودیعه و کرایه ماهیانه ۱ میلیون تومان قابل اجاره و این واحد ساخت (۱۳۹۹) است.

همچنین برای رهن کامل یک واحد آپارتمان ۸۵ متری دوخوابه، ۲ سال ساخت در منطقه ۱۸ محله «شهرک فردوس» تهران، نیازمند ۶۰۰ میلیون تومان ودیعه و ماهانه ۱۰۰ هزار تومان اجاره خواهید بود.

قیمت خرید واحدهای دیگر در «منطقه ۱۸ تهران» را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۸) متراژ ساختمان قیمت اجاره (تومان) قیمت رهن (تومان)
ابراهیم‌آباد ۶۰ ۷,۰۰۰,۰۰۰ ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بهداشت ۷۸ ۹,۰۰۰,۰۰۰ ۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تولید دارو ۸۰ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
خلیج‌فارس ۸۰ ۶,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سعید آباد ۹۰ _ ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاد آباد ۸۵ _ ۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک امام خمینی (ره) ۷۵ ۵,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک فردوس ۸۵ ۱۰۰,۰۰۰ ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک مسلمین ۷۳ ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک ولیعصر ۷۰ ۷,۰۰۰,۰۰۰ ۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کوی هفدهم شهریور ۸۵ _ ۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
یافت‌آباد جنوبی ۸۵ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کد خبر 6087738 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • عقبگرد در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • رهاشدگی قیمت ها در بازار اجاره بها و رهن مسکن
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است