Web Analytics Made Easy - Statcounter

«دومینیک راب» روز پنجشنبه در حساب رسمی توییتری خود نوشت: انگلیس و عربستان با تعدادی از چالش‌های مشترک در زمینه روند صلح یمن و تغییرات آب و هوایی مواجه هستند.

وی با اشاره به دیدارش با «فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر امور خارجه و «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی ابراز امیدواری کرد که دو کشور در این دو زمینه‌ ، همکاری‌ نزدیک‌تری با یکدیگر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه انگلیس دیروز (چهارشنبه) برای دیدار با مقام‌های سعودی و رایزنی پیرامون بحران انسانی در یمن و تحولات منطقه وارد ریاض شد.

به گزارش وزارت امورخارجه انگلیس، راب در این سفر قرار است با «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی یمن و شمار دیگری از مقامات سعودی در ریاض ملاقات کند.

این گزارش می‌افزاید که وزیر امور خارجه انگلیس به تلاش‌های دیپلماتیک برای برقراری صلح در یمن ادامه داده و سعی خواهد کرد تا از این فرصت برای راه حل سیاسی در یمن استفاده کند.

عربستان و امارات از فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کردند.

بر اثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته شده و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

انگلیس از زمان آغاز جنگ یمن مجوز فروش حدود ۶ میلیارد پوند سلاح به عربستان سعودی را صادر کرده و در آموزش نیروهای سعودی نقش جدی داشته است. 

«اندرو اسمیت» سخنگوی پویش علیه تجارت اسلحه انگلیس می‌گوید تا زمانی که راب و همکارانش به حمایت تسلیحاتی از رژیم دیکتاتوری عربستان ادامه می‌دهند، شایستگی پیگیری بحران یمن را ندارند. این معاملات تسلیحاتی، غیر اخلاقی است و بر اساس حکم دادگاه، غیر قانونی است.

وی در گفت وگو با نشریه ایندیپندنت دولت انگلیس را به نادیده گرفتن حقوق مردم متهم کرد و گفت: تنها از طریق تحریم معاملات تسلیحاتی می‌توان تأثیر مثبتی در بحران یمن گذاشت.

برچسب‌ها عادل الجبیر یمن ریاض انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عادل الجبیر یمن ریاض انگلستان عربستان یمن عربستان یمن یمن یمن یمن عربستان امارات آمریکا یمن یمن عربستان عربستان یمن یمن عادل الجبیر یمن ریاض انگلستان خارجه انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۷۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت کامرون با شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی

وزیر خارجه انگلیس گفت: شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود انگلیس نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس گفت: افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی باعث قطع روابط دیپلماتیک با ایران شده و به سود انگلیس نیست.

وی افزود: وقتی از پلیس، سرویس‌های اطلاعاتی و دیگران می‌پرسم که آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است.

گفتگوی ترامپ و دیوید کامرون در مورد موضوعات مهم بین‌المللی

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • چراغ سبز لندن به تداوم همکاری‌های تسلیحاتی با اسرائیل
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • مخالفت کامرون با شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی