Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- آخرین نتایج از انتخابات درون حزبی آمریکا در ۱۴ ایالت موسوم به سه شنبه بزرگ با پیشتازی جو بایدن پایان یافت. تاریخ انتشار: 20:00 - 15 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۳۱۷۵

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ انتخابات موسوم به «سه شنبه بزرگ» روز سه شنبه، ۱۳ اسفند ماه، به طور همزمان در ۱۴ ایالت آمریکا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اتمام شمارش آرا در این رقابت بزرگ، «جو بایدن»، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا، با کسب بیشترین آرا، پیشتاز این رقابت‌ها شد.

بر اساس نتایج اعلام شده، جو بایدن با کسب ۴۷ درصد از آرا و ۵۶۶ نماینده، در جایگاه نخست قرار گرفت.

«برنی سنذرز»، سناتور ایالت «ورمونت» آمریکا که در رقابت‌های پیشین پیشتاز بود در این رقابت ۴۱ درصد آرا و ۵۰۱ نماینده را از آن خود کرد و در جایگاه دوم قرار گرفت.

«الیزابت وارن» نیز ۵ درصد آرا و ۶۱ نماینده را به خود اختصاص داده و در جایگاه سوم قرار گرفت.

رقابت های درون حزبی سه شنبه بزرگ در ایالت های «آلاباما»، «آرکانزاس»، «کالیفرنیا»، «کلرادو»، «مین»، «ماساچوست»، «مینه‌سوتا»، «کارولینای شمالی»، «اوکلاهما»، «تنسی»، «تگزاس»، «یوتا»، «ورمونت» و ویرجینیا برگزار شد.

 

بیشتر بخوانید:

انتخابات درون حزبی آمریکا جهش بلند «جو بایدن» برای نامزدی دموکرات‌ ها در انتخابات ۲۰۲۰

 

در پی برگزاری این رقابت بزرگ، «مایکل بلومبرگ»، شهردار سابق نیویورک و میلیاردر سرشناس آمریکایی، انصراف خود را از ادامه رقابت ها برای کسب نامزدی شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد.

بلومبرگ اعلام کرد که به نفع جو بایدن از رقابت خای انتخاباتی کناره گیری کرده است.

برنی سندرز نیز که تا پیش از سه شنبه بزرگ پیروز بلامنازع رقابت‌های درون حزبی دموکرات‌ها بود، در ایالت‌های «ورمونت»، «کلرادو»، «یوتا» و «کالیفرنیا» پیروز شد. کالیفرنیا به دلیل داشتن ۴۱۵ نماینده انتخاباتی مهم‌ترین ایالتی است که در «سه شنبه بزرگ»، رای گیری رقابت‌های درون حزبی در آن برگزار شد.

رقابت‌های درون حزبی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در هر ۵۰ ایالت این کشور با هدف تعیین نامزد‌های نهایی دو حزب دموکرات و جمهوریخواه برگزار می‌شود.

این رقابت‌ها که امسال از سوم فوریه (۱۴ بهمن) آغاز شد تا هفتم ژوئن (۱۸ خرداد ۱۳۹۹) ادامه خواهد داشت. در نهایت نامزدی که ۱۹۹۱ رای نماینده انتخاباتی را به دست بیاورد، نامزد نهایی حزب برای انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود که در ماه جولای (اواخر تیر ۱۳۹۹) معرفی می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا سوم نوامبر (۱۳ آبان ۱۳۹۹) برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا تحولات بین الملل انتخابات درون حزبی آمریکا انتخابات ریاست جمهوری رقابت های درون حزبی سه شنبه بزرگ رقابت ها جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۷۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدعباسی: بزرگ‌ترین رؤیایم بازی در فینال جام جهانی فوتسال است

بازیکن تیم ملی فوتسال گفت: یکی از بزرگ‌ترین آرزوها و رؤیاهای من بازی در فینال جام جهانی است؛ مطمئن باشید تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که این مهم رقم بخورد.

سید احمد عباسی در گفت و گو با ایسنا درباره قهرمانی ایران در جام ملت‌های فوتسال آسیا، اظهار کرد: مسابقات در سطح بالایی برگزار شد البته ما بازی‌ها را خوب شروع نکردیم اما خیلی عالی این رقابت‌ها را به پایان رساندیم. پله پله پیش رفتیم و بهتر شدیم و توانستیم به فینال برسیم و تیم تایلند را مقابل ۱۲ هزار هوادار خود شکست دهیم.

وی ادامه داد: به تایلند اصلاً فرصت ندادیم در بازی فینال سر خود را بالا نگه دارد و این تیم را در فینال با اختلاف سه گل شکست دادیم. کار بزرگی انجام دادیم زیرا فوتسال آسیا واقعاً پیشرفت کرده است.

این بازیکن تیم ملی فوتسال ایران خاطرنشان کرد: جام جهانی فوتسال بسیار نزدیک است و امیدوارم حمایت‌ها از تیم ملی بیشتر شود و مسئولان فکری کنند.

او درباره آقای گلی خود در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، عنوان کرد: آقای گلی ام را به خانواده‌ام تقدیم می‌کنم که در دوران ورزشیم بسیار از من حمایت داشتند و هر جایی که من می‌خواستم کم بیاورم کنارم بودند. مدال و جام قهرمانی  این دوره از رقابت‌ها را نیز به مردم عزیزمان تقدیم کردم.

وی درباره جام جهانی فوتسال، گفت: تلاشمان را می‌کنیم که روی سکو برویم البته تلاش من حضور در بازی فینال است و یکی از بزرگترین آرزوها و رویای من بازی در فینال جام جهانی است. مطمئن باشید تمام تلاشمان را می‌کنیم که این مهم رقم بخورد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بحران کودک‌همسری در آمریکا
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • احمدعباسی: بزرگ‌ترین رؤیایم بازی در فینال جام جهانی فوتسال است
  • گردباد در آمریکا/ ۵ نفر کشته و ۱۳۰ تَن زخمی شدند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود