Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از بیست سال، روایت مردی به نام سلیم است که عاشق بانویی به اسم راحیل شده و حضرت مولا، آن زیباترین سروده هستی، چنان در قلب سلیم فرو می‌رود که می‌میرد و آنگاه مست می‌شود و انگور می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، همان‌طور که بزرگ‌ترین آموزگار آدمیان، تاریخ است، بی‌گمان ناکام‌ترین معلم هم خودِ اوست، اگر آموزه‌هایش را درس می‌گرفتیم، امروز شکم سیران، خانه‌ها را کوخِ پر از رنج و خونِ فقیران نکرده بودند و گرسنه‌ها برای حفظ وضع موجود، زیر بار تکبر ثروتمندان، کمر تواضع خم نمی‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حاکمان و حکومت‌ها، گاه عادل و گاه ظالم بودند، مردمان، زمانی بردگی پذیر بودند و گاهی آزادی‌طلب، اما این نامهربانی‌ها و آن مهر افروزی ها، همه از یک سرچشمه جوشیدند و در یک دامان دفن شدند، بله! تاریخ مادری است با فرزندانی به پهنای اولین آدم و آخرین انسان، وحشی‌ترین پادشاهان و به‌اصطلاح، متمدن‌ترین تمدن‌ها.

تاریخ مثل دریایی می‌ماند که قسمتی،‌ آن‌قدر تاریک، سیاه و نانوشته است که دیده نمی‌شود و بخشی آن‌قدر روشن و سفید که بیننده را زحمتی در یافتنش نیست و تاریخ اسلام از گاه‌های روشنی است که به خوبی در کتاب‌ها روایت‌شده است.

شخص نبی اکرم (ص) و حرکت جهانی ایشان، سپس ماجرای خلافت و... به‌قدری روشن و مستند است که هیچ محققی را توان تردید در آن‌ها نیست، همین‌قدر روشن و بی‌اندازه مهم! حوادثی که دوران حدود شصت ساله نخست اسلام به کتاب تاریخ افزود، به‌راحتی خلاصه‌ای از ابتدا تا انتهای کتاب تاریخ بشر است.

پس از بیست سال، عاشقانه‌ای  دل‌فریب و سوداگر

بهترین مردمان در مواجه با بدترین آن‌ها، تصمیمات و حرکات تاریخ‌ساز خاکستری‌ها، سکوت‌ها و مبارزات نمایندگان خدا در مقابل شیطان‌صفت، همه دکترای تاریخ و مهندسی بصیرت است.

رمان «پس از بیست سال»، تاریخ خلافت امیرمؤمنان (ع)، سپس عاشورای حسینی را از زبان مردی به نام سلیم که عاشق بانویی به اسم راحیل است روایت می‌کند، حضرت مولا آن زیباترین سروده هستی، چنان در قلب سلیم فرو می‌رود که می‌میرد و آنگاه مست می‌شود و انگور می‌دهد.

علی(ع)، یک تاریخ را مدهوش خویش کرده، شراب شده و به حلقِ خلق ریخته، عدالت علی (ع)، خدا را به تحسین در آورده، چه رسد به سلیم، وقتی آن عدالت ورزی‌های انسانیت نواز را می‌بیند.

عشوه‌های هنری و لالایی‌های متن، دل‌فریب و سوداگر است،‌ اما نکند تو را از محتوا دور کند!
ای که در کوچه معشوقه ما می‌گذری/ بر حذر باش که سر می‌شکند دیوارش
این رمان فوق‌العاده، در حدود 700 صفحه به نگارش آمده، 700 صفحه‌ای که نشاط 7 هزار صفحه‌ای هدیه می‌کند و خستگی 7 صفحه‌ای هم ندارد.

برشی از کتاب:
ابوهریره که به زبان آمده بود گفت «ای مردم، امیر این کاخ را نه برای لذت نفس خویش، بلکه برای نشان دادن شوکت و عظمت اسلام در برابر رومیانی که همسایه ما هستند ساخته است، مسلمانان نباید خویش را خوار کنند».

ابوذر پاسخ داد: پس پیامبر خدا (ص) که در خانه‌ای خشتی می‌زیست، بر حصیر می‌خوابید و شیر بز می‌دوشید، خویش را کوچک می‌کرد؟ صدا از هیچ‌کس برنخواست، ابوذر ادامه داد «ای مردم، آیا رواست که دسته‌ای از حاکمان شب را در کاخ سر کنند و عده‌ای از مردم شب را در بیغوله ها بلولند؟»

سلمان کدیور  جوانی عدالت‌جو و دارای چند نوشته داستانیِ جذاب و مفید و خواندنی، رتبه اول داستان‌نویسی رسول آفتاب، برگزیده جشنواره ملی الف دزفول و...است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ج۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: رمان عاشقانه رمان پس از بیست سال کتاب خوب معرفی کتاب کتاب عاشقانه پس از بیست سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۸۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه اول روزنامه‌های ورزشی ۱۶ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،روزنامه‌های ورزشی یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ به موضوعات مختلف فوتبال پرداخته اند.

دیگر خبرها

  • عاشقانه «نیلگون» با مثلث فروتن، حجار و درخشانی می‌آید
  • مجتهدی فلسفه غرب را در بستر تاریخ غربی و ایران آموزش می‌داد
  • مقهور فریب حاشیه‌سازی‌های دشمن درباره کشف حجاب نشویم
  • رای الیوم: نتانیاهو همه را فریب داده است
  • نیم صفحه اول روزنامه‌های ورزشی ۱۷ اردیبهشت
  • یک جنگ سرد جدید؟ جنگ جهانی سوم؟ / چگونه می توانیم در این «عصر سردرگمی» حرکت کنیم؟
  • حضور ۶۰ ناشر خارجی با ۵۰ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب/ توزیع نقشه جانمایی غرفه‌ها از فردا
  • معنی جالب جنگ زرگری + فیلم
  • صفحه اول روزنامه‌های ورزشی ۱۶ اردیبهشت
  • تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟