Web Analytics Made Easy - Statcounter

«غرس ۹۰ هزار اصله نهال در خراسان شمالی»، «نسخه پیچیده شده برای بانک های خراسان رضوی، شعبات فاروج را پر ازدحام کرد» و «اقامه نماز جمعه ۱۶ اسفندماه در خراسان شمالی لغو شد»، بخشی از تیترهای روز پنج شنبه رو شامل می شود.

خبرگزاری شبستان _ خراسان شمالی؛ شیوع کرونا ویروس، کشور را فرا گرفته که برای پیشگیری از آن در این ایام مدارس تعطیل شد اما در این روزها معلمان سنگر آموزش خود را از مدرسه به خانه تغییر دادند و نگذاشتند دانش آموزان از درس عقب بمانند، هم اکنون فضای مجازی به کلاس درس برای این قشر تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که پیش تر فضای مجازی برای دانش آموزان تهدید به حساب می آمد اما هم اکنون به فضایی برای تعلیم و تربیت تبدیل شده است و بستر آموزش توسط فرهنگیان خلاق، نوآور و مبتکر برای این قشر فراهم شده است.

دیگر همچون سال های گذشته که اگر مدارس تعطیل می شد، درس و آموزش نیز تعطیل می شد نیست بلکه هم اکنون معلمان دست به دست هم داده اند تا کلاس درس را به خانه ها ببرند و در این راستا نیز موفق بوده اند.

هم اکنون در این روزهای تعطیلی مدارس، شماری از معلمان به صورت خودجوش فایل های آموزشی تهیه کرده اند که شامل محتوای درسی می شود و برای دانش آموزان و خانواده ها ارسال می کنند تا آنان در این ایام از درس عقب نمانند.

بیشتر مدارس خراسان شمالی دارای کانال ها و گروه هایی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هستند که بعضا برای اطلاع رسانی و گذاشتن عکس ها و فیلم در ایام خاص و جشن ها محدود شده بود اما در این روزها به کلاس درس تبدیل شده است و معلمان علاوه بر گذاشتن فایل های آموزشی، تکلیف نیز به آنان ارایه می دهند و حتی از دانش آموزان خواسته می شود که تکلیف نوشته شده را نیز برای آنان ارسال کنند.

یکی از معلمان بجنوردی با بیان اینکه هم اکنون تلاش می کنیم تا فضای خانه  را به مدرسه تبدیل کنیم، افزود: با شیوع کرونا در کشور در بین خانواده ها ترس و وحشت ایجاد شد حتی قبل از تعطیلی رسمی، شماری از دانش آموزان در سر کلاس درس حضور نداشتند و حتی در برخی از کلاس ها با حدود 50 درصد دانش آموز کلاس تشکیل می شد.

«فرهاد محمدی» افزود: با شروع تعطیلی رسمی کلاس ها، معلمان نیز به تکاپو افتادند که دانش آموزانشان از درس عقب نمانند و علاوه بر آموزش در رسانه ملی خود محتوای آموزشی تهیه و در کانال ها و گروه ها منتشر می کنند تا به دست تمامی دانش آموزان استان برسد.

وی گفت: معلمان هم اکنون برای اینکه دانش آموزان علاوه بر اینکه در خانه بمانند تا به بیماری مبتلا نشوند تمام تلاش خود را به کار می برند تا آنان درس ها را نیز فراموش نکنند و با توجه به بسترهای فضای مجازی هم اکنون این امر انجام می شود.

یکی از والدین دانش آموزان نیز که حتی چند روزی فرزندش قبل از تعطیلی رسمی به مدرسه نرفته است، افزود: من هم اکنون بسیار خوشحال هستم که معلمان به فکر دانش آموزان هستند و برای این امر محتواهای درسی را در کانال و گروه مدرسه می گذارند و از اولیا نیز مشارکت می طلبند تا در این راه موفقیت حاصل شود.

«علی اصغر کریمی» افزود: با وجود اینکه قبل از این اتفاق در تحصیل فرزندم زیاد مشارکت نداشتم اما هم اکنون در این راه تلاش می کنم و به نوعی فعال شده ام و محتواهای درسی را از کانال ها و گروه های مختلف جستجو و در اختیار فرزند خودم و دوستانش قرار می دهم.

وی اظهار داشت: تنها با خانه ماندن و تعطیلی فضای های آموزشی و تمامی تجمع ها می توانیم با این بیماری مبارزه کنیم و در این راستا از تمامی معلمان و فرهنگیان می خواهم که به طور جدی به آموزش خود ادامه دهند تا فرزندانمان از تحصیل در این سال تحصیلی، عقب نمانند.

وی گفت: با وجود اینکه در سال تحصیلی جاری تعطیلی رسمی و حتی غیر رسمی زیاد داشته ایم اما دانش آموزان از درس عقب نیفتادند که البته به تلاش آنان و اولیایشان نیز بر می گردد.

رییس آموزش و پرورش خراسان شمالی هم ضمن تایید مشارکت معلمان در آموزش دانش آموزان توسط فضای مجازی گفت: خوشبختانه معلمان در این عرصه خوب وارد شده اند.

«عباس سعیدی» افزود: معلمان در زمان تعطیلی برای پیشگیری از کرونا دست به کار شده اند و در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی محتوای درسی را ارایه می دهند که بسیار خوب عمل می کنند.

وی اظهار داشت: دانش آموزان نباید در این ایام از درس عقب بمانند.

 

 

غرس ۱۱ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: در هفته منابع طبیعی امسال، ۱۱ هزار اصله نهال برای توسعه فضای سبز در این شهرستان غرس می شود.

«مصطفی سیامکی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: غرس نهال شامل گونه‌های افرا، زبان گنجشگ، آیلان( عرعر)، ارغوان، زیتون تلخ، سرو خمره ای، کاج و بادام است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: این نهال ها به صورت رایگان  برای احیای عرصه های منابع طبیعی و توسعه فضای سبز با مشارکت دستگاه ها و واحدهای مختلف در عرصه های منابع طبیعی، بوستان ها، پادگان ها، مدارس و فضای کارخانه ها و در سطح روستاها کاشته می شود.

سیامکی افزود: البته به منظور مراقبت و نگهداری هدفمند عمده این نهال‌ها در قالب عقد قرارداد نهضت سبز با شهرداری ها، ادارات، ارگان ها، صاحبان صنایع و کارخانجات و دانشگاه‌ها توزیع خواهد شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: ولی با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت در برگزاری برنامه ها و همایش ها، برنامه محوری هفته درختکاری در سطح شهرستان نداریم.

سیامکی افزود: از آنجا که درختکاری جزء اولویت های جامعه است و حفاظت از درختان موجب اهمیت و ضرورت بیشتر نسبت به کاشت درخت می شود، باید همه دستگاه ها در جهت حفاظت از درختان تلاش کنند تا شهری زیبا و آباد برای مردم مهیا کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی می توانند فضای سبز را افزایش دهند، ابراز داشت: صرف کاشتن درخت ملاک نیست بلکه هر فردی باید در مراقبت از نهال کوشا باشد زیرا با احساس مسئولیت فردی می‌توانیم سرانه فضای سبز را در شهرها افزون‌تر کنیم.

وی اضافه کرد: کسی که درخت می‌کارد خداوند نیز برای او در بهشت درختی خواهد کاشت و اگر آن درخت میوه دهد خداوند به‌اندازه میوه درخت برای او حسنه می نوسید، لذا این روایات نشان می دهد که باید با افزایش مشارکت مردمی، فرهنگ کاشت درخت بیش از پیش در جامعه نهادینه شود.

سیامکی افزود: توجه به فرهنگ درختکاری را می‌توان از اینجا درک کرد که اگر عمر جهان به پایان رسیده باشد و نهالی در دست داشته باشید باید در این فاصله کوتاه آن نهال کاشته شود و امروز نیز در ایام درختکاری باید از این فرصت برای توسعه فضای سبز استفاده کرد.

هفته بزرگداشت منابع طبیعی و آبخیزداری امسال نیز همچون سال های گذشته با هدف اشاعه سنت حسنه درختکاری و ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی از تاریخ ۱۵ لغایت ۲۱ اسفندماه و با شعار "نهالکاری همگانی، برای ایرانی سرسبز" همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

گستره شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین های زراعی، باغ ها، جاده ها و محوطه های روستا و شهرها است.

 

 

۵ نانوایی شیروان، نان بسته بندی به کسبه تحویل می دهند

رییس اتحادیه نانوایی‌های شیروان گفت: برای مراجعه کمتر مردم به نانوایی ها، پنج نانوایی با نظارت شبکه بهداشت و درمان نان در اختیار کسبه قرار می دهند تا مردم از این طریق نان مورد نیاز خود را تهیه کنند.

«رسول تقی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، نانوایی‌های مناطق شهری و روستایی این شهرستان ضدعفونی می شود.

رییس اتحادیه نانوایی‌های شیروان با بیان اینکه در فروش نان توسط نانوایی ها فقط باید از دستکش یکبار مصرف استفاده شود، گفت: به منظور رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری، برای هزینه نان از شهروندان فقط از دستگاه کارت خوان استفاده می شود.

تقی زاده با بیان اینکه نظارت نانوایی ها روزانه توسط بازرسان صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه و شبکه بهداشت و درمان صورت می گیرد، افزود: در این راستا تاکنون شکایتی از سوی شهروندان این شهر گزارش نشده است.

رییس اتحادیه نانوایی های شیروان با اشاره به اینکه در این مدت شهروندان فقط درخواست استفاده از کارت خوان به جای پول نقد را داشتند که انجام شد، گفت: اینک سهمیه آرد نانوایی های این شهرستان در سطح شهر و روستا ماهانه، هزار و ۱۰۰ تُن است که هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

تقی زاده با تاکید بر اینکه برای حفظ سلامت مردم و رعایت بهداشت با هیچ فردی شوخی نداریم، گفت: واحدهای نانوایی با تغذیه مردم به صورت مستقیم ارتباط دارند بسیار ضروری است از سلامتی خود و رعایت موارد بهداشتی اطمینان حاصل کنند و چنانچه علائمی از بیماری را داشتند در نانوایی‌ها حضور پیدا نکنند.

وی افزود: نانوایی‌ها باید از ورود افراد متفرقه به داخل نانوایی جلوگیری کرده و باتوجه به اینکه پول نقد از مهمترین ابزار انتقال این ویروس است از گرفتن آن اجتناب و از کارت خوان استفاده کنند.

به گفته رییس اتحادیه نانوایان شیروان، میانگین مصرف آرد در این شهرستان تا سال ۸۸ ماهانه هزار و ۷۰۰ تُن بود که هم اینک این میزان به هزار و ۱۰۰ تن کاهش یافته و سرانه مصرف آرد هر فرد در این شهرستان ماهانه ۶ کیلوگرم است.

در شهرستان شیروان ۲۵۰ واحد نانوایی مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۱۱۰ نانوایی در شهر و ۱۴۰ نانوایی در روستاها مستقرند.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

 

۲۰ هزار لیتر الکل از استان‌های غربی کشور وارد خراسان شمالی می شود

فرماندار شهرستان بجنورد گفت: برای کنترل و پیشگیری از کرونا ویروس به زودی ۲۰ هزار لیتر الکل از استان های غربی کشور وارد استان خراسان شمالی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی؛ «غلامرضا عوض زاده» اظهار داشت: در بحث مقابله با کرونا ویروس، اقدامات خوبی در سطح استان و شهرستان ها انجام شده و جلسات مربوط به طور منظم با حضور دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

فرماندار بجنورد افزود: اقلام و تجهیزات مورد نیاز مانند دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی به وسیله دانشگاه علوم پزشکی استان احصا می‌شود و به زودی این اقلام تهیه و وارد استان خواهد شد.

وی ادامه داد: ۲۰ هزار لیتر الکل از استان‌های غربی کشور وارد استان می‌شود و همچنین تهیه سایر اقلام مانند ماسک و مواد ضد عفونی از طریق اتاق بازرگانی استان پیگیری می‌شود.

عوض زاده گفت: تاکنون ۱۱۰ دستگاه تب سنج برای استان خریداری شده و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گرفته و همچنین در تمامی مبادی ورودی استان تیم‌های چک و کنترل مستقر شده‌اند.

وی تصریح کرد: با هدف جلوگیری از شیوع ویروس تمامی مراکز تجمع مردمی مانند رستوران ها، کافی نت ها، باشگاه های ورزشی و مدارس تعطیل شده است.

فرماندار بجنورد بیان کرد: برای رعایت از انتقال کرونا ویروس، اتحادیه خبازان به تمامی نانوایی ها اطلاعات و پیام های لازم را ارسال کرده و همچنین حساسیت خانه های بهداشت و دهیاری ها در روستاها بالا رفته است و در حوزه عشایر نیز مذاکراتی با فرماندار مراوه تپه داشته ایم.

عوض زاده خطاب به مردم خراسان شمالی تاکید کرد: از مردم انتظار داریم در ایام پایانی سال از تجمع در پاساژها و بازارها خودداری کنند و تا حد امکان خرید های خود را به صورت اینترنتی انجام دهند و به آموزش‌های همگانی که توسط کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی از طریق صدا و سیما به آنان اطلاع رسانی می‌شود، عمل کنند.

 

 

کوهنوردان تا اطلاع ثانوی در منزل ورزش کنند

رییس کمیته پزشکی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان شمالی گفت: به جهت مقابله با ویروس کرونا و برای اینکه بدن کوهنوردان افت نکند، کوهنوردان تا اطلاع ثانوی در منزل ورزش کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «دکتر افسانه حسامی فرد» گفت: بیماری covid19 با درگیری سیستم قلب و تنفس در تمام گروه های سنی و در افرادی بدون بیماری زمینه ای می تواند منجر به مرگ شود، این ویروس با زمان ماندگاری طولانی در ترشحات خارج از بدن مانند بزاق و ذرات‌ تنفسی می تواند در مسیر حرکات روزانه‌ هر کدام از ما باشد و باعث انتقال شود.

رییس کمیته پزشکی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان شمالی خطاب به کوهنوردان تصریح کرد: تمام فعالیت های خارج از محیط منزل را محدود کنید لذا محدود کردن هر فعالیت خارج از منزل به مهار سریعتر بیماری کمک می کند.

وی اضافه کرد: از ورزش خارج از منزل حتی در پارک ها و طبیعت به ظاهر سالم اطراف شهر خودداری کنید و فعالیت های ورزشی روزانه خود را فقط در منزل دنبال کنید.

رییس کمیته پزشکی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان شمالی به کافه کوه باباموسی اشاره کرد و اظهارداشت: تجمع در کافه باباموسی ریسک مواجهه با ناقلین سالم را بیشتر می کند و خطر ابتلا به بیماری با هر تجمعی بیشتر می شود لذا باز هم تاکید می شود تا اطلاع ثانوی از صعود به کوه باباموسی اجتناب کنید.

 

 

کانون «معراج السعاده» روستای بزنج اسفراین در میان تقدیر شدگان رویداد ملی "فهما"

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی اعلام کرد: نام کانون فرهنگی هنری «معراج السعاده» مسجد روستای بزنج از توابع اسفراین در میان کانون های برگزیده رویداد ملی فهما قرار گرفت.

"هاشم شیرازیان" مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: اسامی کانون های برگزیده نخستین رویدادملی فهما در آستانه 18 اسفند اعلام شد که در میان اسامی کانون های برگزیده، نام  کانون فرهنگی هنری معراج السعاده روستای بزنج اسفراین نیز به چشم می خورد.

وی افزود: بر این اساس پس از پالایش و ارزیابی مرحله اول داوری، 11 کانون فرهنگی و هنری استان شامل کانون های  محبان الزهرا (سلام الله علیها)، مشکات و معراج السعاده از شهرستان اسفراین، همچنین  امامت، شهدای اسفیدان، شهید همت  و  سلمان فارسی از شهرستان بجنورد، چهارده معصوم (علیهم السلام) از شهرستان مانه و سلمان، رأفت از شهرستان جاجرم، امام رضا (علیه السلام) از شهرستان گرمه و نیز شفا از شهرستان رازو جرگلان مجوز ورود به بخش داوری نهایی فهما را دریافت کردند.

شیرازیان اضافه کرد: پس از ارزیابی داوران در مرحله نهایی و اعلام اسامی برگزیدگان، کانون معراج السعاده روستای بزنج در موضوع ترویج کتابخوانی شایسته تقدیر شناخته شد.

وی با توضیح بیشتر مطالب فوق  افزود: بر اساس اعلام رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهگی هنری مساجد کشور در مجموع ۱۲ تیم داوری شامل ۹ تیم داوری از شخصیت های برجسته علمی و اجرایی در بخش‌های «دهه کرامت»، «فعالیت‌های قرآنی»، «اوقات فراغت»، «فیلم»، «نمایش»، «سرود»، «ایده و طرح»، «کتابخانه‌ها»، «فضای مجازی» و سه تیم داوری از اعضای ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور در بخش‌های دهه امامت و ولایت، دهه فجر، گفتمان‌سازی شعار سال، اربعین حسینی، ایثار و شهادت»، «نماز و امر به معروف و نهی از منکر»، «شبکه‌سازی و ساماندهی» داوری آثار ارسالی به نخستین رویداد ملی فهما را بر عهده داشتند.

شیرازیان در تکمیل این خبر افزود: هم اکنون  372 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد استان خراسان شمالی فعال است که تمامی کانون ها در نخستین رویداد ملی فهما مشارکت داشته و فعالیت های خود را در سامانه بچه های مسجد ثبت کرده اند.

گفتنی است؛ رویداد ملی فهما با هدف ساماندهی، به روز رسانی و نیز یکپارچه سازی فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته توسط فعالان کانون های مساجد، با ایجاد زیست بوم مجازی بچه های مسجد، نخستین مرحله اجرایی خود  را با ثبت اعضا و نیز مستندات برنامه های انجام شده، پشت سر گذاشته و هم اکنون  وارد دومین دوره برگزاری می شود.

 

 

غرس ۹۰ هزار اصله نهال در خراسان شمالی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از غرس ۹۰ هزار اصله نهال همزمان با هفته منابع طبیعی در استان خبر داد.

"حسن وحید" در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد با بیان اینکه هفته بزرگداشت منابع طبیعی از تاریخ ۱۵ لغایت ۲۱ اسفندماه و با شعار "نهالکاری همگانی، برای ایرانی سرسبز" همزمان با سراسر کشور برگزار می شود، گفت: امسال نیز همچون سال های گذشته با هدف اشاعه سنت حسنه درختکاری و ترویج فرهنگ حفظ و احیای منابع طبیعی، 90 هزار اصله نهال در این هفته در سطح خراسان شمالی غرس می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی بیان داشت: این نهال ها از گونه‌های جنگلی و بومی استان اعم از افرا، زبان گنجشگ، ارغوان، زیتون تلخ، سرو خمره ای، کاج و بادام است.

وی با بیان اینکه نهال کاری در استان از آذر ماه امسال آغاز شده است، افزود: طی این مدت، تا کنون 329 هزار اصله نهال در خراسان شمالی کاشته شده است.

مهندس وحید افزود: پیگیری و رصد اینکه نهال هایی که کاشته شده آیا به ثمر رسیده یا نه، به صورت جدی توسط کارشناسان این نهاد انجام می شود.

وی اظهارداشت: این نهال ها به صورت رایگان  برای احیای عرصه های منابع طبیعی و توسعه فضای سبز با مشارکت دستگاه ها و واحدهای مختلف در عرصه های منابع طبیعی، بوستان ها، پادگان ها، مدارس و فضای کارخانه ها و در سطح روستاها کاشته می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در ادامه افزود: کلیه جلسات و همایش های این نهاد در هفته گرامیداشت منابع طبیعی به منظور شرایط حساس کشور در خصوص ایجاد بیماری کرونا لغو شده است.

مهندس وحید همچنین از اجرای 15 پروژه در حوزه آبخیزداری، جنگل و بخش یگان حفاظت در سال جاری خبر داد و گفت: این پروژه ها در 34 هزار هکتار زمین و با اعتبار 7 میلیارد تومان انجام شده که به صورت موقت و دائم برای 123 نفر اشتغالزایی کرده است.

وی افزود: در سال جاری همچنین در بخش گیاهان دارویی 147 هکتار اراضی احیاء شد.

مهندس وحید از اجرای 272 هزار متر مکعب طرح آبخیزداری با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد تومان از محل سفر مقام معظم رهبری به استان خبر داد و اظهارداشت: ایجاد این پروژه ها در کاهش ایجاد سیل، نقش بسیاری دارند.

 

 

نسخه پیچیده شده برای بانک های خراسان رضوی، شعبات فاروج را پر ازدحام کرد

نخستین مشتریان شعبات بانک فاروج امروز از مشهد مرکز خراسان رضوی بودند و تعطیلی بانک های این استان شعبات فاروج را پر ازدحام و شلوغ کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فاروج؛ بانک های استان خراسان رضوی برای کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، طی امروز و شنبه تعطیل اعلام شده‌اند و به رغم اینکه کمتر از یک روز از زمان اعلام این تعطیلی می گذرد اما امروز شعبات بانک های شهر فاروج روز شلوغی را با مشتریان مهمان گذراندند.

یکی از مدیران بانک های شهرستان که خواست نامش عنوان نشود، گفت: به محض باز شدن درب بانک 10 مشتری همزمان وارد شدند که پنج نفر از مشهد برای انجام کار بانکی در همان ساعات اولیه روز به شهرستان سفر کرده بودند.

وی افزود: با توجه به ترافیک کاری در اسفندماه، اضافه شدن مشتریان شعبات خراسان رضوی، روند کار را کُند و مشکل کرده است.

وی گفت: کارکنان بانک ها با توجه به محیط و شرایط کار با خطر بیشتری در خصوص مبتلا شدن به این بیماری مواجهند و باتوجه به کمیاب شدن مواد ضد عفونی، دستکش و ماسک و ازدحامی که تعطیلی بانک های استان همجوار ایجاد کرده، خطر را برای ما بیشتر می کند.

مدیر یکی دیگر از بانک های شهرستان هم گفت: به رغم تسهیل کارهای بانکی از جمله اجرای امکان انتقال پول تا سقف 50 میلیون ریال، شمار زیادی از مشتریان همچنان مصمم به حضور در بانک و انجام این کار در فضای بانک هستند.

وی که تمایلی به عنوان شدن نامش نداشت، افزود: فضای بانک در دو نوبت، ابتدای ساعات کار و پایان وقت اداری ضدعفونی می شود اما با توجه به ازدحام مشتریان و بالا بودن حجم کاری بانک ها، اثر فعالیت های پیشگیرانه کمتر می شود.

وی گفت: امروز تعداد زیادی از مشتریان شعبه، مربوط به خراسان رضوی و شهرستان مشهد بودند و شعبه شلوغ تر از هر روز بود.

وی محدود بودن فضای شعبه، کم بودن فضای بین همکار و مشتری را از مشکلات بسیاری از شعبات شهرستان برشمرد و گفت: با توجه به این محدودیت ها، اصرار مشتریان برای بودن در کنار گیشه به جای منتظر نشستن در  فضاهای پیش بینی شده احتمال خطرات را برای همکاران بیشتر می کند.

این مدیر گفت: تفاوت ساعت کاری بانک ها و ادارات هم به ازدحام مشتریان دامن زده است و بسیاری از کارمندان  پیش از حضور در محل کار با توجه به تفاوت ساعت کاری، در فضای بانک ها حضور می یابند که در این خصوص تمهیدی باید اندیشیده شود.

وی بیان داشت: به رغم تغییر ساعت کار بانک ها برای پیشگیری از ازدحام از ساعت هفت و سی به هشت و سی دقیقه، اما در زمان بازگشایی بانک شاهد منتظر بودن شمار زیادی از مشتریان هستیم که از همان ساعت اولیه کار، شلوغی ایجاد می کند.

وی افزود: به رغم اطلاع رسانی به مشتریان که تا آخرین نفر خدمات ارائه می شود و نگران پایان ساعت کار نباشند؛ اما ازدحام همچنان هست.

این مدیر بیان داشت: در شرایط فعلی تنها چاره کار، تعطیلی شعبات بانک هاست.

فرماندار فاروج در خصوص روند کار بانک ها در شهرستان گفت: اوج فعالیت بانک ها اسفندماه است و نمی شود کار مردم را به تعویق انداخت.

"مسعود صادق تیتکانلو" افزود: تکریم ارباب رجوع در کنار فعالیت های پیشگیرانه در خصوص بیماری کرونا باید صورت گیرد.

وی با اشاره به واریز شدن بیمه کشاورزان بیان داشت: افزون بر 70 درصد جمعیت شهرستان را ساکنان روستاها تشکیل می دهند و این مسئله هم بر ازدحام افزوده است.

فرماندار فاروج با بیان اینکه آنطور که باید هنوز در بسیاری از روستاها مسئله شیوع بیماری کرونا در کشور جدی گرفته نشده و این در افزایش تردد روستائیان به شهر موثر بوده است، گفت: تلاش برای بالا بردن حساسیت در روستا ها آغاز  شده است اما تحقق آن زمان‌بر است.

صادق بیان داشت: با این شرایط اضافه شدن مشتریان بانک های خراسان رضوی به شعبات شهرستان بر مشکلات دامن زده است.

وی افزود: امروز نامه ای در این خصوص به مراجع استانی ارسال شده است که امیدواریم به زودی تصمیمات جدی گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه سفید بودن وضعیت شهرستان نباید به بی توجهی به مسائل پیشگیرانه بی‌انجامد، بیان داشت: از مدیران بانک ها خواسته شده به تناسب موقعیت فیزیکی شعبه نسبت به ایجاد فاصله بین کارکنان و مشتریان، ضدعفونی مکرر فضای شعبه، نصب بنر های هشدار دهنده و آگاهی بخش و تهویه هوا اقدام کنند.

فاصله شهر فاروج تا نخستین شهر استان خراسان رضوی از این محور ۳۰ کیلومتر است و شهرستان فاروج در ورودی خراسان رضوی واقع شده است.

 

 

 

آمار مبتلایان به کرونا در خراسان شمالی به ۳ نفر رسید

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا، تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان شمالی را سه نفر معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت ضمن اعلام آخرین آمار مبتلایان به کرونا در کشور تا ظهر امروز پنج شنبه ۱۵ اسفند، این آمار در خراسان شمالی را که پیش‌تر یک نفر اعلام شده بود، سه نفر معرفی کرد.

«کیانوش جهانپور» با بیان اینکه ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۵۹۱ نفر به جمع مبتلایان اضافه شده اند، لذا با این جمع تا ظهر امروز سه هزار ۵۱۳ نفر مبتلا به بیماری کووید ۱۹ قطعی خواهیم داشت، افزود: از آغاز تا امروز هزار ۳۵۲ نفر مبتلا، گیلان مجموعا ۳۳۳ نفر، قم ۳۸۶ نفر و اصفهان ۲۳۸ نفر که این چهار استان دارای بیشترین مبتلایان هستند.

وی یادآوری کرد: تا امروز ۲۳ هزار و ۳۲۷ نمونه تست شده است که از این تعداد تنها سه هزار و ۵۱۳ نفر مورد مبتلا داشته ایم و تعداد آزمایشگاه‌ها به ۲۵ مورد رسیده است و در روز‌های آینده به ۴۰ آزمایشگاه خواهد رسید.

 

 

اقامه نماز جمعه ۱۶ اسفندماه در خراسان شمالی لغو شد

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی با صدور اطلاعیه‌ای از عدم برگزاری نماز جمعه فردا ۱۶ اسفندماه در تمام شهرهای خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی از مصوبه کارگروه مقابله با بیماری کرونا در خراسان شمالی برای لغو اقامه نماز جمعه این هفته استان خبر داد که با موافقت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور همراه شده است.

در این اطلاعیه خطاب به مردم مؤمن و انقلابی خراسان شمالی آمده است؛ با توجه به‌ضرورت پیشگیری‌های لازم، به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و اهمیت هماهنگی و انسجام دستگاه‌های استان در مقابله با این بیماری، برابر مصوبه کارگروه مقابله با بیماری کرونا در خراسان شمالی و موافقت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نماز جمعه این هفته ۱۶ اسفندماه در کلیه شهرهای استان برگزار نخواهد شد.

همچنین در ادامه این اطلاعیه از خدمات و اقدامات مدافعان سلامت در استان تشکر و قدردانی شده است.

 

 

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: کاشت درخت کرونا درختکاری هزار اصله نهال در خراسان شمالی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه منابع طبیعی و آبخیزداری ستاد هماهنگی کانون کرونا در خراسان شمالی غرس ۹۰ هزار اصله نهال عرصه های منابع طبیعی خبرگزاری شبستان رویداد ملی فهما ۱۶ اسفندماه توسعه فضای سبز معراج السعاده بیماری کرونا رییس اتحادیه کانون فرهنگی استان خراسان روستای بزنج فرهنگی هنری دانش آموزان کرونا ویروس خراسان رضوی تعطیلی رسمی ویروس کرونا نهال ها هزار هکتار نانوایی ها شیوع ویروس فضای مجازی درس عقب دستگاه ها نماز جمعه فعالیت ها انجام شد کلاس درس خواهد شد هم اکنون ساعت کار گروه ها شده اند خانه ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۸۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز صاحب سینما می‌شود

تقی صادقی گفت: تجهیزات سینمای راز و جرگلان با همکاری و مساعدت مؤسسه سینما شهر با یک میلیارد تومان اعتبار خریداری و در ماه جاری در کانون فرهنگی و هنری شهید رجایی راز و جرگلان نصب خواهد شد.
وی ادامه داد: با نصب این تجهیزات مردم راز و جرگلان بعد از ۲۰ سال از شهرستان شدن از نعمت سینما برخوردار خواهند شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: ظرفیت سالن برای تماشای فیلم ۱۲۰ نفر است و با راه‌اندازی این سینما، خراسان شمالی صاحب هفت سینما در بخش دولتی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی از هفته آینده
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • راز صاحب سینما می‌شود
  • پایان مسابقات شنای کارگران خراسان شمالی در هفته کار و کارگر
  • زنگ سپاس معلم در خراسان شمالی به صدا درآمد
  • اسب‌های خراسان شمالی در کورس گنبد کاووس خوش درخشیدند
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر